Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:08:26 GMT

پژواک اضمحلال آمریکا دنیا را فرا گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۹۱۳۶

پژواک اضمحلال آمریکا دنیا را فرا گرفته است

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در مراسم یوم الله ۱۳ آبان استان البرز در مصلای امام خمینی (ره) شهر کرج افزود:  امروز آمریکاییها  با خیلی از دنیا دعواهای اساسی دارند حتی در داخل خودشان با مشکلات زیادی  مواجه هستند. مسایلی که با چین و روسیه و اروپا دارند وضعشان خراب تر از چیزی است که در رسانه ها می بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین نیاز جوامع بشری و کشورها امنیت آن ها است تاکید کرد که  سپاه پاسداران ،  ارتش و نیروهای مسلح  با قاطعیت به ملت ایران  اطمینان می دهند که دشمنان قادر نیستند در حوزه نظامی و امنیتی خللی و خسارتی به کشور وارد کنند.

وی اظهار داشت: دشمنان کارشان به جایی رسیده که ناوهایشان را برای حمایت از دزدان دریایی فرستاده اند و یا فکر می کنند با اختلال در سامانه سوخت بنزین مشکلی برای ملت به وجود بیاورند کاری از پیش می برند، ولی ملت  ایران می داند مسوولان کشور در این دوره جدید تمام همت خود را صرف این می کنند که مشکلات ریز و درشت معیشتی و بیکاری و گرانی را رفع کنند و با تلاش هایشان تحریم های ظالمانه دشمن را بی اثر کنند.

شریف افزود:  دشمن تلاش می کند ما را به پایین حول دهد در حالی که در قله هستیم و سکوی ملت ایران با سکویی که آن ها ۴۰ سال پیش ایستاده بودند، تفاوت زیادی دارد.

سردار شریف تاکید کرد که  ایران اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با تجارب گذشته فرزندان خودش می تواند گام های بعدی را مستحکم بردارد و دشمن هیچ کاری از پیش نمی برد؛ ملت بر استقلال و آزادی خودش و بر پای بندی بر نظام جمهوری اسلامی پای می فشارد و هزینه های آن را داده امروز فصل میوه دادن و به ثمر نشستن است.

وی اظهار داشت: امروز سه مناسبت تاریخی داریم که انتظار است در مناسبت های ملی و تاریخی انقلاب اسلامی از این فرصت استفاده کنیم و فلسفه پیدایش این مراسم و تاثیر آن در تداوم بالندگی انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی که به همت امام راحل (ره)  مراجع معظم تقلید، روحانیت در این سرزمین صورت گرفت ، جمعیت کشور ما ۳۴ میلیون نفر بود، تصریح کرد: امروز جمعیت ایران حدود ۸۳ میلیون است یعنی ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دوران مبارزه با رژیم  آمریکایی طاغوت  را به خاطر ندارند.

وی تاکید کرد که همچنین این  ۵۰ میلیون نفر دوران توطئه های لانه جاسوسی را درک نکردند ضمن آنکه  دوران دفاع جانانه ملت ایران را در هشت سال جنگ تحمیلی نیز ندیده اند.

شریف افزود: هر چند نسل جدید در بیان خاطرات ، نوشته ها ،  اشعار و خبرهای رسانه ای با آن ایام ارتباط برقرار می کنند ولی عظمت ملت ما را در مواجهه با آمریکایی و بیرون کشیدن کشور از حلقوم آمریکایی ها را لمس نکرده اند و  آن ها نمی دانند بیش از ۱۳۰ هزار مستشار آمریکایی تمام مقدرات این کشور را در دست داشتند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بیان داشت : آمریکایی ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از امور نظامی و دفاعی گرفته تا شیلات، کشاورزی  تمام ثروت ملت را به تاراج می بردند و اگر از گوشه دست آن ها می چکید، سهم خاندان پهلوی و وابستگان به دربار بود و مردمان این سرزمین از ثروت ملی سهمی نداشتند، اما  امام (ره) این کشور را با همه عظمتش از حلقوم آمریکایی ها  بیرون کشید و تقدیم ملت ایران کرد.

سردار شریف ادامه داد: در طول سه دهه پس از ارتحال امام خمینی (ره) ،  مقام معظم رهبری خلف صالح امام (ره) کشتی انقلاب را هدایت کرد و اکنون تمام مقدرات کشور در این سرزمین شکل می گیرد و شعار استقلال به مفهوم واقعی شکل پیدا کرده است.

رفتارهای ماجراجویانه بی نتیجه آمریکا 

وی خاطرنشان کرد : آنچه که آمریکایی ها را وادار به رفتارهای ماجراجویانه می کند، همین موضوع است و مرغ از قفس پریده  را بر نمی تابند و در تلاش هستند از پنجره جدیدی وارد کشور شوند و آب رفته را به جوی برگردانند. ملت ایران در طول  چهار دهه مبارزه نفسگیر برای بقا ، استحکام و بالندگی انقلاب اسلامی تلاش کرد ؛ بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم این راه بزرگ کرده است.

وی گفت: نسل دفاع مقدس و دوران انقلاب، شهدای شاخصی را می شناختند ولی برای نسل جدید به لطف خداوند و طول عمری که به سردار دل ها شهید حاج قاسمی سلیمانی عطا شد، این  سردار شجاع دوران دفاع مقدس به عنوان نمونه و الگو برای نسل جدید زنده ماند و دیدیم که این سردار عزیز و بزرگوار چگونه با جهاد ، شهامت ، شجاعت و ولایتمداری خود چه عظمتی برای ملت ایران آفرید.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت : آمریکایی ها به شدت از ملت  ایران و رهبری معظم  انقلاب اسلامی عصبانی هستند زیرا طی چهار دهه مبارزه نتوانسته آن ها را به کوچکترین دستاوردی برساند.

وی اظهار داشت:  امروز  مطالب مختلفی در خصوص تسخیر سفارت آمریکا در تهران به نقل از دانشجویان یا وابستگان  گروگان های آمریکایی منتشر شده است که شاه بیت کلامشان این است که در مجموعه سفارتمان در تهران همه راه های ممکن را با تمام تجارب و شناخت از مردم و مسوولان و نژادهای این کشور و با تمام نیروهایمان در این کشور به کار گرفتیم تا بتوانیم انقلاب نوپای انقلاب اسلامی را به زانو درآوریم و تجارب قبلی خود مثل کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تکرار کنیم ولی آن ها به سد هوشمندی و درایت امام (ره) مواجه شدند.

وی ادامه داد: امام (ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای پاسداری از این نظام نوپا و انقلاب مردمی در کشور بنیان نهادند که فرزندان عزیز ملت ایران  با پوشیدن این لباس مقدس همواره آمریکایی ها را خوار و خفیف کرده اند بطوریکه  در ۴۰ سال گذشته یک مورد شاهد نیستیم که فرزندان ملت ایران با آمریکایی ها روبرو شوند و بازنده صحنه آمریکایی ها نباشند.

شریف گفت : به برکت اخلاص  مادران این سرزمین که فرزندان شجاعی همچون شهید فهمیده ها ، شهید خرازی ها و قاسم سلیمانی ها تربیت کردند و امروز به فضل الهی مردم با اندوخته ای از تجارب و دانشی فراوان تر و اشراف اطلاعاتی مسلط تر با آمریکایی ها در مصاف هستند.

فرار آمریکا از افغانستان محصول تلاش فرزندان ایران اسلامی است

وی با بیان اینکه فرار آمریکا از افغانستان محصول تلاش فرزندان ایران اسلامی است، افزود:  خانم رایس (وزیر خارجه وقت  آمریکا ) گفت که ما در فرودگاه افغانستان آمده ایم که در افغانستان یک دولت مقتدر و نمونه سرکار بیاوریم که نگاه کشورهای منطقه از ایران اسلامی و مدل حکومت ایران اسلامی معطوف به حکومتی بشود که ما در افغانستان درست می کنیم.

وی تاکید کرد که خانم رایس عین این عبارت را در عراق و فرودگاه بغداد تکرار کرد و ۲۰ سال از این جمله می گذرد و همه خواری و خفت آمریکایی ها را در ترک صحنه افغانستان دیدند، هر چند در فضای مجازی این شکست را پنهان کردند.

سردار شریف گفت: آمریکایی ها  تلاش کردند که بگویند که طالبان اگر بیاید چه می شود و این خواری را بپوشانند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها هزاران کشته در افغانستان دادند و میلیاردها دلار هزینه کردند برای اینکه ملت و ارتش نمونه ای بسازند تا نگاه مردم منطقه از ایران به حکومت دست ساز آمریکا معطوف شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: آمریکایی ها خیلی تلاش کردند که بگویند ما جمهوری اسلامی را مهار می کنیم و شکست می دهیم یا انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت فقیه را از سیاست و اداره جوامع حذف می کنیم، ولی غافل بودند که این موضوع ریشه در قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت (ع)  و پیام آسمانی آخرین فرستاده الهی است.

وی تاکید کرد:تا زمانی که  یک ملت پای کار و گوش به فرمان رهبری است  آمریکایی ها نمی توانند مقابله کنند و کاری از پیش نخواهند برد.

نمایش خفت و ذلت آمریکایی ها

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حالی ۱۳ آبان را گرامی می داریم و خاطرات ملت را از این همه شجاعت مرور می کنیم که آمریکایی ها  در اوایل و سالهای بعد از پیروزی انقلاب  هرگاه می خواستند ملتی را بترسانند فورا اعلام می کردند فلان ناو ما از فلان نقطه جغرافیایی به سمت فلان اقیانوس حرکت کرد که همه خواسته آمریکایی ها را تمکین می کنند.

وی با بیان این مطلب یادآور شد: دیشب همگان تصاویر خفت و ذلت آمریکایی ها را در رویارویی با فرزندان ایران اسلامی را در خلیج فارس مشاهده کردند.

وی تاکید کرد که  این تصاویر متقن و غیرقابل انکار است که آمریکایی ها  چندین ساعت به سکوت و فکر فرو رفته اند، زیرا  آن ها آمده اند تا  از سارقان نفت ایران حمایت و آنان را اسکورت و محافظت کنند.

سردار شریف گفت:  اما سربازانشان مثل آدم آهنی پشت سلاح های مدرن خودشان خشکشان زده بود و مستقیم فرزندان رشید ملت ایران  را نظاره می کردند و این بار اول نبود. 

وی یادآور شد که بارها و بارها این موضوعات در صحنه رویارویی ما با آمریکایی ها در خلیح فارس و دریای عمان و دیگر نقاط اتقاق افتاده ؛  جهانیان زانو زدن تفنگداران آمریکایی ها در دوران ترامپ را فراموش نکرده اند که با سلاح های مخرب و مدرن داخل شناورشان که قادر بودند هزار نفر را بکشند ولی فریاد تکبیر و اراده مصمم دست به ماشه بودن فرزندان ملت ایران آنچنان آن ها را مرعوب کرد که لباسشان را هم تعویض کردند.

سردار شریف گفت: صحنه دیگر اصابت موشک بومی ما در نیروی هوا فضا به پیچیده ترین پهپاد  و هواپیمای گلوبال آمریکایی است؛ ۶ تا هفت  ناو جنگی برای پس گرفتن یک شناور از تکاوران سپاه وارد صحنه شدند که افتضاحی برایشان به بار آمد که برای همیشه در تاریخ رویارویی های نظامی دنیا باید به آن اشاره کرد.

باران موشک پاسخ ماجراجویی 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت:  آن ها (آمریکایی ها)  می دانند که اگر دست به خطا زده یا  ماجراجویی کنند بارانی از موشک و پهپاد و شناورهای تندرو بر سر آن ها فرود خواهد آمد. آن ها (نیروهای آمریکایی )  بدون شلیک یک تیر تسلیم اراده فرزندان  ملت ایران شدند.

وی اظهار داشت : استکبار جهانی در 2 هفته گذشته حداقل ۱۰ بار ملت ما را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تهدید کرده اند؛ هیچ پشت صحنه ای ندارند،  پشت صحنه همان تصاویر دیشب بود که قبلا هم بارها از این نمونه را دیده ایم و هیچ هراسی از دشمن برای تامین امنیت ملت عزیز وجود ندارد. فرزندان ملت  ایران  به برکت آموزه های قرآنی و هدایت های رهبر آنچنان قدرت نظامی و دفاعی بعد از دفاع مقدس فراهم کرده اند که ملت و کشور هرگز در صحنه ای مثل دفاع مقدس غافلگیر اذناب آمریکایی ها در منطقه نشود.

سخنگوی سپاه بیان داشت: این حوادث برای همسایگان باید درس آموز باشد و آن ها پای صهیونیست ها را به کشور خودشان باز نکنند، زیرا  آن ها (صهیونیست ها و آمریکایی ها)  ام الفساد هستند و هر جا پا بگذارند آن نظام و ملت را در راستای خواسته های خود نابود می کنند. 

وی خاطرنشان کرد که برخی دولت های منطقه فکر می کنند با تکیه بر صهیونیست ها امنیت خود را تامین می کنند اما رژیم صهیوینستی در ۸۰ سال گذشته بدترین وضعیت خود را از لحاظ نظامی می گذراند.

وی  با بیان اینکه جبهه مقاومت حزب الله به این قدرتمندی در بیخ گوش اسراییل داریم، تاکید کرد که حتی در طول ۸۰ سال گذشته هرگز در سوریه یک نیروی قدرتمند و مصمم با پشتوانه مردمی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی نداشتند، ولی کافی است که صهیونیست ها دچار یک خطای راهبردی شوند و بستری فراهم کنند که فرزندان امت اسلامی برای دفاع از قبله اول مسلمانان وارد عرصه شوند و برای همیشه شر این غده سرطانی را بکنند.

سردار شریف  اظهار داشت: صهیونیست ها می دانند بخشی از سروصدایشان در رسانه ها از ترسشان است؛  آنها فکر می کنند با عملیات روانی و رسانه ای ملت ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند و روی این نقطه تمرکز کرده اند که ۵۰ میلیون ایرانی جوان هستند که می توانند از طریق شبکه های اینترنتی و تلویزیونی آن ها را تحت تاثیر قرارداده و امید را از جوانان ما بگیرند.

 وی با بیان این خطای راهبردی صهیونیست به استکبار جهانی و رژیم صهیونیست اعلام کرد که بدانید در طول ۴۰ سال گذشته بنیان های ایران اسلامی مستحکم تر شده و در گام دوم انقلاب اسلامی می توانیم گام های مصمم تری برداریم و بعضی از مشکلاتی که داریم را حل کنیم و به عنوان یک ملت سربلند و شاداب در عرصه جهانی بدرخشیم. تمام کسانی که در حوزه مسایل استراتژیک حرف می زنند در پیدا و پنهان به عظمت ملت ایران و هوشمندی رهبر اعتراف می کنند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رمضان شریف روز سیزدهم آبان کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رمضان شریف روز سیزدهم آبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رمضان شریف روز سیزدهم آبان کرج استان البرز سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمریکایی ها آمریکایی ها ایران اسلامی صهیونیست ها سردار شریف دفاع مقدس ملت ایران سال گذشته شریف گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس کمیته اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تصریح کرد که اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تصمیم عراقی‌ها مبنی بر بیرون کردن نظامیان این کشور از عراق مخالفت کند نیروهای مقاومت اسلامی دست بسته نخواهند ماند.

وی افزود: در صورت مخالفت بایدن با این مساله، مقاومت اسلامی عراق عملیات ویژه خود را علیه اشغالگران آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور از سر می‌گیرد.

الکرعاوی تاکید کرد: سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آمریکا یک سفر مهم به شمار می‌رود و می‌تواند سرنوشت حضور نیروهای خارجی در عراق را تعیین کند.

وی بیان کرد: ما از نخست وزیر عراق می‌خواهیم شجاع بوده و مساله بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور را نهایی کند. السودانی باید به آمریکایی‌ها بگوید که نیروهای مقاومت اسلامی عراق بی تفاوت نخواهند بود.

روز شنبه السودانی در رأس یک هیأت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد.

این سفر بنا به دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

کد خبر 6078611

دیگر خبرها

  • پاسخ سپاه به اسراییل جریان بزرگ تمدنی را قوت بخشید
  • پاسخ سپاه به اسرائیل جریان بزرگ تمدنی را قوت بخشید
  • هیمنه پوشالی اسرائیل در دنیا هویدا شد
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • حمله غیور مردان سپاه به اسرائیل برگ زرینی در تاریخ انقلاب ثبت کرد
  • دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد
  • نظام تک‌قطبی آمریکایی با حمله ایران به رژیم صهیونیستی شکست
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد
  • تازه ترین دلگرمی آمریکایی‌ها به اسرائیل | هراس از پاسخ ایران مقامات صهیونیست را پریشان کرده است