Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@03:06:23 GMT

چرا موقع خجالت صورتمان قرمز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۸۶۷

چرا موقع خجالت صورتمان قرمز می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

ما در زندگی خود در معرض بسیاری از موقعیت‌های عجیب و غریب قرار می‌گیریم که ممکن است برای ما شرم آور باشد و زمانی که احساس خجالت می‌کنیم، سعی می‌کنیم تا حد امکان آن را از اطرافیانمان پنهان کنیم، اما شکست می‌خوریم و صورتمان قرمز می‌شود؛ سوال اینجاست که چرا این اتفاق می‌افتد؟

توضیح علمی برای قرمزی صورت ناشی از خجالت کشیدن

به گزارش وب سایت «طور قدراتک»، توضیح علمی این پدیده به پاسخ بدن به هورمون آدرنالین باز می‌گردد که در هنگام احساس ترس توسط بدن ترشح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواقعی که خجالت می‌کشیم باعث می‌شود تا این هورمون ترشح شده به سیستم عصبی ما سیگنال عصبی ارسال کند و در نتیجه باعث گشاد شدن مردمک چشم یا افزایش ضربان قلب شود؛ در نتیجه این اتفاق، رگ‌های خونی بدن از جمله رگ‌های صورت گشاد می‌شوند که باعث افزایش میزان خون در بدن و مشاهده آن توسط دیگران می‌شود.

جنبه روانی این پدیده

بدن همیشه با چیز‌هایی که در مورد آن کشف می‌کنیم ما را شگفت زده می‌کند. یکی از مطالعات نشان می‌دهد که قرمزی صورت گواه احساس واقعی گناه است. این باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود.

آیا می‌توان از قرمزی پوست جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری از قرمزی پوست به شما کمک نمی‌کند جز اینکه احساس خجالت نکنید، در غیر این صورت کنترل آن تا حدودی دشوار است و یک امر موقتی است که به محض احساس آرامش از بین می‌رود، اما برخی افراد برای رهایی از این حالت به جراحی آندوسکوپی و جدا کردن عصب مذکور که باعث احساس شرم می‌شود متوسل می‌شوند، اما یکی از بدترین عوارض این جراحی تعریق مداوم صورت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قرمزی پوست سیستم عصبی خجالت کشیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت روحانیون و طلاب شیروان در اقدام به موقع سپاه در تنبیه متجاوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ بعد از پاسخ کوبنده سپاه به جنایات رژیم جعلی اسرائیل همه اقشار مردم با اجتماع و توزیع شیرینی و شکلات از این اقدام حمایت و از دلاورمردان کشور قدردانی کردند.
روحانیون وطلاب حوزه علمیه برادران وخواهران شهرستان شیروان هم در اجتماعی از رزمندگان سپاه اسلام قدردانی و حمایت کردند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۶ فروردین ماه در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • حمایت روحانیون و طلاب شیروان در اقدام به موقع سپاه در تنبیه متجاوز
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند
  • امنیت؛ خط قرمزی غیرقابل گذشت
  • هشدارسطح قرمز آب و فاضلاب در اثر بارندگی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز