Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به اقداماتی که منجر به حفظ استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شده است، گفت: AFC زمان ما هم تهدید می‌کرد و کاری که ما می‌کنیم بیشتر شبیه مُسکن است.

علی کفاشیان  درباره تلاش فدراسیون فوتبال برای صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس و جلوگیری از حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: این مشکلات همیشه و برای بیشتر باشگاه‌ها بوده است اما برای استقلال و پرسپولیس بیشتر بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی قرار است یک سیستم حرفه‌ای را پیاده کنیم، باید مقررات خاص خودش هم تصویب شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ریشه مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها حق پخش است. در تمام دنیا ۵۰ تا ۶۰ درصد از درآمد باشگاه‌ها از طریق حق پخش محقق می‌شود. تا این مشکل حل نشود، سایر مشکلات باشگاه‌های ایران پابرجا خواهد بود.

کفاشیان افزود: تزریق مالی برای کمک به باشگاه‌ها چه دولتی و چه غیر دولتی دوام ندارد و در حکم مُسکن است. باشگاه باید روی پای خودش بایستد و از همان طریقی که در تمام دنیا درآمدزایی می‌شود، به استقلال مالی برسد.

وی که در زمان حضورش در فدراسیون فوتبال بارها بحث راه ندادن دوربین‌های تلویزیون به ورزشگاه را برای احقاق حق پخش مطرح کرده بود، اظهار کرد: برای گرفتن حق پخش حمایت نشدیم. به ما قول‌هایی دادند اما عملی نشد. مسئولان بالای کشور باید بپذیرند باشگاه‌ها و ورزش ما در صورتی حرفه‌ای می‌شود که درآمد و هزینه‌هایش شفاف باشد. الان هزینه‌ها شفاف است اما درآمدها این‌طور نیست.

کفاشیان: کاری که برای استقلال و پرسپولیس می‌شود مُسکن است

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: درآمد باشگاه‌ها از حق پخش نیست. یک باشگاه نمی‌تواند تجارت و یا ساخت و ساز کند. کار باشگاه پرورش و ساخت تیم و بازیکن است و باید از محل تبلیغات محیطی، بلیت فروشی، برندسازی و حق پخش به درآمد پایدار برسد. تا این راه‌ها و به خصوص حق پخش قانونمند نشود، این مشکلات حذف از آسیا و مجوز حرفه‌ای همیشه خواهد بود.

کفاشیان با بیان اینکه این مشکل را از زمان معاونتش در سازمان تربیت بدنی به یاد دارد، تصریح کرد: اراده‌ای از بالا برای حل مشکل نیست. پرداخت پول و تزریق مُسکن فایده‌ای ندارد. باید قانونی این مشکل حل شود که در این صورت برای کل ورزش کشور مزیت دارد.

«آیا در زمان حضور شما هم در فدراسیون، AFC استقلال و پرسپولیس را تهدید به حذف از لیگ قهرمانان آسیا می‌کرد؟» کفاشیان در پاسخ به این سئوال گفت: بله، در زمان ریاست مهدی تاج و یا عزیز الله محمدی در سازمان لیگ و در همه زمان‌ها این بحث بود. آقای سهیل مهدی (رئیس فعلی کمیته مسابقات سازمان لیگ) بیشتر در جریان است.

وی ادامه داد: ۱۰ یا ۲۰ آیتم بود که باشگاه‌ها باید رعایت می‌کردند و شرایطش را به دست می‌آوردند. بعضی از باشگاه‌ها این آیتم‌ها را نداشتند و برای درست کردن آنها دست فدراسیون فوتبال و خود باشگاه بسته بود. اینها باید از نظر قانونی درست شود. AFC همیشه فرصت می‌داد و یا تهدید می‌کرد ولی به هر حال یک جورهایی رفع و رجوع می‌شد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پایان درباره اینکه آیا سندسازی هم برای حل مشکلات صورت می‌گرفت؟ محتاطانه پاسخ داد: یادم نیست. من در ریز و جزئیات اینها نبودم.


 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال استقلال و پرسپولیس باشگاه ها حرفه ای حق پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر چند رای سنگین صادر کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.

از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.

همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود.

ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898846

دیگر خبرها

  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده