Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مؤسسه جایزه بین المللی قرآن کریم دبی اعلام کرد که مقدمات برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان موسوم به مسابقات شیخه فاطمه بنت مبارک را که بیستم تا بیست و هفتم نوامبر ۲۰۲۱ (۲۹ آبان تا ۶ آذر) در سالن فرهنگ و علوم دبی برگزار می‌شود، به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیم محمد بوملحه، مشاور امور فرهنگی و بشردوستانه حاکم دبی و رئیس کمیته برگزاری مسابقات جایزه دبی، مسابقه شیخه فاطمه بن مبارک را یکی از مسابقات اصلی نهاد خواند و گفت: این مسابقه به پاس قدردانی از شخصیت شیخه فاطمه بنت مبارک، مادر امارات و نقش مهم و پیشگام او در حمایت و تشویق حافظان کتاب خدای متعال و اقدامات خیرخواهانه و بشردوستانه در بسیاری از کشورهای عربی و جهان اسلام که از سوی او حمایت می‌شود، مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی افزود: همه کمیته‌ها و تیم‌های کاری این جایزه خود را برای این رویداد قرآنی آماده کردند که در آن بانوان حافظ قرآن بیش از ۴۰ کشور و جامعه اسلامی در دنیا موافقت خود را برای شرکت در آن اعلام کرده‌اند و این تعداد طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

ورود شرکت‌کنندگان به کشور در روزهای هفدهم، هجدهم و نوزدهم نوامبر ماه(۲۶ تا ۲۸ آبان ماه) آغاز می‌شود و کمیته داوران بین‌المللی متشکل از داوران ارشد با تجربه در زمینه قضاوت مسابقات بین‌المللی برگزیده شده است؛ به اضافه کمیته دیگری که تخصصی در زمینه سنجش ابتدایی شرکت‌کنندگان در مسابقه دارد و آنها را در بدو ورود به امارات از جهت مطمئن شدن بابت اینکه حافظ قرآن کریم هستند، امتحان می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ثبت‌نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و نسبت به سایر استان‌های کشور رتبه اول را در این حوزه کسب کرده است.

مهدی رمضانی در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اعطای مدرک تخصصی از خدمات ویژه جمهوری اسلامی است که برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری بهره‌مند شوند.

رمضانی گفت: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند می‌توانند با حفظ ۱۰ جزء مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح ۳ مدرک کارشناسی، در سطح ۲ کارشناسی‌ارشد و در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سطح بالای استان در مبحث قرآنی هم افزود: ما دارالقرآن ایران اسلامی هستیم و هیچ استانی در کشور مانند خراسان رضوی در این حجم حافظان و قاریان بین‌المللی ندارد؛ در استان نیز، مشهد به برکت امام هشتم (ع) سرآمد است.

رمضانی گفت: تعداد ۱۱۳۰زن و ۴۸۸ مرد در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شرکت کرده‌اند.

  مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان، آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر خلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شد، امسال در ۷ حوزه شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تعداد ۵۳۳ زن و ۲۷۶ مرد در مشهد تصمیم گرفته شد که ۲ حوزه آزمون در مشهد تدارک دیده شود. ما در خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار حافظ بالای ۵ جزء داریم، حدود ۲۰هزار مربی و استاد قرآن در استان خراسان رضوی فعالیت قرآنی دارند و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن در استان برگزار می‌شود؛ به همین دلیل این آمار نشان می‌دهد فعالیت قرآنی ما در استان فعالیت پویایی است.

وی در خصوص کیفیت برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تشریح کرد: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی حسن حفظ، صوت و لحن شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. البته نظارت کلی آزمون شفاهی با کارشناسان تهرانی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • برگزاری دیدار آلومینیوم - پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی