Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@06:55:15 GMT

علامه حسن‌زاده آملی برای کسب علم شب و روز نمی‌شناخت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۲۵۳۲

علامه حسن‌زاده آملی برای کسب علم شب و روز نمی‌شناخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت اربعین علامه دهر آیت‌الله حسن‌زاده آملی در مصلی بزرگ شهرستان آمل در جمع زیادی از دوستداران علامه اظهار کرد: سه محبت و عشق در وجود علامه حسن‌زاده آملی وجود داشت، محبت به خدا، راستی به انسان عاشق به خدا بوده است و محبت به خدا در دل او جوشان و خروشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علامه بسیار قلم دوست و صیاد علم بوده است و برای کسب علم شب و روز نمی شناخت، تصریح کرد: برای پیشرفت باید عاشق به علم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: محبت سوم علامه علاقه به استاد بوده و یکی از برجستگی های ایشان عشق به اساتیدشان بود آنچنان به اساتیدشان احترام می‌گذاشت تا آخر عمر اظهار کوچیکی و خضوع می‌کرد، این سه محبت در وجود ایشان ملموس و مشهود بوده است.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه فردا ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: همبستگی مردم هوشیار، بصیر و انقلابی ایران اسلامی با پیروی از فرامین حضرت امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ موجب خلق حماسه ای عظیم و سرنوشت ساز شد که توانست همینه پوشالی آمریکا را در این روز تاریخی و حماسی در هم شکسته و عظمت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.

وی افزود: در حالی که مردم به یاد اسکتبار و دشمن ستیزی، لانه جاسوسی،۱۳ آبان و امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی بیافتد آمریکا بدش می آید، انتظار می‌رود در این گفت‌وگوی محوری علاوه بر سیره زندگی و شناخت علامه حسن‌زاده آملی باید جلسه آمریکاشکن نیز باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جوادی آملی:‌ عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است

آیت‌الله جوادی آملی درباره عملیات وعده صادق و پاسخ تنبیهی به اسرائیل گفت: اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، آیت الله جوادی آملی در پی عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه دشمن صهیونیستی، پیام  صادر کرد که به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم  
بسم الله الرحمن الرحیم  
محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی کند  
«لَا یحتمل الضَّیمَ الا الذَّلِیل»
 
احتمال یعنی تحمل، یعنی زیر بار ظلم رفتن، این بیان نورانی امام آن است که ستم را جز ملت زبون و ضعیف، احدی تحمل نمی کند.

ماه مبارک رمضان که ماه قرآن بود، ماه عزیز پرور و عزتّمدار بود، یک؛ فتوحاتی که قرآن وعده می‌دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی ها و سپاهیان گرانقدر ما  انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است.
در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾
    
اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز،  فتحی است که اسراییل را ریشه کن می کند و غزه و امثال غزه را نجات می دهد و مقاومت را می پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می کند، آن فتح مطلق است. در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد، اما فتح قریب و فتح مبین چرا، اما فتح مطلق إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ هیچ مقابلی ندارد .

این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیافتد، این کارها را دیشب انجام دادند.

بنازیم دستی که انگور چید
مریزاد پایی که در هم فشرد  

اگر این می است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند، با دست این ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می برد.  

من مجدداً این بزرگواری را، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و  پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم.
 
غفر الله لنا و لکم
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • آیت‌الله جوادی آملی:‌ عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند