Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار رسیدگی به معضل سیب ارومیه و رفع داستان تکراری انباشت این محصول در کنار جاده ها و صادرات آن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر جلال زاده، متن نامه بدین شرح است

جناب آقای دکتر سید جواد ساداتی نژاد 
وزیر محترم جهاد کشاورزی 

سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید آذربایجان غربی و شهر زیبای ارومیه با برخورداری از اقلیم مناسب به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور نقش بسیار مهمی در تامین مواد غذایی و امنیت غذایی کشور ایفا می نمایند و کشاورزان غیور این شهر با تحمل تمام  سختی ها اجازه نداده اند چرخ اقتصاد کشاورزی کشور دچار خلل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان با متوسط تولید سالانه یک میلیون تن سیب رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده و این در حالی است که همه ساله در فروش و صادرات این محصول، مشکلات فراوانی وجود دارد که سبب نگرانی و ضرر و زیان کشاورزان می شود.گفتنی است طبق نظر دستگاه های مسئول تولید سیب جاری افزایش نیز داشته است.

دپوی هرساله سیب ارومیه امسال نیز تکرار شده و دسترنج کشاورزان عزیز ارومیه در کنار جاده ها در حال نابودی است.

 از اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی سیب صنعتی در استان که البته می توانست بهتر از این انجام پذیرد قدردانی نموده اعلام می کنم راه حل مسئله سیب ارومیه فراتر از تصمیمات  مقطعی و مسکن مانند  است.

بهمن سیب سردخانه ای پیش رو است و مشکلات به وجود آمده در خرید تضمینی محصولات کشاورزی  قصه ای پر غصه است و انگار تمامی ندارد.

جناب آقای وزیر زمان به شدت به ضرر کشاورزان در حال سپری شدن است و جبران آن بسیار سخت و فاجعه بار.

اکنون وزارت جهاد کشاورزی باید ضمن تشکیل *کمیته ویژه سیب* به عنوان محصول استراتژیک و صادراتی در حوزه باغبانی برای کشور در دولت سیزدهم به داد کشاورزان عزیز ارومیه برسد و پیش از اینکه سیل نامه ها و تذکرات از طرف نمایندگان مردم روانه وزارت جهاد شود، در خصوص مباحث قیمت گذاری، فرآوری و بسته بندی، فروش داخلی، صادرات، بازار شب عید و ترویج و اصلاح ارقام سیب موجود در ارومیه اقدام عاجل و اساسی نماید.

 شایان ذکر است در جلساتی که با وزیر سابق جهاد کشاورزی در خصوص سیب ارومیه داشتم، از وزارت جهاد کشاورزی درخواست نمودم با اعزام تیم تحقیقاتی از متخصصان وزارت، مطالعات اصلاح ارقام سیب درختی ارومیه در راستای کاهش آمار تولید سیب صنعتی و افزایش کیفیت محصول در استان آغاز گردد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیب ارومیه جهاد کشاورزی سیب ارومیه وزارت جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد