Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی با حضور رئیس کل، دادستان و معاونین دیوان محاسبات کشور، نمایندگان سایر دستگاه‌های نظارتی و وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی برگزار شد.

به گزارش مشرق،  مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این جلسه با تشریح ترک فعل‌ها، انحراف از اجرای قوانین و مقررات و همچنین عملکرد وزارتخانه جهادکشاورزی، از مجموعه این وزارتخانه بابت اقدام به موقع در تامین کالاهای اساسی و ذخایر راهبردی در دولت سیزدهم تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت بحران آب، چاه‌های غیرمجاز و فاقد پروانه بهره‌برداری، نصب کنتور به روی چاه‌های مجاز و استفاده از ظرفیت آب‌های مرزی مهار شده، برنامه‌ریزی عملیاتی برای توسعه سامانه‌های آبیاری و پیگیری جدی اتصال سامانه گمرک و انبارها از طریق سامانه بازارگاه، از مهمترین توصیه‌های ارائه شده به وزارت جهادکشاورزی در این جلسه بود.

همچنین دیوان محاسبات کشور جهت توسعه بخش کشاورزی همراستا با تحقق برنامه‌های وزیر جهادکشاورزی، پیشنهادات زیر را به عنوان اقدامات اولویت‌دار ارائه کرد:

۱. تدوین استراتژی الگوی مصرف آب با هدف اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی 

۲. تصویب و پیاده‌سازی طرح  الگوی کشت برای تمامی نقاط کشور براساس آمایش سرزمین

۳. اصلاح نظام تامین امنیت غذایی به ویژه کالاهای اساسی

۴. شفاف‌سازی و اطلاع رسانی  تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی بخش کشاورزی در زمان مقتضی قبل از اجرا

۵. روزآمدسازی مستمر در پایگاه اطلاعات آماری کشور 

۶. اجرای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد 

۷. تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) منابع طبیعی

۸. پایش تغییرات لحظه‌ای مربوط به ارزیابی اراضی و طرح‌های کشور (پنجره واحد زمین)

۹. حمایت از توسعه ظرفیت صادراتی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مانند کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع بسته بندی

محصولات کشاورزی با توجه به مزیت‌های طبیعی، نسبی و رقابتی این صنایع

۱۰. ایجاد خوشه‌های صادراتی، نشان‌های تجاری و اختصاص مشوق‌های صادراتی به صادرات محصولات کشاورزی

۱۱. خوداتکایی در تولید بذر و نهال

۱۲. افزایش ضریب ماشینی کردن

۱۳. ایجاد زیرساخت موردنیاز برای پرورش ماهی در قفس و میگو

۱۴. تدوین استراتژی حفظ، ارتقاء و کیفیت خاک

۱۵. اصلاح ساختار وزارت جهادکشاورزی و متناسب‌سازی آن با برنامه‌های توسعه بخش

۱۶. استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده ناشی از مهار آب‌های مرزی در بخش کشاورزی.

در بخشی از این جلسه، سید جواد ساداتی نژاد از اقدامات دیوان محاسبات کشور در تهیه و ارائه زودهنگام تفریغ بودجه و نگاه فناورانه و مردم پایه دیوان محاسبات کشور تقدیر و تشکر کرد.

وزیر جهادکشاورزی خواستار همراهی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی جهت پیشبرد هرچه بهتر امور و عبور از مشکلات شد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی مهرداد بذرپاش سیدجواد ساداتی نژاد دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کشور بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولیدات باغی در اراضی شیب‌دار استان پنج هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، محمدحسن کیانی‌فر با تأکید بر توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده در راستای بهره‌وری حداکثری از آب و خاک اظهار کرد: سال گذشته ۶۰۰ هکتار به باغ‌های استان اضافه شد که منجر به افزایش پنج هزار تنی تولیدات محصولات باغی استان می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری وزارت جهاد مبنی بر توسعه باغات در اراضی شیبدار افزود: توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده برای بهره‌وری حداکثر از آب‌وخاک یکی از برنامه‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی است.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان سال گذشته با توسعه بیش از ۳۲۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده با گونه‌های با نیاز آبی کم، همچنین توسعه بیش از ۳۰۰ هکتار در اراضی زراعی و آبی بیش از ۶۰۰ هکتار به سطح باغ‌های استان اضافه شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: زیتون، پسته، انگور و بادام از گونه‌هایی است که در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده کشت شده است.

کیانی‌فر با بیان اینکه توسعه باغ‌ها در همه استان و بر اساس شرایط آب و هوایی انجام شده است، افزود: با اضافه شدن ۶۰۰ هکتار به باغات استان پنج هزار تن به تولیدات باغی استان افزوده می‌شود.

کد خبر 746143

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان
  • افزایش ۵۰۰۰ تنی تولیدات باغی در لرستان
  • تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری ارزی کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال