Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:30:07 GMT

۹ دبیرستان در کیش شرایط برپایی کلاس حضوری را دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۷۷۲

۹ دبیرستان در کیش شرایط برپایی کلاس حضوری را دارد

پرویز حیدری راد روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای سلامت کیش بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا هفته گذشته جلسه ای را برای برپایی کلاس های حضوری پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم برگزار و در مصوبات خود بازگشایی این مدارس را منطوط به رعایت پرروتکل ها کرد.

وی اضافه کرد: مقرر شد در این راستا شورای مدارس پس از فراهم کردن شرایط برپایی کلاس ها طبق پروتکل های بهداشتی و اخذ رضایت والدین در خواست خود را آموزش و پرورش ارایه کنند تا این اداره و مرکز توسعه سلامت نسبت به اعطای مجوز تشکیل کلاس های حضوری پس از بازرسی های لارم اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری راد با بیان اینکه در این مرحله تنها دروس تخصصی پایه های دوازدهم اجازه برگزاری به صورت حضوری را دارد افزود: در این جزیره ۹ مدرسه واجد شرایط فعالیت حضوری است که تا کنون در خواست ۶ مدرسه به آموزش و پرورش از سوی شورای مدارس ارایه شده است.

وی یادآور شد: سه مدرسه باقی مانده نیز در حال فراهم کردن مقدمات برپایی کلاس ها از جمله فاصله گذاری، گندزدایی روزانه و واکسینه شدن معلمان و دانش آموزان هستند و به محض اخذ رضایت والدین در خواست خود را ارایه خواهند داد.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: این اداره نیز تا ۱۵ آبان ماه باید مجوز برپایی کلاس هاس به صورت حضوری را باید اعطا کند که هم اکنون در حال جمع بندی بازرسی های انجام شده هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس زودتر از موعد اقدام به برپایی مدراس کرده اند افزود: تذکرهای لازم به مدیران مدارس داده شده و آموزش و پرورش با استفاده از اختیارات قاونی در حال رسیدگی به این تخلف است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره هشت هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که حدود ۱۰ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا کیش بازگشایی مدارس هرمزگان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا کیش مدارس ویروس کرونا کیش بازگشایی مدارس هرمزگان وزارت آموزش و پرورش برپایی کلاس ها آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: با کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ابراهیم مرادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی استان رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: علی‌رغم رشدی که سال گذشته داشته‌ایم با کسری 331 هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم که باید اعتبارات ویژه‌ای برای جبران این کمبودها اختصاص داده شود.

وی گفت: در شش نقطه استان کردستان کمبود فضای آموزشی داریم اما در چنین شرایطی برخی ادارات و دستگاه‌ها به عناوین مختلف دنبال تغییر کاربری اراضی آموزشی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت 16 پروژه آموزشی در قالب 47 کلاس درس به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در دهه فجر 46 مدرسه در قالب 175 کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی از کمک 100 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز به احداث و نوسازی مدارس در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 35 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به مدارس استان تحویل داده شده و امیدواریم این رقم را در سال‌جاری به بیش از 60 میلیارد تومان برسانیم.

اجرا و بهسازی سیستم‌های گرمایشی 44 مدرسه با 147 کلاس در سطح استان، اجرای بیش از 50 هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس، حذف بیش از 50 درصد مدارس سنگی و کانکسی کردستان و جایگزینی آنها با مدارس استاندارد از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل توسط مدیرکل نوسازی مدارس کردستان بود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت