Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه توسعه نقش پرستاران عدالت در سلامت را به دنبال دارد، گفت: تسری خدمات پرستاری به جامعه پرستاری را تحکیم می‌بخشد و باعث ایجاد محبوبیت و قدرت در بین آن‌ها می‌شود.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در اجلاسیه روسای هیات مدیره‌های نظام پرستاری با یادآوری اتفاقات ارزشمند جامعه پرستاری مانند تشکیل سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری، گفت: بحمدالله امروز نظام پرستاری را به عنوان یک سازمان مقتدر، فعال با دیپلماسی قوی که تعامل و همکاری خوبی با سایر بخش‌ها و سازمان‌ها دارد، می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر بازنگری برخی سیاست‌ها و راهبرد‌های پرستاری، افزود: آغاز پرستاری مدرن در کشور متاسفانه در چارچوب بیمارستان و مراکز درمانی دیده شد که این موضوع نیاز به اصلاح و بازنگری دارد. چرا که نقش پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محدود شده است و وقتی یک شغل در محل خود فقط باشد می‌تواند رفتار عادلانه را به حاکمانه تبدیل کند. اما اگر قدرت از بیمارستان به جامعه تقسیم شود باعث ایجاد عدالت و قدرت برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: به ضد واکسن‌ها سخت‌گیری می‌شود؟

معاون پرستاری وزیر بهداشت با واکاوی ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه پرستاری، حل این مشکلات را حضور در جامعه دانست و تصریح کرد: عدالت در سلامت با توسعه نقش پرستاران امکان پذیر است چرا که خدمات پرستاری خدمات ارزان، آسان و قابل دسترس و سریع است.

عبادی بار دیگر بر همنوایی جامعه پرستاری تاکید کرد و گفت: نیاز است به موضوع ارزش آفرینی در پرستاری توجه ویژه کنیم. گرچه دارای سلیقه متفاوت در راه رسیدن به اهداف پرستاری هستیم، اما همه ما یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم و باید در نظر داشته باشیم در هر جایگاهی که هستیم علاوه بر پیگیری منافع صنفی در راستای کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش خدمات با کیفیت بهتر برای مردم قدم برداریم.

وی در تشریح فعالیت‌های معاونت پرستاری در دولت سیزدهم، گفت: به دنبال تشکیل معاونت پرستاری در دانشگاه‌ها هستیم و امیدوارم با ساختار علمی و مبتنی بر شواهد که وزیر بهداشت هم قول مساعد داده اند، به این هدف برسیم.

عبادی توسعه کمی و کیفی مراکز مراقبت پرستاری در منزل، پرونده الکترونیک و گزارش نویسی پرستاری، ایثاگری پرستار مبتلا به کووید ۱۹ که دچار عوارض ناشی از این بیماری شده اند، معافیت مالیاتی و جذب و آزمون اختصاصی برای همکارانی که به صورت قراردادی و شرکتی در مراکز درمانی فعال هستند را از موارد در دستور کار جدی معاونت پرستاری دانست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: رهبر معظم انقلاب در اهمیت و حمایت از پرستاری صحبت‌ها و منویات ارزشمندی ارائه فرموده اند و ما باید قدردان این محبت باشیم و با همکاری و تعامل و همزبانی پرچمدار عدالت در سلامت باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت پرستاران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت پرستاران معاونت پرستاری عدالت در سلامت جامعه پرستاری معاون پرستاری وزارت بهداشت نقش پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل