Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@12:39:40 GMT

فرسودگی ۶۸ درصد ناوگان مینی‌بوس کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۴۹۴۶

فرسودگی ۶۸ درصد ناوگان مینی‌بوس کشور

بر اساس آمار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حدود ۶۸ درصد مینی‌بوس ناوگان مسافری کشور فرسوده هستند. مطابق آمار منتشر شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ناوگان مسافری کشور حدود ۲۱۰۰ دستگاه سواری سن تا ۵ سال، ۲۸۰۰ دستگاه سن ۵ تا ۱۰ سال، ۵۰۰۰ دستگاه با سن ۱۰ تا ۱۵ سال، ۳۵۰۰ دستگاه با عمر ۱۵ تا ۲۰ سال، ۲۲۰ دستگاه با سن ۲۰ تا ۲۵ سال و حدود ۵۰۰ دستگاه با عمر بیش از ۲۵ سال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش مینی‌بوس حدود ۲۴ هزار دستگاه در کشور فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار دستگاه معادل ۶۷.۵ درصد ناوگان فرسوده است. در این بخش بیش از ۱۳ هزار دستگاه مینی‌بوس سن بالاتر از ۲۵ سال دارند. حدود ۱۶۵۰ دستگاه نیز سن ۲۰ تا ۲۵ سال را دارند.

در بخش اتوبوس با توجه به برنامه دولت و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وضعیت ناوگان به مراتب بهتر از سواری و مینی بوس است. کل ناوگان اتوبوس کشور ۱۴۰۰۰ دستگاه است که از این تعداد حدود ۲۹ درصد فرسوده است. تعداد ناوگان اتوبوس باعمر ۲۵ سال به بالا فقط ۱۱۳ دستگاه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ناوگان مسافری کشور مینی بوس اتوبوس فرسوده مینی بوس ۲۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج

تین نیوز

معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اجرای اولین پروژه برقی سازی عملیاتی در مد حمل و نقلی اتوبوس های برقی در کرج برای نخستین بار خبر داد.

​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید سجاد انوشه با اعلام خبر ورود ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به چرخه حمل و نقل عمومی در کرج، افزود: مراسم اجرایی این اتوبوس های برقی امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در کرج برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه برای این اتوبوس های برقی ۶ جایگاه شارژ خودروهای برقی در کرج در نطر گرفته شده است، اظهار کرد: اتوبوس های برقی قرار است در خطوط بی آر تی در کرج مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین گزارش، پیش از این نیز مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در گفت وگو با ایسنا از بهره برداری خط اختصاصی اتوبوس های برقی کرج همزمان خبر داده و در تشریح روند بهره گیری از اتوبوس و تاکسی های برقی در کشور گفته بود: سیاستی که دولت ترسیم کرده، استفاده از خودروهای برقی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری است. بر همین اساس در دو بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقداماتی در مجموعه وزارت کشور انجام شده است.

وی اعلام کرده بود: در ابتدا به منظور شناسایی ناوگان مناسب دو کمیته فنی اختصاصی خودروهای برقی در بخش تاکسی و اتوبوس شکل گرفت؛ محصولاتی که شرکت های تولیدکننده معرفی کردند هم در حوزه اتوبوس و هم حوزه تاکسی مورد بررسی قرار گرفت، به شکلی که محصولات چند شرکت مورد پذیرش قرار گرفت.

ضامنی افزوده بود: انتظار داریم بتوانیم بخشی از ناوگان تاکسیرانی را در سال آینده برقی کنیم و هدف ما در این بخش این است که بتوانیم مسیر را درست طی کنیم؛ به طوریکه محصولات مناسب انتخاب کنیم و مهم تر از همه به موازات ورود ناوگان به حوزه خدمت رسانی بتوانیم زیرساخت های شارژ در همه شهرهایی که متقاضی هستند را فراهم کنیم؛ چرا که خودروهای برقی صرفا با ورود ناوگان امکان بهره برداری ندارند و حتما باید زیرساخت های برقی برای آنها دیده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • مرگ ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ مصدومیت حدود ۲۵۰۰ تن
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت
  • نرخ کرایه اتوبوس درون‌ شهری یزد ۱۴ درصد افزایش یافت
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز
  • ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمات رسانی در مشهد