Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این آیین گفت: در جهان‌بینی ما اقتدار و قهرمانی زمانی مشروعیت پیدا می‌کند که در مسیر رضای خداوند و خدمت به خلق به کار گرفته شود که این دیدگاه مبتنی بر فراز نورانی از دعای کمیل حضرت علی (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در آیین قدردانی از قهرمانان و مدال آوران شهرستان ری در رقابتهای جهانی و المپیک افزود: نگاه حکومت ها و دولت ها به موضوع ورزش از وجوه مختلفی ارزیابی می شود؛ بسیاری از نظام های سیاسی جهان به ورزش نگاه سیاسی و تجاری دارند.

وی اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی بر قهرمانی ارجحیت دارد البته هر ۲ ارزشمند هستند و خوشا به حال مردم ایران که چنین پهلوانان و قهرمانانی را دارند که سبب غرور و نشاط ملی می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید از خداوند منان به خاطر این نعمت شکرگذار باشیم از همین رو مسئولان اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی توجهی بیش از پیش به مقوله ورزش داشته باشند زیرا حق ورزش و ضرورت پرداختن به مسائلی مانند بودجه ها، اعتبارات، امکانات و بیمه ورزشکاران به شایستگی ادا نشده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: اگر به موضوع ورزش و توسعه این فرهنگ مبتنی بر گزاره های دینی توجه کافی شود، آنگاه ما شاهد بروز روزافزون آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی نخواهیم بود و بی شک ورزش نه تنها بر سلامت روحی و روانی جامعه مؤثر است که در بقیه شئون جامعه همچون سیاست، فرهنگ و حتی امنیت سهم بسزایی را ایفا می کند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و سرانه ورزشی شهرستان گفت: به همت ورزشکاران شهرری با وجود کمبودهای این منطقه محروم، در المپیک پنج نماینده، پارالمپیک یک نماینده و جهانی یک نماینده داشتیم که وحید نوری اولین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک و پژمان پشتام نیز مدال برنز مسابقات جهانی کشتی فرنگی را کسب کردند.

حسین یوسف زاده ادامه داد:  مسئولان ارشد شهرستان ری همیشه حامی ورزشکاران بوده و کمک های زیادی در طول خدمت خود به حوزه ورزش ری داشته اند؛ اما با توجه به سرانه پایین ورزش شهرستان و کمبود امکانات تا اجرای استانداردهای ورزشی فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به وجود مشکلات بودجه ای و حمایت کننده های مالی ر ورزش ری خاطر نشان کرد: یکی از عمده مشکلات ما در این در شهرستان، نبود شهرداری مستقل است، زیرا در همه مناطق حتی مناطق اطراف تهران که دارای شهرداری های مستقل هستند، از ورزش در بعد همگانی و قهرمانی حمایت می کنند؛ اما در شهرری مکاتبات ما ابتدا با شهرداری منطقه ۲۰ انجام بعد به شهرداری تهران ارجاع می شود که در طول این روال اداری به جهت زمان بر بودن نتیجه مناسبی حاصل نمی شود.  

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری تاکید کرد: با وجود کمبودها ما هیچ گاه توقف نکرده ایم و از تمام امکانات موجود و تجربه های  پیشکسوتان و بخش خصوصی استفاده کرده ایم و به لطف خدا ورزش ری نسبت به مناطق دیگر موفق تر و پویاتر بوده است که وجود نمایندگان و فرزندان ری در مسابقات جهانی و المپیک گویای این موضوع خواهد بود.

پژمان پشتام دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان، وحید نوری دارنده اولین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک و جواد فروغی دارنده طلای المپیک در رشته تیراندازی دراین نشست مطالبی بیان کردند.

در پایان این جلسه از قهرمانان و مدال آوران حاضر در جلسه با اهدا لوح یادبود و هدایای متبرک آستان مقدس قدردانی شد.

برچسب‌ها شهرستان ری وحید نوری المپیک توکیو آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری وحید نوری المپیک توکیو شهرستان ری وحید نوری المپیک توکیو آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

سپیده بابایی رکنی مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی در آئین اهدای مدال خود در مشهد گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم، در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد، فقط باید خلوص نیت داشت.

او افزود: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به حضرت امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش آنان است، را تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والا باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدالهای ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

علیرضا اسماعیل زاده بیان کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی