Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان در قالب نهمین سفر دولت گفت: با توجه به کم آبی در استان سمنان، حمایت از توسعه کشت کم آب برای تامین علوفه در دستور کار است.

او ادامه داد: استان سمنان ذخیرگاه عشایری کشور محسوب می‌شود و منطقه عشایری مهدیشهر نیز با داشتن سرانه دامی بیش از سه برابر کشوری قطب دامپروری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساداتی‌نژاد بیان کرد: دام سبک نژاد سنگسری نیز از ظرفیت‌های خوب برای کشور است و باید حفظ و احیای نژاد سنگسری در دستور کار و مدنظر مسوولان باشد.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: سمنان یکی از استان‌های مهم در تامین پروتئین پایتخت به شمار می‌رود و براساس گزارش‌ها ۷۰ درصد تولید طیور و تخم مرغ و ۳۰ درصد گوشت قرمز تولیدی مازاد بر نیاز استان سمنان است.

او اظهار داشت: توجه دربخش توزیع و صنایع تکمیلی، توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت استان سمنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و دولت نیز حمایت خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در زمینه دامپروری دام سبک کار‌های علمی خوبی در استان سمنان انجام شده است که قابل تقدیر است.

۱۹۸هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این مقدار ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار نیز در بخش کشاورزی این استان مشغول فعالیت هستند.

یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.

 اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحد‌ها و طرح‌های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستان‌ها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر استانی جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است که الحمدالله در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان اعتبار مطلوبی در نظر گرفته شد و برنامه های ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیدار با آیت الله میرباقری، منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: فضای بسیار مطلوبی در سطح استان وجود دارد و همدلی، وحدت، انسجام و صمیمیت موجود در سطح استان بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان افزود: الحمدالله سفر دور دوم ریاست جمهور به استان به بهترین شکل ممکن برگزار شد و رضایتمندی شخص رئیس جمهور و هیات دولت را به همراه داشت. 

وی افزود: آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور در سفر به استان تاکید کردند که وحدت و امینت استان مثال زدنی است و الحمدالله مصوبات دور اول به گونه‌ای پیگیری شد که ما شرمنده مردم نشدیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: آیت الله شاهچراغی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، عبد صالح خدا بوده و برای استان منشأ خیر و برکت هستند. 

استاندار سمنان همچنین بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب جزو استان هایی هستیم که کمترین دغدغه را داریم. 

وی اضافه کرد: کسب رتبه برتر در رشد اقتصادی، اقدامات مطلوب در حوزه عمرانی، کاهش تورم، احیا واحد های راکد و سایر موارد از جمله دستاوردهای استان است. 

هاشمی تصریح کرد: در حوزه تخصیص اعتبار در راستای خدمت رسانی مطلوب، با توجه به وسعت استان و پراکندگی جمعیت و تردد بالای مسافران و زائران، نیازمند توجه ویژه حتی به صورت ملی هستیم. 

وی به کمبود منابع آبی در استان پرداخت و گفت: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است که الحمدالله در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان اعتبار مطلوبی در نظر گرفته شد و برنامه های ویژه در دستور کار قرار گرفت. 

استاندار سمنان ضمن اشاره به اقدامات در حال انجام در حوزه کاهش تصادفات جاده‌ای، عنوان کرد: استان سمنان در بحث فرزند آوری و همچنین جمعیت یکی از استان های پیر کشور است که در وضعیت بحرانی جمعیت قرار گرفته و در راستای توجه به این مهم اقدامات در قالب ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با جدیت در حال انجام است. 

استاندار سمنان در پایان گفت: نگاه ما به صورت متوازن به تمام استان است و توسعه متوازن را حتی در بحث بکارگیری نیروهای انسانی نیز مَد نظر قرار دادیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها