Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:50:21 GMT

دو محصول دانش بنیان حوزه ژئوماتیک رونمایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۹۱۹۷

دو محصول دانش بنیان حوزه ژئوماتیک رونمایی شدند

به گزارش خبرنگار آموزش ایرنا، رونمایی از این دو محصول روز چهارشنبه با حضور یاسر ابراهیمیان قاجار رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و برخی از مسوولان سازمان جغرافیایی  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان نقشه برداری کشور و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو محصول دانش بنیان به شرح زیر است:

گیرنده مولتی فرکانس  xima مدل S۲۰ با قابلیت static,ppk,rtk,ppp دارای Web ui با امکان نصب tilt sensor و رادیو 

گیرنده مولتی فرکانس مرجع، ابزاری برای ثبت موقعیت دقیق لحظه ای و ارسال تصحیحات به سیستم های گردآوری، توزیع و پردازش اطلاعات

GNSS یک سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای جهانی است که از سیستم های جهانی و منطقه ای بهره می گیرد. سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی GNSS مخفف عبارت Global Navigation Satellite System به مفهوم ترکیب سیستم‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ای جهانی و منطقه ای برای رسیدن به موقعیت دقیق یک نقطه است.

سیستم تعیین موقعیت ماهواره‌ای با استفاده از امواج دریافتی از سمت ماهواره‌های موقعیت‌یابی موجود در مدارات مختلف، به کمک گیرنده‌های زمینی، امکان تعیین موقعیت یک نقطه در فضای سه بعدی زمین را در هر لحظه فراهم می‌کند. ایده‌ اصلی GNSS  اندازه‌گیری مسافت با کمک محاسبه زمان است.

امروزه گیرنده‌های GNSS علاوه بر ماهواره‌های GS، قادر به دریافت سیگنال از دیگر سیستم‌های تعیین موقعیت نظیر گلوناس، گالیله و بیدو هستند. همچنین به جهت افزایش تعداد کانال گیرنده‌های GNSS به ۶۰۰ کاناله و ۸۰۰ کاناله، دریافت فرکانس‌های مختلف از نسل جدید ماهواره‌های تعیین موقعیت امکان‌پذیر است.

در نتیجه نقشه‌برداری با گیرنده‌های GNSS مولتی فرکانس به دلیل کاربری ساده، صرف زمان کمتر و قابلیت استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی، برای تمام نقاط زمین به صورت ۲۴ ساعته، جایگزین مناسبی برای نقشه‌برداری به روش سنتی با دوربین نقشه‌برداری، متر و … تلقی می‌شود. در این بین، آشنایی مقدماتی با سیستم تعیین موقعیت ماهواره‌ای جهانی GNSS(GS)، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها تعیین موقعیت ماهواره ای نقشه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان