Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@00:25:59 GMT

برگزاری مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی در آمل

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۲۷۱۶

در این مراسم نماینده ولی فقیه در مازندران ، شماری از مسئولان، فرماندهان و سرداران نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 ایرناگزارش داد نماینده  ولی فقیه در مازندران در این مراسم به بیان ویژگی های اخلاقی علامه حسن زاده آملی پرداخت و گفت: محبت به خدا مهم ترین و خاص ترین ویژگی این عالم ربانی بوده  و محبت به خدا در دل ایشان جوشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی محبت به علم را دیگر ویژگی علامه ذوالفنون دانست و افزود : ایشان شکارچی و صیاد علم بود و برای کسب آن شب و روز نمی شناخت.
وی ادامه داد: عشق به استاد از دیگر ویژگی های علامه حسن زاده آملی بود و ایشان تا آخر عمرشان باوجود علامه بودنشان همواره در برابر اساتید خود اظهار کوچکی و خصوع می کرد.
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به مناسبت های روز ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت : گفت و گو محوری در مراسم علامه دهر علاوه بر سیره بیان زندگی و شناخت وی، باید آمریکا شکن هم باشد.

در این مراسم حج اسلام یدالله یزدان‌پناه نیاکی،  حسن رمضانی، اسماعیل منصوری لاریجانی و هادی عباسی خراسانی از شاگردان علامه حسن زاده آملی به سخنرانی گفت و گو محور در خصوص آثار استاد علامه و خصایل اخلاقی وی پرداختند.

علامه حسن زاده آملی روز شنبه سوم مهر پس از طی یک دوره سخت بیماری در سن ۹۳ سالگی چشم از جهان فرو بست و پیکرش پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع باشکوه در شهر آمل، در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

علامه در سال ۱۳۰۷ در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۴۲ از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد و پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

 

 
 
  
  

منبع: الف

کلیدواژه: علامه حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، زاهد افتخاری زاده خبرنگاران را چراغ راه مردم برای رسیدن به قله‌های آگاهی و دانش دانست و رسالت آن هارا در تبیین مسیر و راه شهدا بهترین مقوله‌ی معرفتی بیان کرد .. افتخاری زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهدا را متعلق به همه آحاد مردم دانست و گفتند که همه سلیقه ها، افکار و مردم می‌توانند در مسیر بزرگداشت مقام شامخ شهدا بویژه این کنگره عظیم گام بردارند.  در ادامه جلسه خبرنگاران به بیان دیدگاه‌ها و ایده‌های خود جهت پوشش دادن، تبلیغ، تبیین، زمان برگزاری کنگره و از آن مهمتر مستند سازی این امر مهم پرداختند.  

دیگر خبرها

  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا