Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب اظهار کرد: ۶ شهر دیگر به شهر‌های قرمز کرونایی اضافه شده و این موضوع می‌تواند برای ما نگران کننده باشد چراکه ممکن است وارد موج ششم کرونا وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای اینکه از پیک ششم کرونا دوری کنیم باید پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور سرعت بگیرد و مردم همگام با گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: اگر در شهر‌هایی که ابتلا و مرگ و میر در آن‌ها رشد کرده است، پوشش واکسیناسیون سرعت بگیرد و مردم با ماموران بهداشت بیشترین همکاری را داشته باشند می‌توان امیدوار بود که پیک ششم شیوع کرونا قابل کنترل بشود.

گویا ادامه داد: باید صبر کرد و دستورالعمل‌های نظام بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع پیک ششم کرونا رعایت کرد و در حال حاضر نمی‌توان هیچ خبر قطعی راجب پیک ششم ارائه داد. طی دیروز و امروز تزریق واکسن کرونا از مرز ۹۱ میلیون نفر گذشته که از این مقدار ۵۵ میلیون دُز مربوط به دز اول و ۳۶ میلیون دُز مربوط به هر ۲ دُز است.

در ادامه برنامه جلیلی خوشنود رئیس بیمارستان شهدای تجریش اظهار کرد: در چند هفته گذشته با کاهش خوبی همراه بودیم، اما متاسفانه در چند روز گذشته شاهد افزایش مراجعه به اورژانس و بستری بیماران کرونایی بودیم. اکثر افرادی که به وارد اورژانس یا بخش مراقب‌های ویژه می‌شوند افرادی هستند که یا واکسن نزدند یا دوز اول را دریافت کرده اند.

خوشنود بیان کرد: همچنین یک سری بیماران کرونایی هستند که واکسن زده اند و دچار این بیماری شده اند که اغلب آن‌ها به صورت سرپایی مداوا  و راهی منزل می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا پاندمی کرونا ششم کرونا پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان شبکه بهداشت مراکز شهری و روستایی این شهرستان ، بیش از چهار تن مواد غذایی، اقلام خوراکی فاسد و لوازم آرایشی، بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز  را از مراکز جمع آوری و در سایت دفن زباله معدوم کردند.
کرم نژاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر مجاز، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.
پژمان حیدری مسئول واحد بهداشت محیط همچنین بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و  صنوف عرضه کننده مواد بهداشتی و آرایشی نظارت دارند.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • همکاری بانوان قمی با ماموران پلیس در اجرای طرح نور+فیلم
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد