Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این تفاهم نامه به امضای «فرهاد گل محمدی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و «معصومه حسنی خونسار» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل، ارتقا سطح آگاهی، دانایی و فرهنگ مطالعه و مشارکت در اجرای طرح‌های مورد توافق به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسنی‌خونسار» در این نشست گفت: تعداد ۸۷ باب کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه موجود است و سه باب کتابخانه عمومی نیز تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین ادارات و سازمان‌ها لازمه ایجاد بهره وری بالا است و از موازی کاری ها و فعالیت های غیرهدفمند جلوگیری می کند و تفاهم نامه زمینه توسعه و ترویج فعالیت ها را به صورت متمرکز و توانمند افزایش می دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی اکنون از حالت سنتی و فقط امانت کتاب خارج شده و به یک پایگاه اجتماعی فرهنگی تبدیل شده اند و برنامه های فرهنگی، ترویجی آن برای تمامی رده های سنی جامعه برگزار می شود.

وی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از این فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ترویجی کتابخوانی است که این جشنواره در یازدهمین دوره خود از طریق سامانه samakpl.ir پذیرای مخاطبین است و تا پایان آذرماه سال‌جاری ادامه دارد.

حسنی‌خوانسار گفت: تعداد ۱۰ باب از کتابخانه های عمومی ما به پایگاه های مقالات مگاپیپر دسترسی دارند که دانشجویان و محققان و اعضای کتابخانه ها می توانند از طریق این کتابخانه ها از ۲۵ میلیون پایگاه مقاله بین المللی استفاده کنند.

کتابخانه دانشگاه کرمانشاه 153هزار نسخه کتاب دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: تعداد ۱۵۳ هزار نسخه کتاب در کتابخانه عمومی دانشگاه آزاد داریم که این منابع از مردم است و باید برای مردم و در اختیار عموم قرار بگیرد.

«فرهاد گل‌محمدی» در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه تلاش کنیم لذا دانشگاه آزاد در بحث زیرساختی و نرم افزاری آموزشی با تمام توان برای فرهنگ سازی مطالعه عمومی گام بر می دارد و آمادگی همکاری های لازم را دارد.

وی همچنین بیان کرد: در تمام شهرستان های استان واحد آموزشی داریم و ۵۰۰ رشته فعال دانشگاهی در دانشگاه آزاد در حال آموزش است.

رییس دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: چهار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد استان جزو سهمیه قبولی ۲ درصد پذیرش اساتید برتر دانشگاه های جهان هستند.

گل محمدی بیان کرد: تعداد ۱۶ هزار نفر از جمعیت استان دانشجوی دانشگاه آزاد هستند که از این تعداد ۲ هزار نفر از کشور عراق هستند و ما باید خدمت فرهنگی مطالعه کردن را برای این دانشجویان هم فراهم کنیم.

وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه و همکاری های بین سازمانی خاطرنشان کرد: تمام ادارات و سازمان ها و مراکز آموزش باید در کنار هم و با مشارکت بیشتر برای توسعه و ترویج کتابخوانی فعالیت کنند.

به گزارش ایرنا، مدت اجرای این تفاهم نامه سه سال است و طرفین متناسب با ظرفیت و توانمندی ها در امور آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی در جهت تحقق اهداف و تعهدات مندرج با یکدیگر همکاری و مشارکت می کنند.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی نهاد كتابخانه های عمومی کشور امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتاب کتابخانه های عمومی دانشگاه آزاد کتابخانه ها تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی، تجربیات و توانمندی‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی امضا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این نشست ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش پرورش درراستای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان همچون گذشته تداوم داشته باشد.

علی رضاپور با قدردانی از همکاری‌های آموزش و پرورش مناطق سه‌گانه شبستر، صوفیان و تسوج با این دانشگاه ضمن تأکید بر توسعه کمّی و کیفی مدارس و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای آن با نظام آموزش تخصصی دانشگاه، اعلام کرد که این واحد دانشگاهی در راستای رسالت و مأموریت خود و با توجه به تجربه و تخصص در زمینه آموزش و پژوهش می‌تواند با ارائه مشاوره‌های مرتبط با هدایت شغلی و آموزشی به دانش‌آموزان معرفی شده از مدارس در مراکز تابعه و اختصاص بخشی از ظرفیت کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه برای اجرای آموزش‌های برون‌سپاری مهارت‌های شاخه کاردانش براساس قرارداد‌های آموزشی منعقد شده قبل از شروع سال‌های تحصیلی آتی و اجرای کارورزی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت خالی کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه و همکاری در اجرای دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه‌مدت تخصصی به‌منظور ارتقای مهارت هنرآموزان معلمین کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش مطابق با مقررات سازمان مطبوع می‌تواند درکنار مناطق سه گانه واداره کل آموزش وپرورش خواهد بود.

وی متذکر شد: توسعه‌ مشارکت دو دستگاه در تقویت نگرش مثبت و گرایش دانش‌آموزان، هنرجویان، هنرآموزان و مربیان به حوزه‌ مهارت‌آموزی، کسب مهارت‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و تشویق دانش‌آموزان به عضویت یا فعالیت در المپیاد‌ها، باشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کارآفرینی، خلّاقیت و کسب و کار با توجه به اسناد و دستورالعمل‌های بالادستی از اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تبیین کرد: همکاری در زمینه بسترسازی شرکت دانش‌آموزان در مسابقات ملی مهارتی و آماده‌سازی آنان در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی موردنیاز، همکاری در آموزش‌های برون‌سپاری شاخه کارودانش در رشته‌های مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای فیزیکی، تجهیزاتی، فنی، آموزشی و اطلاعاتی تجربه و تخصص نیروی انسانی طرفین برای نیل به اهداف مشترک آموزشی در شناسایی استعداد‌ها، هدایت صحیح شغلی و آموزشی دانش‌آموزان، توسعه نیروی انسانی ماهر و بهره‌گیری مشترک از نوآوران ویژه در حوزه‌های نوین علم فناوری اشتراک مساعی در آموزش مهارت‌های فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی نانوفناوری، نانو فناوری به دانش تصویری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه به امضای مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی و رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر رسید که تحویل تفاهم‌نامه با حضور اکرمی معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود