Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار خوزستان از آغاز آواربرداری و ‎اختصاص اعتبارات فوری برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای صادق خلیلیان گفت: زلزله‌ای که 12 مهر در منطقه میان چهارمحال و بختیاری و خوزستان به وقوع پیوست؛ بخشی از شهرستان اندیکا را تحت تاثیر قرارداد و موجب آسیب به برخی منازل شد و در این حادثه حدود 980 واحد مسکونی تقریبا تخریب و هزار و 950 واحد نیز دچار خسارت تعمیراتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در اولین ساعت وقوع زلزله واحد‌های عملیاتی و امدادی به منطقه وارد شدند، و کمک‌های اضطراری را انجام دادند، افزود:خوشبختانه اسکان اضطراری را به اتمام رساندیم که شامل اهدای چادر، پتو، موکت و موادغذایی بوده است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اقداماتی هم برای اسکان موقت با همکاری استانداری، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و قرارگاه جهادسازندگی در حال انجام است، گفت: بنیاد مسکن کار احداث ساختمان‌ها را به صورت اسکان دائم برعهده دارد که در این طرح 980 واحد احداث می‌شود.
آقای خلیلیان افزود: خانوار‌هایی که دچار خسارت تعمیراتی شدند با توجه به اخذ مصوبه دولت در روز گذشته و ارزیابی انجام شده، می‌توانند کار تعمیراتی منزل را آغاز کنند تا اعتبارات به محض دریافت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
وی گفت: دیروز دولت خوشبختانه موارد خوبی را برای انجام کار به تصویب رساند که شامل 551 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی و 512 میلیاردتومان هم تسهیلات است.
استاندار خوزستان افزود: این تسهیلات با نرخ 4 درصد برای خانوار‌های روستایی و عشایری و با نرخ 5 درصد برای خانوار‌های شهری داده می‌شود و مدت بازپرداخت 15 آن‌ها سال است.
آقای خلیلیان گفت: کار آواربرداری در منطقه شروع شده و قدم خوبی است، هرچند که ما منتظر تکمیل پرونده‌ها و ارزیابی خسارت بودیم که در این فاصله بخش عمده‌ای از این کار انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی همچنین افزود: ماشین آلات به این منطقه ارسال شده و بخش دیگری از ماشین آلات در حال اعزام است و اسکان موقت یک ماهه به اتمام می‌رسد و واحد‌های احداثی نیز به محض اتمام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اندیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

به گزارش "ورزش ‎‌سه"، نتایج فولاد خوزستان که تیمی قابل احترام و مدعی در فوتبال ایران به شمار می‌رود، در فصل جاری کابوس وار بوده است. آنها در 24 مسابقه قبلی 13 باخت، 5 برد و 6 تساوی را تجربه کرده‌اند تا حالا با توجه به نتایجی که تیم‌های قعرنشین جدول کسب کرده‌اند، به صورت رسمی در منطقه سقوط قرار گرفته باشند.
در حال حاضر فولاد 21 امتیاز دارد و فاصله‌ای یک امتیازی با منطقه سقوط پیدا کرده است.

در این شرایط شکست مقابل مس رفسنجان خبر بد دیگری برای قرمزپوشان اهوازی بود و بازیکنان این تیم پس از رقم خوردن سیزدهمین شکست فصل با سری پایین اقدام به ترک ورزشگاه کردند.

خبرنگاری در هنگام خروج علی شجاعی سعی کرد با این بازیکن گفتگویی داشته باشد که او در واکنش به این سوال در حالی که از نتیجه کسب شده ناراحت بود، گفت: «بهتره بریم بمیریم.» 

فولاد در 6 بازی باقی مانده با توجه به نتایج ضعیفی که این روزها کسب می‌کند کار بسیار سختی برای بقا دارد و باید دید عبدالله ویسی و شاگردانش به چه نتایجی تا پایان مسابقات دست پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد