Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله ابراهیم کلانتری در حاشیه آغاز به کار دوره پنج روزه تربیت مربی بین‌المللی ویژه طلاب حوزه علمیه کشور که به میزبانی شیراز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از شکنجه‌های کم نظیر در زندگی بشر این است که خود سخنران باشد و بنشیند سخنرانی گوش کند و هیچ مصیبتی در عالم از این بزرگتر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ما بعنوان مبلغان مکتب اهل بیت (ع) باید با تمام وجود با مکتب ائمه اطهار آشنا شویم و نه فقط فقه و اصول خوانده باشیم، تاکید کرد: باید با اصول اعتقادی و جهان بینی اهل بیت (ع) به دقت و بصورت موشکافانه آشنا باشیم تا بتوانیم استدلال کنیم.

آیت‌الله کلانتری گفت: باید با روش فقه به ویژه فقه مبتنی بر مکتب اهل بیت و تفسیر قرآن بر این مکتب آشنا باشیم.

او با اشاره به مطالعه کتاب تأسیس الشیعه مرحوم صدر، بیان کرد: روحانیون در معابد هند، دهلی نو و چین با شکل خاص در حال کار کردن هستند؛ در اروپا هم روحانیون در خیابان‌ها پرسه میزنند تا حرف بزنند و مسائل خود را منتقل کنند؛ و در دنیا این کار به شدت رواج دارد و در هاوبیت هم به نوعی دیگر و نقطه تمایز ما با آن‌ها همین است و میخواهیم از مکتبی دفاع کنیم که شاید در دنیا به این صورت، با این مشخصات و پشتیبانی علمی و قرآنی به هیچ وجه وجود ندارد و میخواهیم این را بگوئیم که هستی بر محور ولایت و امامت میچرخد.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: باید با استدلال تمام کار کنیم و با ذره وجود معتقد باشیم و ده‌ها برنامه مطالعاتی داشته باشیم و استدلال و تجزیه و تحلیل کنیم تا این زمینه قوی و موفق شویم.

آیت‌الله کلانتری با اشاره به سفر یک دانشجوی آلمانی به ایران با هدف گردشگری، افزود: این توریست با حضور در چند جلسه، زمان برگشت مسلمان و شیعه شد، لذا وقتی مکتب ناب را به آن‌ها معرفی می‌کنیم با جان و دل می‌پذیرند البته در صورتی‌که خود مسلط باشیم و اینجا نقش روحانیون بارزتر می‌شود.

آیت‌الله کلانتری با تاکید بر اینکه ما منادی انقلاب اسلامی هستیم و حقیقتا انقلاب در دنیا مظلوم است، ادامه داد: هیچ انقلابی در دنیا نیست که این آرمان اصلی و بشری را داشته باشد در حالی‌که این آرمان همه جا طرفدار دارد، چرا که مربوط به فطرت بشری است.

او با بیان اینکه بزرگترین انقلاب مردمی جهان در ایران شکل گرفته و مردم هزینه جدی برای این انقلاب پرداخت کرده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه انقلاب به کشور و دنیا به خوبی معرفی نشده و حتی بعضی مبلغان خود این انقلاب را به خوبی نمی‌شناسند.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «دانشجو و طلبه جوان امروز باید تاریخ سیاسی و معاصر را بخواند»، خاطرنشان کرد: توقع است که در جنبه‌های گردشگری ایران، مطالب ناب هم به توریست‌ها و گردشگران ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیت حرم شاهچراغ گردشگران خارجی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی کشتی فرنگی همچنان در بیشکک!

 اعضای تیم ملی کشتی کشورمان که قرار بود پس از حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا به کشور بازگردند، به دلیل سیل و آب گرفتگی فرودگاه دوبی و لغو شدن پرواز‌ها به مدت ۴ روز در قرقیزستان ماندگار شدند.

بر این اساس فدراسیون کشتی، با انجام تمهیدات لازم برنامه‌های تفریحی و ورزشی را برای این تیم درنظر گرفته است و امروز نیز کشتی گیران در یک برنامه تفریحی، ورزشی به کوهنوردی در ارتفاعات بیشکک رفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • تیم ملی کشتی فرنگی همچنان در بیشکک!
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • هنرمند انقلاب اسلامی در همه شئون زندگی تعهد و مسئولیت دارد+فیلم
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • ملت ایران ‌از حمله سپاه به اسرائیل خوشحال شدند
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم