Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت علامه حسن‌زاده آملی که در مصلی شیراز با حضور مسئولان و روحانیون برگزار شد با بیان اینکه جای خالی این مرد بزرگ برای همه ما غمی سنگین است، گفت: در حدیث از امام محمدباقر (ع) آمده است که علمای شیعه ما مرزبانی می‌کنند، در مرزی که آن طرف شیطان ایستاده است، این جایگاه علمای شیعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه مرزبانی آیت‌الله حسن‌زاده آملی از مرز‌های تشیع مشخص و مبرهن است، گفت: این عالم بزرگ در مرز ایستاده و برای دفاع از تفکر شیعی بسیار زحمت کشیده است.  عالم شیعه از شیعیانی که از نظر فکری ممکن است قوی نباشند در مقابل شیطان و وسوسه‌های شیطانی دفاع می‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن می‌داند تا عالم شیعی نقش خود را درست ایفا کند دست این‌ها به شیعیان و حکومت و جامعه شیعی نمی‌رسد، افزود: اگر در مرز‌های جغرافیایی شهیدانی مانند سردار سلیمانی ایستاده در مرز‌های عقیدتی علامه حسن‌زاده و امثال آن ایستاده‌اند.  

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حفظ دیانت مردم از اهم کار‌هایی است که عالمان دین انجام می‌دهند، بیان کرد: قله اگر علامه طباطبایی است در ردیف بعدی علامه حسن‌زاده و دیگران میدان‌داری می‌کنند و این برای ما طلبه‌ها درس دارد که برای حفظ دیانت باید در این مرز پاسداری کنیم.  

او با بیان اینکه طلاب جوان شخصیت حسن‌زاده آملی را می‌بینید پس از ۹۰ سال کار کردن جای خالی‌اش را باید شما‌ها پر کنید، عنوان کرد: نباید غافل بود از این مسئله و باید نقش عالمان دین و طلاب دینی را تبیین کرد.  حفاظت از مرز‌های دینی برای عالمان دین شبانه‌روزی است که با حفاظت فیزیکی و امنیتی فرق دارد.  

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مرزبانی کردن از عقاید دین را باید وظیفه خود بدانیم، گفت: مرزبانی تشیع کار شماست در این میدان بایستید و این سنگر هیچ وقت نباید خالی شود، طلاب جوان قدردان این لباس باشید و اگر به نیت دفاع از مرز تشیع حرکت کرده‌اید نتیجه می‌گیرید.  

دژکام با بیان اینکه حسن‌زاده آملی می‌توانست به عنوان یک فقیه مرجع باشد، اما به عنوان یک حکیم ایستاد و ادعای مرجعیت نکرد، افزود: بزرگ‌منشی عالمانی مانند حسن‌زاده باید در حوزه‌های علمیه استمرار پیدا کند و به طلاب جوان آموزش داده شود نباید فقط به حوزه اکتفا کرد بلکه باید وارد میدان شد.  

او با بیان اینکه بزرگی شخصیت حسن‌زاده بیش از این بود، تصریح کرد: آیت‌الله حسن‌زاده میدان مبارزه با جریان‌های فکری کمونیستی را در آمل باز کرد؛ دروس معرفت نفس را در مبارزه با این تفکر شروع کرد، طلبه‌ها نباید فقط منتظر مباحثه در حوزه‌های علمیه باشند آیت‌الله حسن‌زاده شاگردانش همان مردم کوچه و بازار بودند، مطالب عالی حکمت را آنقدر پایین کرد تا مردم کوچه و بازار متوجه شوند.  

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آیت‌الله حسن‌زاده مدافع حریم ولایت و جمهوری اسلامی بود، عنوان کرد: آدمی که فلسفه می‌داند و عرفان بداند بسیار است، اما نقش مهم اجتماعی عالم دینی این است که از حریم ولایت و دین دفاع کند، نقش اجتماعی عالم و دفاع از دین در اجتماع را باید بزرگ بدانیم و به آن توجه کنیم، باید همیشه خود را سنگربان و مرزبان تفکر شیعی بدانیم.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز آیت الله حسن زاده آملی آیت الله حسن زاده حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر، اظهار داشت: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی در مسیر‌های احتمالی عبور کالای قاچاق، توانستند ۳ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از خودرو‌های توقیفی تعداد ۵۳۰ دستگاه گوشی هوشمند، ۷۲۰ عدد لیوان آلومینیومی و ۵۸۰ عدد درب ظرف و قوطی و یک دستگاه فلزیاب و چند قلم کالای دیگر را کشف کردند.

سردار احمدی با اشاره به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کشفیات، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۲ نفر متهم دستگیر و ۳ دستگاه خودرو نیز توقیف که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در خاتمه ضمن تاکید بر لزوم مقابله و مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاقچیان اذعان داشت: مرزبانان غیور استان آذربایجان غربی در راستای انسداد کنترل نوار مرز و مقابله و مبارزه با جرائم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟
  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر