Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:20:53 GMT

برگزاری گرامیداشت ۱۳ آبان در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۹۸۶۸

برگزاری گرامیداشت ۱۳ آبان در مازندران

ایسنا/مازندران مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور و حضور پرشور دانش‌آموزان مازندرانی به صورت تجمعی در شهرهای مختلف استان مازندران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل در سراسر استان طنین انداز شد.

روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰، با وجود شرایط کرونایی همانند سایر شهرهای کشور، به دلیل بارش باران در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلی ساری مملو از دانش اموزان، مسئولین و فرهنگیانی بود که پرچم ایران را به دست داشته و با حضور خود اعلام کردند و معتقدند که زیر بار هیچ ستمی نخواهند رفت.

امینی، یک معلم فرهنگی در گفت‌وگویی در این مراسم، اظهار کرد: زمانی که می‌خواهیم فرهنگ سازی کنیم باید به دانش آموز مفهوم ها را بیاموزیم.

وی افزود: باید به دانش اموزان بیاموزیم هیچ‌گاه زیربار ظلم نروند.

این معلم فرهنگی با اشاره به نقش برگزاری این مراسم ‌ها گفت: برگزاری این مناسبت ها باعث می‌شود معلم ها و دانش آموزان همیشه دراین مراسم حاضر باشند و مفهوم ظلم سنیزی را بیاموزند تا آمریکا دست از ظلم ستیزی بردارد زیرا همه انسان ها آزاد هستند.

امینی گفت: دانش آموزان باید سعی کنند درست درس بخوانند و مفاهیم درس‌ها را به خوبی درک کنند.

امروز در تمام دنیا سنگرهای عاشورایی و اهل بیتی مستقر شده است

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در مصلی ساری با بیان اینکه انقلاب کردیم تا ارزش‌های نظام اسلامی را در دنیا نشان دهیم، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی اکثریت ملت‌ها اسلام سعودی را می‌شناختند و اسلام اهل بیت در بین ملت‌ها شناخته شده نبود اما امروز می‌توانیم بگوییم همه دنیا اسلام و اهل بیت را می‌شناسند.

وی گفت: امروز توانستیم در دریای عمان و پیش چشم میلیون‌ها انسان، کشتی نفتکش را از آمریکایی با تمام امکانات جنگی بگیریم و برگردانیم درحالی که فرانسه، روسیه و آلمان با چنین قدرتی توان چنین کاری ندارند. امروز سخت‌ترین شرایط اقتصادی علیه مردم ایران اسلامی در جریان است اما در چنین شرایطی سپاه پاسداران با خون و تمام وجود مقابل آمریکا اسرائیل می‌ایستد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد:  امروز در تمام دنیا سنگرهای عاشورایی و اهل بیتی مستقر شده است و شهید سلیمانی نماد اسلام عاشورایی و اسلام اهل بیتی در دنیا بوده و ما موفق شدیم حتی در آمریکا کرسی دفاع از انقلاب اسلامی را در دل ملت‌ها ایجاد کنیم.

حاجی بابایی افزود: سردار سلیمانی طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی یک مکتب و انسان به معنای واقعی انقلابی است.

وی تاکید کرد: ایران در دنیا جزو قدرتمندترین کشورهای دنیا است و امروز آمریکا در تمام مناطق فعالیت می‌کند و ایران اسلامی در تمام مناطق دنیا با استکبار جهانی درگیر است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آمریکا دچار استیصال شده و اگر از آخرین معبر عبور کنیم قدرت جهانی ما تثبیت می‌شود و در حال جهانی شدن هستیم تا مردم شرافتمندانه زندگی کند.

حاجی بابایی یادآور شد: اولین دایره المعارف اسلامی به زبان انگلیسی در هلند نگارش شده است و بعد از ۴۳ سال براساس تحولات انقلاب اسلامی کتابی به نام فاطمه در اسلام و قرآن نگارش شده است.

وی گفت: دشمنان با این حال خرابشان نمی‌توانند کاری بکنند و در آینده‌ای نه چندان دور اخبار خوشی را در مسائل بین المللی، سیاسی و اقتصادی خواهیم شنید.

حرکت دانش آموزان پایه های نظام فاسد پهلوی را سست کرد

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور نیز در آیین زنگ استکبار ستیزی که در دبیرستان نمونه دولتی شیخ فضل الله نوری برگزارشده بود، اظهار کرد: سرزندگی، شادابی، صداقت، امانت، پیشرفت، روح مبارزه و حماسه و ایثار در حقیقت نهاد یک نوجوان و جوان است. جوانانی که در فضای زیبای انقلاب اسلامی و خون بهای شهدا زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: حرکت های پشت سر هم دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم به سمت دانشگاه تهران در قالب تجمع و تحسن و آن شعارهای کوبنده این جوان و نوجوان دانش آموز کاری کرد که رژیم نتوانست حرکت بیداری بیش از ۱۰ هزار از دانش آموزان و دانشجویان و مردم  را تحمل کند و درب دانشگاه ها را بستند،اما آن ها عقب نشینی نکردند و روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ اوج حرکت دانش آموزان بود.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه حرکت دانش آموزان پایه های نظام فاسد پهلوی را سست کرد، خاطرنشان کرد: این حرکت به صورت خاطره ای در افکار و اذهان و اندیشه ها ماندگار شد و مجلس شورای اسلامی در چنین روزی به جهت تجلیل از حرکت دانش آموزان این روز ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار قرار داد.

حجت الاسلام احمدی یادآورشد: نقش آفرینی جوانان در جبهه های جنگ و تقدیم ۳۶ هزار دانش آموزشهید در راس شهید نوجوان شهید محمد حسین فهمیده ،بهنام محمدی ادامه حرکات حماسی است.

وی با اشاره به اینکه شعار و حرکت این ملت برگرفته از حماسه عاشورا است، افزود: استکبار در اصطلاح به کسانی گفته می شود که استثمار و استعمار می کند و در عصرحاضرآمریکا در راس مستکبرین قرار دارد است چرا که می خواهد کشورها هر چه در توان دارند به نفع خودشان تمام کنند و همه را زیر سلطه خود بگیرند.

امام جمعه شهرستان نور رسیدن به ثروت و قدرت از مجرای غیر طبیعی، فقر فرهنگی و وابستگی فکری، توهم برتری جویی در عالم آفرینش را عوامل زمینه ساز استکباردانست وجود رهبری آگاه و صالح، وجود یاورانی صدیق، اتحاد و انسجام و برخورد تهاجمی با استکباررا به عنوان راههای مقابله با استکباربیان کرد.

حجت الاسلام احمدی گفت: فضای مجازی می تواند هم بزرگترین شیطان و هم بهترین ابزار باشد و دانش اموزان باید مراقبت و کنترل کنند و حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) قراردهند و خودشان را حفظ کنند تا در جامعه تاثیر گذار باشند.

لزوم شناخت توطئه‌های دشمنان از سوی مردم

دانش آموزان و مردم همیشه در صحنه نوشهر نیز در روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی با سردادن شعار مرگ بر آمریکا ، انزجار خود را از توطئه های دشمنان بخصوص آمریکا و اسرائیل نشان دادند.

مراسم روز 13 آبان امسال  در یک هوای بارانی با تجمع در مصلای امام خمینی این شهربرگزار شد و پس از اجرای سرود توسط گروه سرود میثاق نوشهر و سخنرانی امام جمعه این شهر با اجرای بیانیه به پایان رسید.

حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر در این مراسم با تاکید بر افزایش آگاهی های سیاسی  از سوی دانش آموزان و مردم ، اظهار کرد: اجتماع نیازمند به یک حکومت است که بر مبنای یک تفکر است زیرا اشخاص می آیند و می روند اما آنچه می ماند تفکر است.

وی بر دشمن شناسی دانش اموزان تاکید کرد و گفت: دشمنان دین و مملکت را بشناسید و در کنار آن توطئه های دشمنان را بشناسید و نقشه های انان و راههای خنثی کردن این توطئه ها را بدانید. 

امام جمعه نوشهر با اشاره به توطئه های تروریستی دشمنان در کشورهای مختلف از جمله یمن و سوریه به دستور آمریکا، ابراز کرد: با تحریم های ظالمانه بیشترین فشار را به کشور وارد کردند و با شیطنت های خود مردم ما را طعمه قرار دادند تا به ستوه بیایند و  در برابر نظام بایستند.

این گزارش تکمیل می‌شود...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ۱۳ آبان راهپیمایی 13 آبان استانی سیاسی حرکت دانش آموزان انقلاب اسلامی دانش آموزان دانش اموزان حجت الاسلام امام جمعه توطئه ها ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری