Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@16:44:31 GMT

سه روش درمان خانگی اگزما

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۴۷۴۹

سه روش درمان خانگی اگزما

درمان‌های خانگی و طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند پوست خشک، خارش‌دار و دچار اگزما را تسکین دهند.
افراد می‌توانند از کرم‌ها، محصولات طبیعی و تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی برای کنترل یا جلوگیری از بروز اگزما استفاده کنند؛ به‌ویژه در فصل زمستان که علائم این عارضه در بدترین حالت خود هستند.

استفاده از برخی مواد طبیعی همچون آلوئه‌ورا و روغن نارگیل خشکی و ترک‌های پوستی را التیام بخشیده و پوست را مرطوب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد طبیعی با التهاب و باکتری‌های مضر مقابله کرده و باعث کاهش تورم و جلوگیری از عفونت می‌شوند. در این مطلب سه مورد از بهترین مواد طبیعی برای درمان اگزما به شما معرفی شده است که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید به مدیریت علائم و پیشگیری از پیشرفت این بیماری بپردازید.

۱. ژل آلوئه‌ورا

یکی از کاربرد‌های شایع این ژل، کاهش علائم اگزما است. اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی ژل آلوئه‌ورا می‌توانند از بروز عفونت‌های پوستی [که معمولاً به علت خشکی و ترک پوستی پدید می‌آیند]، جلوگیری کنند. شما می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی خریداری کنید و یا خودتان یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کرده و ژل آن را از برگ‌هایش خارج کنید و روی ناحیه موردنظر بمالید.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید‌های چرب سالمی است که می‌توانند باعث افزایش رطوبت پوست شوند. افزایش رطوبت می‌تواند به افرادی که دچار خشکی پوست و اگزما هستند کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این روغن به مدت ۸ هفته باعث بهبود علائم اگزما می‌شود. می‌توانید چند روز متوالی حمام کرده و هربار پس از استحمام، مقداری روغن نارگیل سرد را روی پوست خود بمالید. بهتر است پیش از خواب این کار را انجام دهید تا پوستتان در طول شب مرطوب بماند.

۳. عسل

عسل یک ماده ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است که از آن برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کنند. عسل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر این، عسل برای درمان انواع بیماری‌های پوستی از جمله سوختگی مفید است. استفاده مستقیم عسل بر روی اگزما، ضمن مرطوب‌کردن پوست و تسریع روند بهبود آن، از بروز عفونت نیز پیشگیری می‌کند.

کافیست مقدار کمی عسل را به ناحیه آسیب‌دیده پوست بمالید و چند ساعت صبر کنید. سپس آن را بشویید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اگزما درمان خانگی اگزما درمان خانگی سه روش درمان خانگی آلوئه ورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۵ مورد مهم برای بهبود خواب در شب (فیلم) بلایی که کم خوابی برای بدن به وجود می آورد (فیلم) فرمول معجون خانگی در درمان بی خوابی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است