Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:24:54 GMT

تضعیف نظام آموزشی ایران توطئه استکبار جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۹۳۶۸

تضعیف نظام آموزشی ایران توطئه استکبار جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور که به منظور شرکت در گردهمایی ۱۳ آبان به استان یزد سفر کرده است، اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف در سیستم آموزشی ما، پایه گذاری آن توسط غربی هاست زیرا آنها با حذف تفکر، تعقل و تدین تلاش کردند به نحوی در علم پیش برویم که همیشه محتاج آنها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تحول در سیستم آموزشی کشور را بسیار ضروری دانست و افزود: باید تعقل، تدین و تفکر را به سیستم آموزشی وارد کنیم و لازم است دولت سیزدهم در این زمینه برنامه ریزی کند.

امام جمعه یزد، تضعیف نظام آموزشی ایران را توطئه استکبار جهانی دانست و گفت: بی هویتی و سردرگمی دو آسیب جدی نظام آموزشی تهی از تعقل و تفکر است.

ناصری، تولید علم را یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان و دانشگاهیان کشور دانست و بیان کرد: متأسفانه آن طور که باید رهنمودهای رهبر انقلاب درک نشده و اجرایی نمی‌شود.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان گلوگاه تربیتی و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است و مسئولان باید بیشتر و بهتر بر محتوای آموزشی آن نظارت و حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که تحول در نظام آموزشی در دستور کار جدی دولت قرار گیرد، تصریح کرد: توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان از دیگر الزامات اجرایی در راستای توسعه فضای آموزشی و فرهنگ عمومی کشور است.

ناصری، انتخاب وزیر آموزش و پرورش را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در بدنه وزارت آموزش و پرورش باید واحدی برای توجه و برنامه ریزی مسائل دینی و مذهبی ایجاد شود.

کد خبر 5343836

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ویروس کرونا یوم الله 13 آبان بوشهر کرمانشاه گرگان واکسن کرونا آمار کرونا شهرداری قم عکس استانها استانداری سمنان ایلام لیگ برتر فوتبال ایران سفر استانی استکبار ستیزی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس

تین نیوز

در سی سال قبل مسیو کرشیش (August Karl Krziž) نمساوی (اتریشی)  و معلم توپخانه مدرسه مبارکه دارالفنون به استمداد شاگردان خود نقشه ای از تهران برداشت که ابعاد آن را به قدم پیموده بودند و زوایا را به تقریب گرفته بودند که اعتبار علمی نداشت و تخمینی بود. معهذا برای اشخاصی که بخواهند سی سال قبل تهران را ببینند مفید است. بعضی عمارات وسیعه اعیان و ... را مهندسین مکرم رفتند اذن بطلبند که نقشه بردارند صاحبان آنها بهر ملاحظه خود اذن ندادند و محل عمارت آنها بیاض و ساده ماند.

و در این تاریخ هزار و سیصد و نه (هجری قمری برابر با ۱۲۷۰ خورشیدی) که حسب الامر اعلی مقرر شد که نقشه دارالخلافه به زیور طبع درآید، تغییرات کلیه که در وضع عمارات راه یافته بود مجددا اصلاح شد و مقرب الحضرة العلیه سلیمان خان سرهنگ مهندس ، ولد خداداد خان و معلم جزو ریاضی مدرسه با مرکب چاپ نقشه را با کمال دقت نقل نمود و متحمل زحمات آن گردید. پس این نقشه مطابق است با وضع شهر دارالخلافه در تاریخ محرم سنه ۱۳۰۹ (مرداد ۱۲۷۰) 

 اعلان لازم الاذعان 

طبع این نقشه بدون اطلاع و اجازه اداره جلیله وزارت علوم قدغن است و ممنوع، به هر قسمی از اقسام، 

خواه به زبان فارسی یا عربی یا فرانسه غیره، و خواه به همین اندازه یا کوچکتر و بزرگتر، و خواه در داخل مملکت ایران و خواه در ممالک خارجه. 

 مخبرالدوله وزیر علوم 

لینک دانلود نقشه تهران ناصری مورخ ۱۲۷۰ خورشیدی

عمل سلیمان خان سرهنگ مهندس و معلم ریاضی

مقیاس نقشه یک جزو از چهار هزار جزو است

بحسب متر فرانسه

بحسب ذرع شاه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است