Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:01:25 GMT

ایران قدرت تاثیرگذار در معادلات جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۸۶۸۵

ایران قدرت تاثیرگذار در معادلات جهانی است

«محمدحسن قدیری ابیانه» روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت ۱۳ آبان در خمین، افزود: توطئه‌های استکبار در خاورمیانه به‌صورت مستمر علیه دولت‌ها و ملت‌ها وجود دارد اما ایران با نوع ایدئولوژی و قدرتش توانسته بخش عظیمی از این بدخواهی‌ها را خنثی کند.
وی ادامه داد: در جریان رخداد تسخیر سفارت آمریکا ضربات سنگینی بر دیپلماتیک ، سیاست و نظامی آمریکا وارد شد و این برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تاکید کرد: در پی این رخداد اسناد چاپ شده‌ای از سفارت آمریکا به‌دست آمد که انتشار آن در این کشور ممنوع است چراکه این اسناد محرمانه ضربه مهلکی بر استکبار جهانی است.
قدیری ابیانه ادامه داد: این اسناد، حمایت آمریکا از تروریست‌ها، تجزیه طلبان را ثابت می‌کند و عکس‌ها و کارت‌های شناسایی جعلی از ایادی استکبار است که چهره واقعی آنان را هویدا می‌سازد.
وی  با بیان اینکه در آن دوران، استکبار برای نفوذ ایران در اقوام و قومیت‌ها تلاش می‌کرد، افزود: استکبار جهانی امروز نیز نگران حضور ایران در آمریکای لاتین و مدیترانه است.
وی اظهار داشت: آمریکا در دوران جنگ تحمیلی از ورود سیم خاردار به کشور جلوگیری می‌کرد اما درحال حاضر نگران صادرات موشک از ایران است و این اقتدار کشوری است که خود را باور کرده و آگاهانه از آرمان‌هایش حراست می‌کند.
تحلیلگر مسایل بین‌المللی تصریح کرد: استکبار جهانی سردار سلیمانی را بزدلانه به شهادت رساند و ایران پس از جنگ جهانی دوم برای نخستین بار به شکل مستقیم پایگاه نظامی آمریکا را مورد حمله قرار داد.
قدیری ابیانه گفت: برخی شبهه ایجاد می‌کنند که اگر سفارت آمریکا تسخیر نمی‌شد، امروز این کشور ایران را تحریم نمی‌کرد و این افراد دشمن‌شناس نیستند،مشکل آمریکا و اروپا با برگزاری مجدد مذاکرات این است که دنیا آن‌ها را در نقض برجام مقصر می‌داند.
سفیر اسبق مکزیک و استرالیا یادآورشد: مذاکرات برجام به رفع تحریم‌ها منتهی نمی‌شود و به گفته مقام معظم رهبری رفع تحریم‌ها دست دشمنان است اما خنثی کردن آن‌ها دست ما است و باید در این راستا تلاش کرد.
قدیری ابیانه افزود: کشورهایی که در طول تاریخ بدترین جنایات را مرتکب شده و همچنان هم به این رفتارها ادامه می‌دهند، صدایی بلند در دفاع از حقوق بشر دارند و در جنگ تحمیلی همه نوع سلاح و تجهیزات نظامی به صدام دادند و به عربستان سلاح می‌دهند تا مقابل مردم یمن قد علم کند.
وی گفت: تعامل و مذاکره با آمریکا که عده‌ای همچنان از آن دم می‌زنند، مثل حرکت همان افغانستانی‌هایی است که از هواپیما آویزان شدند و نمیخواهند بپذیرند که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.
 وی افزود: آمریکا ۲ تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد و پایگاه نظامی ساخت با هدف اینکه در زمان حمله به ایران از این پایگاه ها استفاده کند اما موقع فرار از افغانستان سلاح‌های خود را جا گذاشتند.
تحلیلگر مسایل بین‌المللی گفت: هدف آمریکا، تجزیه و سقوط نظام اسلامی و تصاحب نفت و گاز ایران است چراکه بدون نفت هر روز قدرتش ضعیف‌تر می شود.
قدیری ابیانه اظهار داشت: استقرار قوای سه‌گانه انقلابی در ایران اسلامی نویدبخش وضعیت بهتر برای مردم است.
مردم شهید پرور خمین به همراه مسئولان شهرستان به‌منظور گرامیداشت سوم الله ۱۳ آبان با تجمع در خیابان مقابل بیت امام خمینی(ره) شعارهایی نظیر «ام‌الفساد قرن ما آمریکاست»، «اینهمه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ملت ما خروشد مقابل استکبار جمهوری اسلامی ایستاده با استکبار» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق» را سردادند.
۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است. 

برچسب‌ها خمین ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمین ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا خمین ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا استکبار جهانی قدیری ابیانه سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرش غرور آفرین پهپادها و موشک های یاران حاج قاسم هیمنه ی پوشالی و تار و پود ظلم و استکبار جهانی را فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و وبتیاری ، در بیانیه افشین امیریان مدیرکل آموزش وپرورش استان آمده است:

«قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ؛ [۴]با آنها پیکار کنید که خداوند آنان را به دست شما مجازات می‌کند و آنها را رسوا می‌سازد و سینه گروهی از مؤمنان را شفا می‌بخشد (و بر قلب آنها مرهم می‌نهد).»

غرش غرور آفرین پهپادها و موشک های یاران حاج قاسم هیمنه ی پوشالی و تار و پود ظلم و استکبار جهانی را فرو ریخت و نویدبخش پیروزی افتخار آفرین جمهوری اسلامی ایران بود بر همه ی یاوه گویی های رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و مرهمی شد بر قلب مادران داغدار فلسطینی که کودکان مظلوم خود را تقدیم عزت و آزادی قدس کردند.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور، موفق عملیات «وعده صادق» را به همه همکاران، دانش آموزان و خانواده های گرامی تبریک عرض میکنم و انشالله با رمز «یا رسول الله» شاهد آزاد شدن قبله اول مسلمین باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895345

دیگر خبرها

  • ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی
  • سیلی ایران اسلامی به استکبار تن آمریکا را لرزاند
  • ضربه ایران به رژیم صهیونیستی حیثیت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد
  • عملیات «وعده صادق»سیلی ماندگاری بر پیکره نحس رژیم اشغالگر قدس بود
  • غرش غرور آفرین پهپادها و موشک های یاران حاج قاسم هیمنه ی پوشالی و تار و پود ظلم و استکبار جهانی را فرو ریخت
  • رئیس بسیج ورزشکاران: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی نشان داد با هیچ‌کس شوخی ندارد
  • فرو ریختن ابهت پوشالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق
  • عملیات ایران معادلات منطقه را تغییر داد | حماقت اسرائیل ادامه یابد؛ نبرد بزرگتر خواهد شد
  • وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست
  • پاسخ کوبنده و دشمن شکن سپاه قلوب ملت ایران و امت اسلام را شاد کرد