Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:44:58 GMT

۳۰۰ خانه در منطقه کالپوش بر اثر رانش زمین آسیب دیدند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۹۲۲

۳۰۰ خانه در منطقه کالپوش بر اثر رانش زمین آسیب دیدند

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم کشور گفت: ۳۰۰ خانه در منطقه کالپوش بر اثر رانش زمین، آسیب دیدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امیرحسین مدنی در نشست شورای اداری اظهار داشت: رانش زمین از سال 98،‌ زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است و هم‌اکنون در خانه‌هایی اسکان دارند که ایمن نیست و این‌ مهم نیازمند دستور رئیس جمهور است تا مشکلات مردم این منطقه برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از مشکلات منطقه کالپوش گفت: این منطقه با وجود سد کالپوش، این‌ منطقه دچار تنش آبی است و نیاز است تا بحث آب شرب و کشاورزی منطقه کالپوش، باید قبل از انتقال آب، در اولویت قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم کشور با بیان اینکه شهرستان میامی محروم‌ترین نقطه استان سمنان است تصریح کرد: 3 مرکز درمانی در کالپوش استقرار دارد که 120 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد.

مدنی خاطرنشان کرد: نیاز است تا یکی از این مراکز درمانی تجهیز شود تا به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش مرکزی کالپوش، 5 روستا وضعیت نامناسبی از لحاظ درآمدی و آب شرب دارد افزود: راه این 5 روستا از دیگر مطالبات و دغدغه‌های مردم این منطقه است که نیاز است در دستور کار قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: 11 روستا با 300 خانواده در بخش مرکزی میامی از نعمت گاز محروم هستند که انشالله با دستور رئیس‌جمهور، این روستاها نیز از نعمت گاز خدادادی بهره‌مند شوند.

روستاهای محروم گیلان توسط گروه‌های جهادی دانشجویی آب‌رسانی می‌شودرئیس کمیته امداد: ساخت 360 هزار واحد مسکونی برای محرومان هدف‌گذاری شدسهمیه آذربایجان‌غربی برای ساخت مسکن محرومان 3000 واحد مسکونی است

مدنی تصریح کرد: شهر میامی شهری ضعیف است و در مسیر زائر قرار دارد و 4 کیلومتر از این مسیری که در تردد زائران قرار دارد نیاز است تحت تملک شهرداری قرار گیرد تا اقتصاد مردم منطقه تقویت شود.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه کالپوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نفر در ایران مستاجر هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله اکبری شامگاه پنج شنبه در مراسم آماده سازی ۳۰۰ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شاهرود ضمن بیان اینکه ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستأجر هستند، ابراز داشت: یکی از تلاش‌های دولت سیزدهم کمک به خانه دار شدن مستأجران است.

وی ضمن بیان اینکه برای تأمین مسکن مستأجران زمین مسکونی در نظر گرفته شده است، افزود: ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا در گام نخست از تعداد مستأجر یک میلیون و ۸۰۰ نفر را صاحب خانه کنیم، ابراز داشت: ساخت چهار میلیون خانه طرح نهضت ملی مسکن در تکلیف دولت سیزدهم قرار دارد.

اکبری ضمن بیان اینکه این زمین‌ها در نقاط خوب شهر‌ها و روستا‌ها تعبیه شدند، تصریح کرد: ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زمین در موقعیت شهری طراحی و ۲۴ هزار هکتار زمین نیز در حال ساخت است.

وی افزود: نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز برای ۴۹۰ هزار واحد دیگر اقدام دولت سیزدهم برای توجه به توسعه روستا‌ها است.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان 
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان