Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی –

یکی از ایرادهای اساسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس، مالکیت دولتی هر دو باشگاه و قیومت وزارت ورزش و جوانان در مورد هر دو تیم است.

بنابراین منتقدان می گویند پرسپولیس و استقلال برای خلاصی از این وضعیت باید به بخش خصوصی واگذار شوند. یکی از مدیرانی که پیشتر می گفت می تواند پرسپولیس را اداره کند محمد دادکان است اما او هم در مصاحبه ای تاکید کرده شرط مدیریت در این باشگاه پرداخت بدهی های انباشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا خبر می رسد فقط مبلغ بدهی پرسپولیس به سازمان امور مالیاتی کشور چیزی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است! وزارت ورزش طبعا می خواهد از زیر بار این بدهی خلاص شود و برنامه ای برای پرداخت بدهی ها و سپس واگذاری باشگاه به دیگران ندارد.

سوال مهمی را باید با این اوصاف مطرح کنیم: آیا در اوضاع و احوال اقتصادی فوتبال ایران و بسته بودن منابع درآمدزایی از هر سو، بخش خصوصی می تواند در باشگاهی مانند پرسپولیس این همه هزینه کند؟

 اگر پاسخ مثبت است پس چرا عملا در فوتبال ایران بخش خصوصی موفق نداریم؟

با این وضعیت نه تنها دادکان که روزگاری فوتبال ایران را اداره می کرد که قوی ترین بخش خصوصی نمی تواند باشگاه های پرخرجی مانند استقلال و پرسپولیس را در فقدان درآمدزایی محض و نبود منابع اقتصادی اداره کند. در نتیجه واگذاری احتمالی این باشگاه ها به بخش خصوصی هم از همین حالا می تواند پروژه ای شکست خورده قلمداد شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال وزارت ورزش و جوانان پرسپولیس استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال ایران محمد دادکان وزارت ورزش و جوانان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سید محمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز نگرانی هواداران برطرف شد و ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شدند. از دولت محترم، ریاست محترم جمهور، وزرای وزارت ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و همچنین از سازمان خصوصی سازی قدرانی و از ریاست فدراسیون فوتبال، مدیران ۲ باشگاه نیز که برای محقق شدن این موضوع تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: تکلیف هیات مدیره و مدیریت را شرکت‌ها مشخص خواهند کرد، وزارت ورزش هم حمایت و نظارت را بر روند اداره این باشگاه‌ها خواهد داشت. نه تنها دو باشگاه بزرگ بلکه یکی از وظایف وزارت ورزش نظارت بر عملکرد تمام باشگاه‌هاست.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس