Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@07:51:45 GMT

اتصال خطوط ۶ و یک مترو به راه آهن کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۸۷۷۴

اتصال خطوط ۶ و یک مترو به راه آهن کشور

تین نیوز

با همکاری شهرداری تهران و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط ۶ و یک شبکه مترو پایتخت به خطوط حومه‌ای راه‌آهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط ۶ که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیش‌رو دارد، حدود ۳ کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهر ری از خط یک مترو تهران، به شبکه راه‌آهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط ۶، خط یک و شبکه راه‌آهن کشوری ایجاد می‌شود که باعث ارتقا سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.

وی در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط ۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰ رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط ۶ مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگن‌ها در اسرع وقت فراهم می‌شود.

در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط ۶، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط ۶، یک و خط سراسری راه‌آهن آغاز شود.

در این زمینه طی هفته جاری نشست مشترکی با حضور مدیرعامل شرکت مترو تهران، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن کشوری، مدیرکل راه‌آهن تهران برگزار شد و در ادامه، بازدید مفصل و مبسوطی از محل تجهیز کارگاه احداث ایستگاه تبادلی مورد نظر به عمل آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهرداری تهران راه آهن سراسری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت مترو تهران و حومه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷