Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌اصغر شالبافیان افزود: با تشکیل سه کمیته تحت عناوین «کمیته هماهنگی استان‌ها»، «کمیته فنی» و «کمیته نظارت»، حلقه ارتباطی قوی میان اجزای فرابخشی دولتی و بخش خصوصی متشکل از فعالان و اعضای صنوف تخصصی شکل گرفته است تا بر مبنای این ارتباط بندهای قید شده در دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی به ایران در ایام شیوع ویروس کرونا، به قید فوریت در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نحوه تعامل هر یک از استان‌ها با سایر نهادهای تاثیرگذار بر چرخه گردشگری و بخش خصوصی در کنار ایده‌های ابتکاری و به کاربردن طرح‌های خلاق، بستر مساعدی به منظور اعتمادسازی و آماده‌سازی شرایط میزبانی از گردشگران خارجی فراهم خواهد آورد.

معاون گردشگری کمیته هماهنگی را یکی از بخش‌های تاثیرگذار در ارتباط موثر و فعال مورد نیاز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده‌ترین رویکرد مستتر در این  شیوه نامه حمایتی بوده؛ نیاز است با حداکثر حمایت از کسب‌وکارهای رسمی و قانونی گردشگری مطالبه‌گری جدی بین‌دستگاهی در سطح استان‌ها انجام پذیرد. از این رو کمیته مذکور توانسته است با برقراری ارتباط لحظه‌ای و هماهنگی با مدیران‌کل و معاونان گردشگری استان ها و نیز روسای صنوف استانی ارتباط موثری برقرار کند.

شالبافیان با تاکید بر اینکه به سرانجام رسیدن دستورالعمل مذکور موفقیت کل خانواده گردشگری است، یادآور شد: اقدامات اجرایی ذیل کمیته هماهنگی با جدیت در زمینه ساماندهی مرزها، به‌روزرسانی اطلاعات بخش خصوصی، ارتقای کیفیت و کمیت حمل و نقل و فراهم آوردن شرایط حمایت و فعال‌سازی تمامی ظرفیت بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که به قید فوریت در کمیته هماهنگی در حال پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، شیوه‌نامه نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط شیوع کرونا سوم آبان از سوی دبیرخانه کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت این بیماری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام و وظایف ۱۰ دستگاه مرتبط تشریح شد.

این دستورالعمل با هدف فراهم کردن حضور گردشگران خارجی به کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین شده است و عملکرد سایر دستگاه‌ها درخصوص مفاد آن به صورت دوره‌ای از سوی وزارتخانه به وزارت کشور ارائه خواهد شد.  

بر اساس این دستورالعمل ۱۹ وظیفه برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پنج وظیفه برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ وظیفه برای وزارت امور خارجه، هشت وظیفه برای وزارت راه و شهرسازی، پنج وظیفه برای وزارت کشور، سه وظیفه برای بیمه مرکزی، دو وظیفه برای وزارت اطلاعات، پنج وظیفه برای نیروی انتظامی، هفت وظیفه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و شش وظیفه برای سازمان صدا و سیما تعیین شده است.  

برچسب‌ها گردشگری علی اصغر شالبافیان گردشگر خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گردشگر خارجی گردشگری گردشگر خارجی گردشگری و صنایع دستی حضور گردشگران خارجی وزارت میراث فرهنگی وظیفه برای وزارت کمیته هماهنگی بخش خصوصی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع فرهنگی، موزه‌ای شهدای رامسر مقصد گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، این مجموعه دلربا در میان مناظر خیره‌کننده شهر رامسر قرار دارد که می‌تواند علاوه‌بر گشت‌وگذار در طبیعت، لذت بازدید از این جاذبه‌ی تاریخی را به گردشگران هدیه دهد.

کاخ مرمر رامسر، با معماری پیچیده، باغ‌های سرسبز و گنجینه‌ای از آثار باستانی، گردشگران را با خود به سفر در زمان می‌برد و داستان‌های گذشته را روایت می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیررضا عرب‌پور
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • مجتمع فرهنگی، موزه‌ای شهدای رامسر مقصد گردشگری
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی