Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس/فرهاد فرهادپور: سجاد هاشمی غزال تیزپای ورزش آذربایجان‌شرقی و رکوردار دو 400 متر کشور بعد از دو سال دوری از ورزش، با هدف قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2022 چین بازگشت ناباورانه‌ای به دنیای قهرمانی داشت.

سجاد ورزش قهرمانی را از سال 1384 آغاز کرده و در 21 سالگی نماینده ایران المپیک لندن در دوی صد متر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دوست داشت در المپیک ریو هم حضور و عملکرد بهتری را از خود به جا ثبت کند، اما موفق به حضور نشد.

وی در این مورد می گوید: دو سرعت ورزش صدم ثانیه‌های است. شاید در طول سال تمرینات منظمی داشته باشید اما اگر یک روز قبل مسابقه و یا روز مسابقه شرایط مطلوب استراحت و و ریکاوری نداشته نباشید، زحمات یک ساله‌ات به هدر رود. در مورد مسابقات اانتخابی المپیک ریو گاهی روز مسابقه و چند ساعت مانده به آغاز به آن کشور می‌رسیدیم و طبیعی بود که نتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

 وی افزود: شرایط خوبی روحی نداشته و به خاطر بعضی بی‌مهری‌ها انگیزه ورزش قهرمانی را هم نداشتم. سال 97 ورزش قهرمانی را کنار گذاشته و مدتی بعد از رکوردم در دو 400 متر هم توسط دونده‌ای دیگر شکسته شد.

پیامکی که دوباره متولدم کرد

دونده سرعتی آذربایجان‌شرقی گفت: هر قهرمانی یک بار متولد می‌شود، اما این بر‌ای من دو بار اتفاق افتاد. یک بار در سال 1384 و بار دوم سال 98 بعد از دریافت یک پیامک از یک دوست قدیمی.

وی در این مورد افزود: آقای دکتر شهریار سیه‌جانی دوست و همکلاسی قدیمی‌ام بهم پیامی فرستاد که سجاد هنوز ورزش قهرمانی را ادامه می‌دهی؟ گفتم:‌ ورزش قهرمانی را کنار گذاشتم‌ و ورزش همگانی را هم ادامه نمی‌دهم. گفت: من در دانشگاه ترکیه ‌در رشته دو و تخصصی 400 متر در مقطع دکتر تحصیل می‌کنم. در سرکلاس و درس همیشه تصویر تو جلوی چشمانم می‌آید.

وی از من خواست: ورزش قهرمانی را ادامه بده، من هم کمک‌ات می‌کنم

این پیامک کلی بهم انگیزه داد. از صدها کیلومتر آن طرف و در کشور دیگری فردی در فکر من بوده و دویدن من در ذهنش مانده است.

بهش گفتم: مربی‌ام می‌شوی و پاسخ مثبت وی شروع دوره جدید قهرمانی‌ام بود.

به دلیل شرایط آب و هوایی تبریز که امکان تمرین در تمام طول فصل برای ورزش‌های در فضای باز نیست، تصمیم را گرفتم محل تمریناتم را تغییر دهم و ابتدا ماشینم را فروختم و برای شروع تمریناتم به ازمیر ترکیه محل تحصیل این دوستم سفر کردم.

وی افزود: وقتی دوستم در ازمیر به استقبالم آمد فکر کنم از تغییر شکل ظاهرم که از فرم مسابقه خارج شده بود، از اینکه به من پیشنهاد بازگشت داده بود، پشیمان بود.

خیلی زود شدم شدم همان سجاد قبلی

از مرداد 98 تمرینات خود را زیر نظر آقای دکتر سیه‌جانی آغاز کردم. هیچ کس نمی‌دانست سجاد هاشمی چه تصمیمی دارد و چه می‌خواهد کند. اگر قبلا جایی می‌رفتم  کمکی می خواستم می‌گفتند قهرمان است اما حالا چی؟

دونده ملی پوش کشور گفت: خیلی سریع به شرایط گذشته بازگشتم. در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور سهمیه آسیا را گرفتنم و هم بهترین نتیجه. خیلی زود شدم شدم همان سجاد قبلی

خیلی خوشحال شدم نه به خاطر قهرمانی کشور بلکه به خاطر بازگشتم، اما این شادی زیاد دوام نیاورد.

متاسفانه شیوع ویروس کرونا کلیه مسابقات آسیایی و جهانی لغو شد و ما تسلیم این ویروس و تصمیماتی کلی در سطح ملی و جهانی گرفته شد، شدیم.

سجاد هاشمی گفت: در سال 99 تنها مسابقات باشگاه‌های کشور برگزار شد که از تیم سپاهان در مسابقات شرکت کردم تمام توان گذاشتیم و مقتدرانه قهرمان کشور شدیم.

در یک سال گذشته اتفاقات زیادی برای من و دوومیدانی کشور افتاد. از انتخابات فدراسیون دوومیدانی، قهرمانی تیم آذربایجان‌شرقی در مسابقات قهرمانی کشور و سهمیه المپیک توکیو که در آخرین لحظه از دستم در رفت.

 رکورددار دو 400 متر کشور گفت:  دوومیدانی 24 ماده دارد و 3 رده سنی در آقایان و خانم‌ها و حمایت از تمامی قهرمانان این رشته سخت است. صادقانه بهم گفتند که این مقدار توان حمایت از تو برای اردوی ترکیه داریم که این بری من ارزشمند بود. این حمایتت من را در بین 8 نفر برتر آسیا قرار داد.

‌  اختلاف من با قهرمان آسیا

هاشمی گفت: اختلاف من با قهرمان آسیا 50 صدم ثانیه بودم و این اختلاف را مهندس حمیدیه و هافمن جبران کرد. من به شرکت هافمن ارادت داشته و خودم رفتم به درخواست حمایت دادم و مهندس حمیدیه با روی باز پذیرای من شد.

 از سال پیش اردوی خودم در ترکیه را آغاز کردم. اولین گام رکورد 200 متر ایران در سالن را بعد از 17 سال شکستم و برای اولین بار تا رده دوم رنکینگ آسیا صعود کردم.

با بدشانسی المپیک توکیو را از دست دادم

ملی پوش کشور بیان داشت: سال 1400 سال سختی برایم بود. باید امتیازات لازم برای حضور در المپیک توکیو را می گرفتم. باورش سخت بود.

در 4 مسابقه بین المللی طلا را گرفتم و رکورد 400 متر را دوبار گرفتم. یک مسابقه کافی بود که مسافر المپیک توکیو شوم که متاسفانه آخرین مسابقه به دلیل کرونا لغوشد و این برای من بسیار تلخ بود و با بدشانسی المپیک توکیو را از دست بدهم.

وی تصریح کرد: با این وجود این بدشانسی تا پیش از شروع المپیک برای اولین بار در دوی سرعتی رنکینگ اول آسیا قرار گرفتم و خیلی از این بابت خوشحال بود و این نشان می‌دهد بین 3  دونده برتر قرار داشته و برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی چین انگیزه زیادی دارم.

بازی های آسیایی چین که برایم خیلی مهم است و تلاش می‌کنم مدال طلا این مسابقات را کسب کنم و این دور از دسترس نیست.

دوست ندارم روی سکو باشم و آهنگ کشور دیگری نواخته شود

نماینده ایران در دوی سرعتی المپیک لندن گفت: خیلی مدال طلا را دوست دارم و دوست ندارم روی سکو باشم و آهنگ کشور دیگری نواخته شود و امیدوارم در بازی‌های آسیایی چین بتوانم رکورد‌شکنی کرده و مدال طلا را برای کشورم و شهرم به ارمغان آورم.

 باید بگویم به رسانه‌های خیلی احترام قائل هستم و هر تیتری مرا برای مسابقه بعدی راغب می‌کند.

دوومیدانی آذربایجان‌شرقی با مهدی پیرجهان، میلاد ناصح‌جهانی، سجاد پیرآیقرچمن الان قهرمان کشور است و نباید با سایر استان‌های مقایسه شود و باید با آسیا رقابت کند. قبلا شهرداری تبریز، پتروشیمی تبریز در دومیدانی تیمداری می‌کردند که این باشگاه‌های را از دست داده و ساز و کار غلط قانون هم سبب شده که که بخش خصوصی هم از حضور در ورزش استقبال نکند.

علت عدم تیمداری تراکتور در دوومیدانی

 در سال 1393 با نام تراکتور در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم و آن زمان می‌شد حتی یک نفر می‌شد از باشگاهیشرکت کند، اما الان قانون فرق کرده و هر تیمی باید حداقل 15 نفر باشد و باید اضافه کنم نگاه آقای زنوزی به ورزش نگاه مثبتی دارد، اما آنها مشکلات خود را دارند.

وی گفت: نباید می‌گذاشتم اتفاقات تلخ در عملکرد سجاد ثبت می‌شد و باید بگویم قهرمانی‌هایی که کسب کردم برای خودم نبوده اما اتفاقات تلخ مثل زنجیری بود که به پاهایم بسته شده بود. ذهنم زنجبر بود، ‌خدا را شکر بازگشت خوبی به ورزش قهرمانی داشتم.

از خانواده‌ام بسیار ممنون هستم از دکتر دبیری، مهندس حمیدیه و مهندس سیاوش‌نیا، از دکتر بیگی که زمان استاندار و حالا که نماینده هستند از من خیلی حمایت کرد. از دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان که از جنس دوومیدانی است و خانم دکتر کیوانی بابت زحمت هایی که برایم کشیدند، کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/60017

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی طلا پیامک فارس تبریز المپیک ریو المپیک لندن سجاد هاشمی ناصح جهان بهتاج دکتر دبیری دکتر بیگی تراکتور تراختور زنوزی ازمیر ترکیه دو صد متر دو 400 متر پیرآیقرچمن بازی های آسیایی ورزش قهرمانی آذربایجان شرقی قهرمانی کشور المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال در دو سال گذشته شرایط مساعدی نداشته است. افزایش ناکامی تیم‌های ملی فوتبال کشور در رقابت‌های مختلف، مخصوصاً ناکامی‌های بزرگ تیم‌های ملی بزرگسالان و امید، افزایش تنش‌ها در سطوح مختلف فوتبال و تاثیرگذاری آن بر جامعه و برخی تخلفات صورت گرفته وزارت ورزش را به عنوان متولی اصلی ورزش نسبت به شکل مدیریت کلان فوتبال حساس کرده است.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ برخی منابع در این زمینه به خبرنگار اطلاع دادند که کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش در همین زمینه و برای نشان دادن حساسیت و نگرانی خود جلسه‌ای فوق برنامه با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کرده و نکاتی را به آنها گوشزد کرده است. یک منبع آگاه دیگر در این زمینه مدعی شد کیومرث هاشمی در این جلسه از لزوم تغییراتی در سطح مدیریت فدراسیون فوتبال گفته است. طبق شنیده‌های غیررسمی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که در چند روز گذشته بابت برگزاری رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در تایلند به سر برده است برای این جلسه سفری به تهران داشته است.

حال باید دید موضع وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در قبال خبر برگزاری این جلسه چیست و آیا آنها این جلسه و بازگشت تاج از تایلند به تهران را تایید می‌کنند یا خیر. همین‌طور باید منتظر ماند و دید تغییرات مد نظر وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال شامل چه مواردی می‌شود.

مهدی تاج رئیس فعلی فدراسیون فوتبال در سال 1401 بعد از یک پروسه عجیب که منجر به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال شده بود به ساختمان سئول بازگشت. این در حالی است که تا زمان انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال زمان زیادی باقی نمانده است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898864

دیگر خبرها

  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!
  • بازگشت غول زرد لیگ برتر به فرم قهرمانی
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد
  • بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از قهرمانی آسیا
  • 4 سورپرایز درفت 2024؛ از بازگشت هیولا تا قهرمان المپیک/ اخبارWWE
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • ۲ معلم کردستانی عازم مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان
  • در روز بازگشت حسن یزدانی چرا تیلور باخت؟