Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر روند انتصاب معاونان در وزارت اقتصاد تسریع شده است، در این میان تنها وضعیت مدیریتی گمرک ایران به عنوان مرزبان اقتصادی کشور هنوز مشخص نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این روزها از وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر می‌رسد که نامزدهای متعددی برای تصدی ریاست سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مطرح هستند؛ از اولویت های امور در این وزارتخانه بررسی و انتخاب گزینه‌های اصلی جهت انتصاب به ریاست کلی گمرک ایران توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس هرچند اخیرا روند انتصاب معاونان در وزارت اقتصاد تسریع شده است، به عنوان مثال انتصاب رئیس سازمان مالیاتی، تعیین معاون جدید بانک و بیمه، انتصاب چند عضو هییت مدیره بانکهای بزرگ دولتی و... نمونه هایی از این تغییرات گسترده در بدنه وزات امور اقتصادی و دارایی است،  در این میان تنها وضعیت مدیریتی گمرک ایران به عنوان مرزبان اقتصادی کشور  هنوز مشخص نشده است.

با توجه به اهمیت و نقش ویژه گمرک ایران در حوزه ترخیص کالای مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی، تسهیل تجارت خارجی و همچنین چالشهای مربوط به افزایش درامد دولت در شرایط  تشدید کسری بودجه در کنار مبارزه قاطع و ساختاری با پدیده قاچاق کالا  بایستی در دولت سیزدهم  لازم است تا هرچه سریع وضعیت این سازمان مهم اقتصادی نیز شفاف شود.

گفتنی است، تیم فعلی مدیریتی در گمرک از حدود 3 سال قبل و بعد از کنار رفتن مسعود کرباسیان و حضور دژپسند در وزارت اقتصاد، مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران را بدست گرفته است. در این دوره مباحثی مثل حضور نیروی انتظامی در گمرکات اجرایی، واگذاری  تصمیم گیری نهایی قاعده دو الف گمرکی به وزارت صمت، تشدید اختلافات در حوزه سامانه جامع گمرکی و سامانه جامع تجارت و پیگیری قضایی موضوع، کشف پدیده دستکاری مجوزهای سازمانهای همجوار با گمرک مرتبط با امر ترخیص کالا، تداوم رسوب 6 میلیون تنی کالا با وجود مطرح شدن موضوع در ابعاد سنگین رسانه ای و... رخ داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی، به مناسبت روز ملی منابع انسانی ضمن بازدید از اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، رویکرد کار تیمی را بسیار پر اهمیت عنوان کرد و با اشاره به زحمات شبانه روزی کارکنان حوزه منابع انسانی در فرآیند استخدام و تبدیل وضعیت نیرو‌ها در سال گذشته، برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت با بهترین کیفیت ممکن را مرهون تلاش‌های کارکنان این حوزه دانست.

وی، نقش آفرینی حوزه منابع انسانی را در پیشبرد اهداف سازمان موثر دانست و افزود: با در نظر گرفتن دیدگاه مدرن منابع انسانی، افراد به عنوان مهم‌ترین دارایی سازمان در نظر گرفته می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر ضرورت جمع بندی داده‌ها و داشبورد‌های مدیریتی در حوزه منابع انسانی تاکید کرد و گفت: مدیریت در نظام سلامت باید شفاف باشد و هرچه شفافیت بیشتر باشد، گفت و گوی موثرتری بین کارمندان و مدیران سازمان ایجاد می‌شود، همچنین شفافیت باعث افزایش بهره وری، بهبود عملکرد کلی سازمان و ارتباط صادقانه می‌شود.

 رحیمی بزرگترین سرمایه نظام سلامت را منابع انسانی و بزرگترین افتخار آن را توجه ویژه به اخلاقیات عنوان کرد.وی در پایان از تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های جدید استخدامی خبر داد و گفت: گام‌های وزارت بهداشت برای گسترش عدالت در نظام سلامت مستحکم‌تر از گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد
  • لزوم تسریع و تسهیل رسیدگی در موسسات داوری استان اردبیل
  • کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است
  • قدردانی امیرعبداللهیان از نقش سازنده مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت
  • فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان
  • یک انتصاب جدید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان
  • انتصاب رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد
  • نماینده شاهین شهر: بالا رفتن قیمت دلار به شرایط منطقه ارتباطی ندارد/ رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اگر توضیح قانع کننده‌ای نداشته باشند باید برکنار شوند