Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وی با اشاره به اینکه پیک ششم کرونا را  در پیش داریم، اظهار کرد: با پوشش واکسن، میزان مرگ و میر و ابتلا  کمتر شده است اما واکسن جلوی ابتلا را نمی‌گیرد و فقط ایمنی می‌آورد.

قناعتی با بیان اینکه با تزریق کرونا مرگ و میر هم تقریباً ۱۰ درصد کمتر می شود، افزود: میزان واکسن روی کمتر شدن تعداد بستری ها هم مؤثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران با بیان اینکه واکسن فاکتورهای مختلفی دارد و همه جوانب را در نظر می‌گیرد، ادامه داد:  تا کنون علم نتوانسته همه جانبه کرونا را ببیند اما با روش‌های علمی بیشترین تسلط را روی شناخت کرونا داریم.


 وی با اشاره به تغییر ماهیت این ویروس کشنده، بیان کرد: ویروس کرونا هر روز در حال جنگیدن با ماست و تجهیزات و سلاح نوین را پای کار می آورد.

 قناعتی با اشاره به تلاش دانشمندان و فعالیت آزمایشگاه ویروس شناسی برای شناخت ژنوی این ویروس اظهار کرد: با همین امکانات اندک در آزمایشگاه به طور مستمر ژنوی ویروس رصد می‌شود و خبرها حاکیست ویروس به مرحله خطرناک رسیده است  و اگر ویروس خفه نشود یکی از سناریوهایش کشتارهای ۱۰ و  حتی ۱۰۰ میلیونیست .
 
 وی هشدار داد: ویروس در حال به روز کردن تجهیزات خود است و واکسیناسیون جزو فاکتورهای مهم و استراتژیکی ترین راه برای ایمنی است.

قناعتی افزود: اگر به واکسیناسیون ۹۰ درصد برسیم محیط ویروس برای انکوبیشن  محدود می‌شود و با این محدودیت، فرصت تغییر ماهیت از او سلب می شود .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران ادامه داد: واکسن نه تنها فقط جان افراد را نجات می‌دهد بلکه باعث حفاظت همگان می‌شود از این رو افراد نباید غفلت کنند.

وی همچنین با انتقاد از افرادی که مردم را به واکسن نزدن تشویق می‌کنند، گفت:   این حق الناس است و اگر در جریان  تبلیغ و تشویق فرصت انکوبیشن و رشد و تکثیر و تغییر  را به ویروس بدهیم و  افرادی هم بابت این قصه فوت کنند به نوعی  ناخواسته  شریک از بین رفتن همنوعان خود شده‌ایم .


وی در مورد دلتا پلاس گفت: متأسفانه سرعت واگیری دلتا پلاس مانند آبله مرغان است و آبله مرغان هم جزو واگیردارترین ویروس هاست.

قناعتی ادامه داد :کشندگی دلتا پلاس ۳۰ درصد است و واکسن تا حدودی در برابر دلتا پلاس ایمنی می‌آورد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران ادامه داد: دلتا پلاس سویه جدید ویروس است که در روسیه شیوع پیدا کرده اما هنوز گزارشی از ورود به ایران ارائه نشده است.

قناعتی یادآور شد: قدرت سرایت دلتا ویروس زیاد و با کشندگی ۳۰ درصد بیشتر از ویروس دلتای سابق است یعنی این سویه جدید  ۲ و ۶ دهم مرگ و میر دارد که اگر افراد واکسن دریافت کنند   تا حدودی در برابر این ویروس مصون می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در جنوب شهر تهران ۹۲ درصد مردم دوز یک واکسن را دریافت کردند و دوز دوم  هم به ۵۰ درصد رسیده  است.

 وی یادآور شد:  تاکنون و طی ۵۰ روز ۲ برابر کل دولت سابق، مردم ایران واکسن دریافت کرده‌اند و این اقدام در زمینه درمان و پیشگیری بسیار موثر بوده است.

به گفته وی:  ۲۰ درصد مردم آمریکا در مقابل دریافت واکسن مقاومت کردند. 

قناعتی همچنین در خصوص روش‌های درمانی کرونا با طب سنتی، گفت: کسی مخالف طب سنتی نیست اما محدوده این طب باید مشخص شود و اگر افرادی  درباره درمان کرونا مقاله ارائه کردند  مقاله آنها باید بر مبنای چارچوب  علمی باشد.

وی در خصوص تجویز داروها در طب سنتی گفت: در تجویز دارو باید تعادل رعایت شود و  مصرف داروها با حساب و کتاب باشد تا عواقب خطرناک را به همراه نداشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرونا خاطرنشان کرد: هنوز در زمینه مهار کامل کرونا داروی موثری که سرنوشت کرونا را تغییر بدهد وجود ندارد و برخی از داروها مثل کورتون توانستند در فازی جلوی انفجار و طوفان کرونا را بگیرند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا