Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: در حوزه ورزش در دانشگاه علمی کاربردی‌ خلاءهایی وجود داشت که با ورود مجموعه فولاد مبارکه سپاهان به این حوزه خلاء‌ های موجود برطرف می‌شود و در حوزه آموزش برای مهارت‌های لازم که امروز نهایی شد، علاقه‌مندان می‌توانند در دوره‌های مختلف ورزشی مهارت ببینند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین امید امروز _۱۲ آبان‌ماه_ در نشست خبری که به میزبانی فولاد مبارکه سپاهان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی کشور طی سال‌های اخیر توسعه کیفی و اهداف مهمی را در دستور کار قرار داده، اظهار کرد: در این دانشگاه توسعه فعالیت‌های مهارتی در راستای کاهش بیکاری است؛ ظرفیت‌هایی در استان اصفهان وجود دارد که اگر در کنار تجربه و امکانات دانشگاه علمی کاربردی قرار گیرد، می‌تواند بیکاری را در استان ریشه کن کند؛ همچنین شهرک سلامت نیز مجموعه بی‌نظیری است که می‌تواند کمک بسیار خوبی برای سلامت مردم باشد و قرار است در این مرکز نیز با همکاری دانشگاه علمی کاربردی دوره‌های تخصصی را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی اصفهان به توسعه کمی پرداخته که یک ظرفیت استثنایی محسوب می‌شود؛ این مرکز علمی در ابتدای برنامه دوم راهبردی خود قرار دارد و اساس‌نامه آن بر اساس نیازهای روز بازنگری شده است. برنامه راهبردی دوم با بهره‌گیری از برنامه اول برای آموزش و کسب مهارت تدوین شده و استان اصفهان در این زمینه پیش قدم است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در این مرکز علمی انجام می‌شود، می‌تواند در چرخه اقتصادی و کسب و کارهای کوچک امید ایجاد کند که تا افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده و می‌دانیم که چشم‌انداز چیست و برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، گردشگری و … نیازهای شناسایی شده است و بر اساس نیازها پیش خواهیم رفت تا به نتایج کارآمد و مؤثری دست یابیم.

وی افزود: در حوزه ورزش دانشگاه علمی کاربردی خلاءهایی وجود داشت که با ورود مجموعه فولاد مبارکه سپاهان به این حوزه خلاء‌های موجود برطرف می‌شود و در حوزه آموزش برای مهارت‌های لازم که امروز نهایی شد و به زودی نیز ابلاغ می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در دوره‌های مختلف ورزشی در این مرکز جذب شوند و در رشته‌های تخصصی ورزش و مربی‌گری آموزش ببینند.

امید در خصوص تحصیلات تکمیلی این مرکز علمی گفت تصریح کرد: تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی داشتیم، اما از سال ۹۲ تا ۹۴ در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم و در حال حاضر تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی نداریم، اما دوباره درخواست داده‌ایم تا تحصیلات تکمیلی برای برخی از رشته‌های پروژه محور که در زمینه صنعت است، اتفاق بیافتد؛ بنابراین تمامی رشته‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیلات تکمیلی نخواهند داشت. در کشور برای علوم نظری در زمینه تحصیلات تکمیلی به اندازه کافی زمینه فراهم است، اما در خصوص صنعت و پروژه‌هایی که منجر به تولید می‌شود اقدامات چندانی انجام نگرفته است و بهتر است دانشگاه علمی کاربردی بیشتر در رشته‌های پروژه محور و صنعتی برای تحصیلات تکمیلی نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی گفت: در دوره‌های کاردانی به کارشناسی هر فرد می‌تواند تنها با درس خواند موفق شود، اما در دوره کارشناسی ارشد لازم است افراد از قبل پروژه خود را مشخص کنند و ممکن است حتی فرد از قبل شاغل نیز باشد و به طور مثال بخواهد ایرادهای یک دستگاه را برطرف کند، محصولی را ارتقا دهد و یا آن را بومی‌سازی کند؛ بنابراین بر اساس این محورها فرد وارد دانشگاه می‌شود و بعد از گذراندن دوره‌های نظری وارد مرحله عملی و تولید محصول خواهد شد و پروژه هر کس منجر به تولید و خروجی مفیدی خواهد خواهد شد و به این طریق افراد در دوره‌های کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند، البته از قبل اسپانسر، دانشجو و پروژه باید مشخص باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور مطرح کرد: در زمینه ورزش با دوره کاردانی شروع خواهیم کرد و بعد از آن دوره‌های کارشناسی نیز برای علاقمندان برگزار خواهد شد در حال حاضر رشته‌ها نیز محدود است تا نیازها مشخص شود، اما لازم است بدانیم دامنه رشته‌های ورزشی فراوان است و در آینده با توجه به نیاز و استقبال استان اصفهان رشته‌های تحصیلی در زمینه ورزش نیز توسعه داده خواهد شد.

وی در خصوص سهمیه‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی، اضافه کرد: تمام سهمیه‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی حذف شده و این اتفاق حدود دو سال پیش اجرایی شده است، بنابراین در دانشگاه جامع علمی کاربردی دیگر سهمیه نداریم، هر فردی از متقاضی تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی باشد، براساس سوابق تحصیلی و معدل در دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرفته می‌شود و آزمونی برای پذیرش در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار نمی‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی آمار افرادی که بعد از تحصیل شاغل شدند

امید با اشاره به ارزیابی اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل، تاکید کرد: از سال ۹۸ از دانشجوها سوال می‌شود که آیا شاغل شدند و اینکه شغلشان با تحصیلات آنها مرتبط است یا خیر؟ ب ررسی‌ها حاکی از آن است که حدود ۷۵ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند و حدود ۲۳ درصد نیز شاغل بودند و در این دانشگاه تحصیل کردند، سایر افراد نیز بعد از ورود به دانشگاه شاغل شدند و آمار افرادی که بعد از تحصیل شاغل شدند از ۲۰ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیده و و اشتغال دانشجویان علمی کاربردی بعد از تحصیل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اگر فراتر از ظرفیت، جذب و تربیت نیرو انجام شود، قطعاً قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند حوزه‌های مختلف از جمله ورزش می‌توانند به طور تخصصی برای ایجاد شغل و یا حرفه در دانشگاه علمی کاربردی آموزش ببینند، لازم است بدانیم از ۱۱۰۰ مرکز جامع علمی کاربردی حدود ۶۰۰ مرکز در حال فعالیت است و ورودی‌ها باید به اندازه‌ای باشد که بازار پذیرایی آنها است. مراکز فاقد کیفیت حذف شدند و در گذشته به مراکزی که در نوع فعالیت همپوشانی داشتند مجوز فعالیت داده می‌شد، اما در حال حاضر این مجوز داده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در خصوص پرداختی‌ها و استخدام اساتید دانشگاه علمی کاربردی، گفت: نظارت بر فعالیت مراکز علمی کاربردی داریم و افرادی که می‌توانند تدریس کنند ارزیابی و اجازه فعالیت به آنها خواهیم داد، اما قرارداد بین مراکز علمی کاربردی و اساتید منعقد می‌شود و برنامه‌ای برای استخدام اعضای هیأت علمی نداریم، اما در خصوص استخدام اساتید در مراکز جامع علمی کاربردی منعی وجود ندارد و و مراکز جامع علمی کاربردی می‌توانند اساتید را استخدام کنند، اما به دلیل وجود مشکلات اقتصادی این موضوع بسیار کم رنگ و با مشکل مواجه است.

وی افزود: پرداختی‌های اساتید تا حدود زیادی رفع چالش شده، چرا که بررسی می‌شود و مراکزی که پرداختی‌های اساتید را انجام نداده‌اند، در دوره‌های بعد اجازه پذیرش دانشجو نداشته باشند و در این زمینه با مراکز متخلف به شدت برخورد شده است.

امید اضافه کرد: آموزش دوگانه در کشور نداریم، اما قرار است در دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از مراکز با یکی از شرکت‌ها برای شروع آموزش دوگانه اقداماتی را انجام دهند و دوره نظری در دانشگاه علمی کاربردی برگزار خواهد شد و آموزش‌های بلند مدت عملی در شرکت انجام می‌شود.

وی با اشاره به جذب دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی، گفت: لازم است بدانید امسال همه دانشگاه‌ها در کشور ظرفیت مازاد داشتند که خالی مانده و دانشگاه علمی کاربردی نیز از این قاعده مستثنی نبوده، اما وضعمان از سایر دانشگاه‌ها بهتر بوده و به ویژه در استان‌هایی از جمله اصفهان شرایط در جذب دانشجو بهتر از دیگر استان‌ها بوده است. در زمینه پذیرش در دانشگاه جامع علمی کاربردی سیر نزولی نداشتیم و در برخی مناطق سیر صعودی نیز بوده با این وجود حدود ۷۵ درصد از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی خالی مانده و از حدود ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت تنها حدود ۲۵ درصد تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: در خصوص رشته‌های ورزشی لازم است تا باشگاه سپاهان نیازها را اعلام کند و قرار شده تا ارزیابی‌ها انجام و نیازهای فوریتی اعلام شود تا رشته‌های ورزشی برای جذب دانشجو مشخص شود. محیط، دانشجو و مدرس سه رکن اصلی برگزاری دوره‌ها است و طی دو ماه آینده رشته‌های ورزشی که قرار است در مرکز جامع علمی کاربردی باشگاه سپاهان آموزش داده شود، اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه علمی کاربردی شامل دو بخش دوره‌های رسمی و غیررسمی می‌شود، در دوره‌های غیررسمی که اخیراً برگزار می‌شود، فرایند تقریباً کند است، اما در حال اصلاح آن هستیم. مراکز جامع علمی کاربردی و دیگر مراکز می‌توانند برای برگزاری دوره‌هایی غیر رسمی کوتاه مدت در دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور یابند، همچنین در طول سال المپیادهای ورزشی انجام می‌شود که به دلیل کرونا برگزار نشده و تنها در برخی رشته‌ها به صورت مجازی انجام شده است، در رشته‌ها مهارتی نیز مانند ماشین افزار و آی‌تی نیز المپیاد مهارتی را برگزار کرده‌ایم.

امید اضافه کرد: ثبت‌نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشکلی وجود ندارد و تأخیر در ثبت نام به دلیل کرونا به طور کلی در تمام دانشگاه‌های کشور بوده است و کمبود آن تا پایان سال جبران خواهد شد، همچنین از ۱۵ آبان ماه تمام کلاس‌ها و در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ورودی‌های قدیم و جدید حضوری خواهد بود.

کد خبر 532996

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی محمدحسین امید دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره های کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی رشته های دانشگاه علمی کاربردی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی تحصیلات تکمیلی رشته های ورزشی دانشگاه ها رشته ها شاغل شدند خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور

ایسنا/اصفهان جلسه‌ای دیگر از سلسله نشست‌های هیئت اندیشه ورز استان اصفهان، با حضور جمعی از صاحب نظران استان اصفهان به صورت برخط و حضوری با عنوان «نشست تخصصی روز آمدسازی نقشه جامع علمی کشور» در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در نشستی از سلسله نشست‌های هیئت اندیشه ورز استان اصفهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، رضا انصاری، عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه ورز استانی به جهت یاری رساندن به نقشه جامع علمی کشور تشکیل شده است. نقشه جامع علمی کشور یکی از اسناد مهم ملی ما است که در سال‌های گذشته با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و به تصویب رسید. پیگیری، به روز رسانی و اجرایی کردن نقشه جامع علمی کشور یکی از دغدغه‌های مسئولین کشور در سطوح مختلف است.  

وی با بیان اینکه ستاد علم و فناوری ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده، ادامه داد: ذیل ستاد، هیئت‌های اندیشه ورز استانی شکل گرفته است و در این راستا، یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار هیئت اندیشه ورز استان اصفهان که به ریاست حسین هرسیج شکل گرفته، مشارکت در بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور است. از این‌رو، دانشگاه اصفهان تصمیم دارد سلسله نشست‌هایی را با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران برای تحقق این مهم در اندیشکده حکمرانی برگزار کند.

در ادامه، علی ذاکری، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده آینده پژوهی دانشگاه اصفهان،  به بیان نکاتی در خصوص خط‌مشی‌ گذاری در حوزه علم، فناوری و نوآوری و نیز جایگاه فعلی و آینده علمی کشورهای دنیا پرداخت.

تفاوت دو رویکرد «گذشته محور» و «آینده محور» در حوزه برنامه ریزی

این عضو هیئت علمی دانشگاه در تبیین دو رویکرد اساسی در حوزه برنامه ریزی، تشریح کرد: وقتی ما به برنامه‌ریزی فکر می‌کنیم دو رویکرد کلی را می‌توان در نظر گرفت: planning from the past که بر اساس آن برنامه‌ریزی را از گذشته شروع می‌کنید (رویکرد گذشته محور) و تکنیک در حوزه فناوری، تکنیک مهندسی معکوس است. در این مورد، رویکرد راهبردی، تطبیق پذیری است و شما به دنبال شکل‌دهی به آینده نیستند. رویکرد دوم planning from the future است و در این رویکرد ما می‌بینیم که چه چیزهایی از آینده به سمت ما می‌آیند (رویکرد آینده محور) و سعی می‌کنیم آن‌ها را به دست بیاوریم. در واقع، در این حوزه، شناسایی اینکه چه چیزی در آینده ثروت آفرین و ارزش آفرین است به راحتی میسر نیست.

ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا، در دو حوزه «نانو فناوری» و «بیو فناوری»

ذاکری عنوان کرد: در نگاه به آینده، برخی عوامل مانند دانه‌های زیر خاک هستند که به آن‌ها "emerging issues" به معنای پدیده‌های نوظهور می‌گوییم. داشتن نگاه Backcasting و شناسایی فرصت‌های استراتژیک از اهمیت زیادی برخوردار است. او معتقد است که اگر می‌خواهید سهم بری خودتان را از آینده افزایش دهید، بزرگترین فرصت‌ها در پدیده‌های نوظهوری است که هنوز کسی به سراغ آن‌ها نرفته است. کیون لی می‌گوید اگر می‌خواهید نقشه جامع علمی و فناوری بنویسید باید این نکته را در نظر بگیرید که پدیده‌های نوظهوری که اقتصادهای آینده را شکل می‌دهند چه مواردی هستند. یکی از ویژگی‌های آن‌ها این است که با وجود سرمایه گذاری‌هایی که انجام شده، هنوز کسی صاحب مطلق آن‌ها نیست. در ایران ما توانسته‌ایم در دو حوزه «نانو فناوری» و «بیو فناوری» موفق‌های را کسب کنیم. کشور ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در این دو حوزه به شمار می‌رود.  

اهمیت کربن و رد پای کربن در برنامه‌ریزی کشورها

وی یادآور شد: با تاکید بر اینکه آگاهی از رد پای کربن هر فرد، به این معنا که سالانه هر فرد چند تن کربن وارد جو می‌کند، نکته‌ای بسیار مهم است، حسابداری کربن به ما می‌گوید که در ۲۰ سال آینده، در کنار پول، کربن هم یکی از فاکتورهای اصلی در برنامه‌ریزی کشورها خواهد بود. از این‌رو، برای تولید هر کالا دو سوال اساسی مطرح می‌شود؛ اول اینکه هزینه کالای تولید شده چقدر است و ما چقدر می‌توانیم آن را به فروش برسانم؟ به عبارتی، اگر آن را در مقیاس بالا تولید کنیم، هزینه به چه میزان کاهش پیدا می‌کند که ما بتوانیم به نقطه سودآوری برسیم؟ و پرسش دیگر اینکه برای تولید این محصول چقدر کربن وارد جو می‌شود و آیا خریدار حاضر است چنین محصولی که برای آن به این میزان کربن تولید شده را خریداری کند یا خیر؟ همچنین، ۱۳۰ کشور دنیا به این توافق رسیده‌اند که تا افق ۲۰۵۰ رد پای کربن را به صفر برسانند. ما در کشور ناترازی انرژی داریم و چاره‌ای به جز حرکت به سمت انرژی‌های تجدید پذیر نداریم. باید در نظر داشته باشیم که بالاترین توان تابشی دنیا در اختیار ایران است و چیزی که قرن‌ها بزرگترین نقطه ضعف ما بوده، اکنون می‌تواند به بزرگترین نقطه قوت ما تبدیل شود. همچنین، قنات‌هایی که روزی توسط اجداد ما ساخته شدند، از چنین ظرفیتی برخوردارند.

رابطه علم و فناوری خطی نیست

رئیس دانشکده آینده پژوهی دانشگاه اصفهان، در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه ما نمی‌توانیم علم را از فناوری جدا کنیم، گفت: این نکته بسیار مهم است و باید به این فکر کنیم که چطور علم را به فناوری و ثروت تبدیل کنیم. به عبارتی، نگاه ما در ایران، در توزیع علم، تکنولوژی و فناوری، یک نگاه جزیره‌ای است و یک نگاه سیستماتیک و یکپارچه نداریم. تحقق این امر نیازمند این است که در کنار شناسایی پدیده‌های نوظهور، یک نگاه سیستماتیک و یکپارچه به علم، تکنولوژی و نوآوری داشته باشیم. همچنین، نگاهمان به تکنولوژی باید در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای، بخشی و تکنولوژیکال باشد.

همچنین، سید محمد قلمکاریان، عضو هیئت علمی و مسئول نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور استان اصفهان، با تمرکز بر سند و مبانی نقشه جامع علمی کشور، اظهار کرد: مقوله علم و فناوری، از مهمترین زیرساخت‌های پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه‌های مختلف است. به این ترتیب تحقق آرمان‌هایی نظیر احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان، در گرو پیشرفتی همه جانبه در علم است؛ علمی که دارای سه شاخصة عدالت، معنویت و عقلانیت باشد.  

وی ادامه داد: اکنون که ۱۳ سال از عمر نقشه جامع علمی کشور می‌گذرد، فرصت خوبی است که کامیابی‌ها و کاستی‌ها استخراج شود و روز آمدسازی لازم صورت گیرد. دنیای علم مدام در حال تغییر است و ما باید اسناد بالادستی محکم در حوزه های مختلف داشته باشیم.

پیشنهادهای عملی بر اساس پژوهش

در این خصوص، این عضو هیئت علمی دانشگاه پیشنهادهایی را بر اساس پژوهش‌ها ارائه کرد و آن‌ها را بر شمرد وی گفت: با در نظر گرفتن تاثیرات جهانی شدن بر آموزش عالی، باید آمادگی لازم جهت رویارویی با پیامدهای جهانی شدن کسب شود و با برنامه ریزی دقیق، اصولی و حساب شده، زمینه بومی سازی آن‌ها فراهم شود. همچنین، با توجه به اینکه اهداف آموزش عالی بصورت بسیار کلی و بدون در نظر گرفتن تاثیرات جهانی شدن بر آموزش عالی بیان شده است، پیشنهاد می‌شود که اهداف مصوب آموزش عالی به صورت دقیق تبیین و نگاشته شود و در این زمینه پیامدهای جهانی شدن در اولویت قرار گیرد.

قلمکاریان افزود: با توجه به تشکیل و سازماندهی مرکز مطالعات جهانی شدن در کشور و تعیین ریاست آن توسط ریٔیس جمهور، پیشنهاد می‌شود که مرکزی مشابه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شود و با تعامل و بررسی همه جانبه به ارایٔه راه‌های نهادینه کردن تاثیرات جهانی شدن به ویژه در حوزه اهداف آموزش عالی بپردازند. علاوه بر این، بعد اقتصادی جهانی شدن که اکنون به عنوان یکی از جهات مهم و سرنوشت ساز مطرح است، با عنایت به لزوم تعامل کشور با سازمان‌های جهانی، بانک‌های بین المللی مورد توجه همه جانبه قرار گیرد و روند تاثیر پذیری مثبت آن مشخص شود

مسئول نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور، عنوان کرد: در ارتباط با تاثیرات بعد سیاسی جهانی شدن بایستی آمادگی لازم در دولت به ویژه در نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها پدید آید تا امکان استفاده بهینه از جنبه‌های مثبت اثرات فراهم شود. بعد فرهنگی جهانی شدن به دلیل ویژگی‌های خاص فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، لذا بایستی ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی در مواجهه با پیامدهای جهانی شدن حفظ و صیانت گردد و در این زمینه برنامه‌ریزی و هدف گزینی دقیق صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است