Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:49:51 GMT

علامه حسن‌زاده آملی سرشار از محبت خدا بود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۳۹۰۴

علامه حسن‌زاده آملی سرشار از محبت خدا بود

گروه استانها_نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: علامه دهر آیت‌الله حسن‌زاده آملی سرشار از وجود محبت خدا، علم و اساتیدشان بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت اربعین علامه دهر حسن‌زاده آملی واقع در مصلی بزرگ شهرستان آمل، با بیان اینکه محبت به خدا موجب شد تا علامه عاشق معبود شود و محبت به خدا در دل او جوشان و خروشان بوده است، اظهار داشت: علامه صیاد علم بوده و برای کسب آن شب و روز نمی شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محبت و علاقه به اساتید را بی حد و اندازه عنوان و مطرح کرد: یکی از برجستگی‌های وی، عشق به اساتید بود و احترام علامه به اساتید در طول عمر باعزتشان ادامه داشت و در برابر آنها اظهار کوچیکی و خضوع می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به همزمانی مراسم اربعین علامه با 13 آبان روز جهانی استکبار ستیزی، یادآورشد: باید برگزاری این مجالس چنان باشکوه باشد که موجب خشم استکبار به ویژه آمریکا شود.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در این گفت‌وگو محوری علاوه بر سیره زندگی و شناخت علامه دهر،  جلسه‌ای آمریکاشکن نیز باشد.

آیت‌الله حسن رمضانی از شاگردان علامه حسن‌زاده نیز در این مراسم، در رسای علامه حسن‌زاده با بیان اینکه، علم، وی را به خدا رسانده، اظهار داشت: عالم فراوان داریم ولی علامه عالم ربانی بود و وی عالمی است که به رب خاص خود رسیده و به لقا رب خود دست یافته و عالم خدا محور و خدا آشنا شده است‌.

رمضانی با تاکید بر اینکه باید هدف تحصیل علم خود را مشخص کنیم، افزود: سالک توحیدی آن کسی که در مسیر سیر و سلوک الی الله گام می‌گذارد و در این مسیر به توحید دست یافته است و علامه حسن‌زاده نمونه بارز آن است.

آیت‌الله سید یداله یزدان‌پناه نیاکی از دیگر شاگردان علامه حسن زاده آملی نیز در این مراسم با بیان اینکه به گفته حضرت علامه انسان به هر چه رو بیاورد خوی او را می سابد و حال او را می‌گیرد، اظهار داشت: جان‌ ما وقتی به سمت حضرت حق برود و خلوت شبانه داشته باشد و در محضر خدا قرار گیرد آن وقت رنگ بوی خاکی را از دست می‌دهد و رنگ و بوی خدایی و آثار خدایی می یابد و بعد مدتی محو در حضرت حق می‌شود و فنا در خداوند می‌شود و خدایی و ربانی می‌شود.

یزدان پناه نیاکی عنوان کرد: وقتی انسان الهی می‌شود زمانی است که زمینی آسمانی می‌شود و خاکی آسمانی شده است.

آیت‌الله هادی عباسی خراسانی یکی دیگر از شاگردان علامه نیز در بزرگداشت اربعین حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی واقع در مصلی بزرگ آمل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه عالم ربانی حکیم دوفنون و سالک توحیدی بیان کرد: آیات الهی، درجات الهی است و اربعین علامه پیام دارد و بزرگترین پیام درس آموزی است.

‌بنیاد حفظ آثار ‌علامه حسن‌زاده‌آملی در استان مازندران تشکیل می‌شودمراسم چهلمین روز رحلت علامه حسن‌زاده ‌برگزار می‌شودخاطره‌ای آموزنده از عطوفت علامه حسن‌زاده آملی نسبت به حیوانات/ بچه‌گربه‌ای که از در وارد خانه می‌شد نه دیوار!

عباسی خراسانی تصریح کرد: علامه خورشید درخشنده جهان اسلام است و رضوی مسلک، و به لحاظ ادب و مسلک بی نظیر بود و حضرت استاد سیر و سلوک را از امام رضا(ع) فرا گرفتند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علامه حسن زاده آملی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

به گزارش «مبلغ»، رهبر جریان صدر عراق از مقامات عربستان خواست تا به منظور پایان یافتن درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه، قبرستان بقیع را بازسازی کنند.

شفقنا نوشت: صدر در توییتی در سایت ایکس نوشت: «پس از دیدن تغییر در سیاست های عربستان سعودی و فضای باز اجتماعی در این کشور، و کنار گذاشتن افراط گرایی در آن توسط برادر محترم محمد بن سلمان، فرصتی فراهم شده است تا بازسازی قبور ائمه بقیع علیهم السلام (روحی لهم الفداء) را به آنها یادآوری کنیم علی الخصوص اینکه ما در سالگرد تخریب آنها به دست افراط گرایان در آن زمان قرار داریم.»

وی افزود: «تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام خارج از چارچوب های شرعی، عقیدتی و اجتماعی همه منشورها، ادیان، عقاید، وابستگی ها و افکار معتدل و صحیح است بویژه اینکه کسانی که قبورشان تخریب شده، نمایندگان همه وابستگی های اسلامی و انسانی هستند و در قرآن عظیم هم عنوان شده است.»

صدر در ادامه این توییت آورد: «پس کسانی که خداوند ناپاکی را از آنها دور کرد و آنها را مطهر گرداند، ما و شما به محبت و مودت و اطاعت بدون قید و شرط آنها امر شده ایم.»

رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد: «حفظ قبور آنها و بازسازی آن قبور در چارچوب مودت قرار می گیرد. اعتدال و میانه روی در محبت آنها روش ماست.»

صدر در پایان نیز عنوان کرده است: «تخریب قبور آنها جنایتی است که بخشیده نمی شود و بازسازی آنها عزتی است که در شمار نمی آید. پارلمان و دولت عراق را به هماهنگی بالا با دولت عربستان سعودی و مسئولان مربوطه به منظور انجام این پروژه وحدت بخش فرا می خوانم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896209

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • سردار حسن‌زاده: رژیم جنایتکار صهیونیستی طعم ضربات کوبنده سپاه را چشید
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به سرزمین های اشغالی حمله شد
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی