Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری البرز،  رضا خشنودی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز با اشاره به اینکه شاه بیت حقوق عامه، علاوه بر انفال و اموال عمومی، حمایت از آزادی های مشروع است گفت: مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف در این خصوص تبیین داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  افزود: با راه اندازی  این سامانه مردم به ساده ترین شکل می توانند مطالبات خود را به گوش حاکمیت برسانند؛ ما وظیفه داریم در صیانت از این حق مردم تلاش کنیم که امروز به عنوان یکی از مطالبات جدی حاکمیت مورد پیگیری است.

تدوین لایحه حقوق عامه در قوه قضائیه
احمد قاسمی، رییس دبیرخانه عالی شورای حفظ حقوق بیت المال در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه احیای حقوق عامه از وظایف قوه قضائیه است از تدوین لایحه حقوق عامه در این قوه خبر داد.
وی با اشاره به ابلاغ سه دستورالعمل توسط روسای قوه قضائیه با عناوین «دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه»، «دستورالعمل مقابله با ترک فعل مسوولان» و «دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت ‌المال در اراضی ملی و طبیعی» بیان داشت:  در سال ۱۳۹۹ دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت‌ المال در اراضی ملی و طبیعی مورد بازنگری قرار گرفت و اعضای جدیدی به آن اضافه شده است.

قاسمی اظهار داشت: به همین منظور  در سال گذشته در شوراهای استانی ۱۸ هزار و ۹۲۹ پرونده در دادسراها و ۳۸ هزار و ۱۰  فقره پرونده در دادگاه ها تشکیل شده و بیش از ۳۰ هزار و ۱۰۵ نفر  در موضوعات مرتبط با حقوق عامه محکوم شده‌اند.

پیشتازی استان البرز در مقابله با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری
قاسمی با ارائه آمار کشوری از پیشتازی استان البرز در حوزه مقابله با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری ها خبر داد و گفت: در مقیاس ملی استان البرز در این حوزه پیشتاز بوده  و ۸۹۶ فقره پرونده در دادسرا و یک هزار و ۹۹  فقره پرونده در محاکم در حوزه تصرف اراضی ملی تشکیل داده است.

وی ادامه داد:  همچنین در بحث تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی  سه هزار و ۸۸۶ فقره پرونده در دادسرا و ۲ هزار و ۴۳۷ فقره پرونده در دادگاه ها تشکیل شده است.

ثبت نیمی از مقابله با تغییرکاربری های کشور در استان البرز
قاسمی  تصریح کرد: همچنین میزان قلع و قمع مستحدثات در تصرف اراضی ملی در استان البرز بیش از ۱۴۰ مورد و در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی ۱۱ هزار و ۶۵۲  فقره بوده  این در حالی است که در کل کشور ۲۵ هزار و ۹۴۱ فقره قلع و قمع مستحدثات انجام شده یعنی تقریبا نیمی از قلع و قمع مستحدثات کشور در استان البرز اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها دادستانی کل کشور مقام معظم رهبری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستانی کل کشور مقام معظم رهبری قوه قضاییه دادستانی کل کشور مقام معظم رهبری قوه قضاییه شورای حفظ حقوق بیت مقابله با تغییر فقره پرونده تصرف اراضی ملی تغییر کاربری استان البرز بیت المال اراضی ملی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجرد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری از افزایش ارتباط این مجموعه با شرکت غله و خدمات بازرگانی البرز گفت: مباحث مشترک بسیاری داریم که می‌توانیم در زمینه تحقیقات و اجرا با بهره گیری از علم و تخصص به یکدیگر کمک کنیم.

وی بیان کرد: اعتقاد دارم که اگر اقتصاد هر کار تولیدی چه در بخش کشاورزی و چه در بخش‌های عرضه و واسطه‌ها به درستی کار نکند، آن فعالیت محکوم به شکست است، بنابراین حتماً باید اقتصاد نان اصلاح شود تا بتوانیم از نان کامل و مناسب صحبت کنیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز با اشاره به ضایعات گندم در مرحله برداشت و کمبود تکنولوژی در آسیابانی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های غلط ما قسمت خوب گندم را جدا می‌کنیم و آنها را در اختیار گاوها و گوسفندها قرار می‌دهیم و خودمان نشاسته‌ای که می‌ماند را پخت و مصرف می‌کنیم که این روند نیازمند اصلاح است.

مجرد با اشاره به اینکه تحقق این امر به حرف نیست و مستلزم اصلاح اقتصاد است وگرنه همین روند ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات دولت، مجلس و حاکمیت بر توسعه نان کامل اقدامات لازم در این زمینه را آغاز کرده‌ایم و در حال آنالیز قیمت آرد کامل به منظور عرضه آن هستیم تا در سامانه فروش آرد قرار گیرد و نانوا بتواند آن را خریداری کند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن هزینه تولید و آسیابانی آرد کامل بیان کرد: امسال این روند را تا حد امکان در استان البرز اصلاح می‌کنیم. مراکزی در استان وجود دارند که آرد کامل تولید کنند تا متقاضیان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

وی از راه اندازی کانون علمی آرد و نان در استان البرز در سال جاری خبر داد و مطرح کرد: در این زمینه از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و مرکز پژوهش‌ها نیز بهره می‌گیریم. اگر بتوانیم تخصص انباشته شده را در زمینه اجرای این طرح به کار گیریم، به پیشرفت امور و درست کار کردن کمک خواهیم کرد.

کد خبر 6081115

دیگر خبرها

  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر