Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدعلی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی، افزود: برگزاری نشست اقتصاد مقاومتی از سال ۹۴ کلید خورد و برگزاری این نشست‌ها تاثیر بسزایی در تسریع اجرای طرح‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان داشت.

وی ادامه داد: استان مرکزی کارنامه درخشانی در پیگیری و اجرای طرح‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی دارد و امید می‌رود که این طرح‌ها با شدت و سرعت بیشتر در استان ادامه یافته و پیشرفت موثر در راستای توسعه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری نیازمند پیگیری بیشتر برای تمدید اتمام این طرح مهلت تا پایان سال جاری و سال آینده دارد.

«سعید فرخی» افزود: ضعف حاکم بر توزیع بودجه تبصره ۱۸ به‌دلیل تعدد سامانه‌ها از جمله مشکلات این بخش است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۷ طرح اقتصاد مقاومتی امسال از این استان به تهران معرفی شد و با حذف طرح‌های اقتصاد مقاومتی  ۲۱ طرح که بیشتر وابسته به بودجه عمومی دولت است، تایید شد.

«رقیه یادگاری» افزود: ۶ مورد از این طرح‌ها مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی، ۶ طرح در حوزه جهاد کشاورزی و سه طرح مربوط به بسیج سازندگی استان مرکزی بود که وابسته به بودجه عمومی دولت است.

وی ادامه داد: ارتباط طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی به بودجه عمومی دولت و وجود برخی مشکلات در تامین منابع مالی  از جمله مهمترین عوامل پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اکنون ۲۵ درصد است.

یادگاری افزود: ۲۲ میلیارد ریال از محل بودجه عمومی دولت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح‌ها برای پنج هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۲ هزار میلیاردتومان به بند الف تبصره ۱۸ امسال با هدف ایجاد توسعه، اشتغال و تولید در سطح استان‌ها اختصاص یافته‌ است.

«حسن میرزاخانی» افزود: استان‌ها با درصد بیکاری بیشتر در اولویت اختصاص این اعتبارات قرار دارند.

وی ادامه داد: ۲۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان این اعتبارات تا کنون توزیع شده و با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری استان مرکزی، رتبه استان در دریافت این اعتبارات در کشور ۲۹ و سهم استان از این منابع ۲ و یک دهم درصد است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان این اعتبارات سهم اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز گفت: سه طرح در قالب ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی تعریف شده که امید است با تخصیص اعتبارات بتوانیم این طرح ها را عملیاتی کنیم.

«امید محترمی» افزود: ایجاد طرح  واحد فرآوری گیاهان دارویی، یکی از سرفص‌هایی است که از سوی بسیج سازندگی با جدیت پیگیری و تاکنون ۹ واحد در این راستا شناسایی شده و متقاضیان نیز دوره های آموزشی لازم را گذراندند و در انتظار تخصیص اعتبارات لازم است.

وی، ایجاد طرح «روستا کالا» را از دیگر سرفصل‌های کاری بسیج سازندگی در قالب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: برای عملیاتی کردن این طرح ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه در کنار ۵۰ واحد تولیدی برای تسهیل فروش، برندسازی و عرضه محصولات پیش‌بینی شده که این طرح ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید می‌رود برای اجرای آن، اعتبارات ملی و استانی در اسرع وقت لحاظ شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی از دیگر طرح های بسیج سازندگی است که با پیشرفت فیریکی ۳۰ درصد همراه است.  

محترمی گفت: از ابتدای امسال ۴۸۰ شغل پایدار از سوی بسیج سازندگی در استان ایجاد شده که امید است تا پایان سال به یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پیش بینی شده برسد.

استان مرکزی با سه هزار واحد تولیدی و ثنعتی بزرگ و کوچک به‌عنوان قطب دوم صنایع مادر تخصصی کشور و پایتخت صنعت کشور شهرت دارد که مقام نخست را در تنوع محصولات تولیدی ایران به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اقتصاد مقاومتی اراک استان مرکزی اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی طرح های اقتصاد مقاومتی بودجه عمومی دولت بسیج سازندگی طرح ها مرکزی نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۵ روز هوای قابل قبول داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • کیفیت هوای تهران در آخرین روز فروردین
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • امروز هوای تهران پاک است