Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@17:12:05 GMT

◄ آخرین وضعیت پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در هند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۹۵۲

◄ آخرین وضعیت پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در هند

تین نیوز

 مسعود پل مه در مراسم شصت و هشتمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به آخرین وضعیت پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در هند اظهارداشت: در حال حاضر پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بندر موندرای هند مانعی ندارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، پل مه همچنین در خصوص بنادر چین نیز گفت: برای بنادر چین، تناژ کشتی مهم است و تناژ بالا ارجحیت بیشتری دارد، اما در حال حاضر چین سه بندر به کشتی‌های ایرانی اختصاص داده است که امکان پهلو گیری، بارگیری و تخلیه در این بنادر برای کشتی‌های ایرانی فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: هم اکنون ۸۰ درصد تعاملات تجاری در دنیا بر پایه دلار است و این میزان در تجارت دریایی به ۱۰۰ درصد می‌رسد و در تمام دنیا، این هزینه براساس دلار محاسبه می‌شود و دموراژ طبق قوانین و مقررات باید بر پایه دلار محاسبه شود، اما وصول آن در ایران به صورت ریالی است.

وی از افزایش سه برابری هزینه حمل در مسیر ایران و چین در طول سه ماه گذشته خبر داد و گفت: این افزایش قیمت تنها شامل مسیر ایران و کشتی‌های ایرانی نیست و تمام دنیا با این میزان افزایش قیمت مواجه هستند.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بیان کرد: در حال حاضر کشتی‌های کانتینربر در دنیا با کاهش تقاضا مواجه شده اند و در دوران کرونا به دلیل کاهش سفارشات، شرکت‌های کشتیرانی به دلیل اینکه متوجه خسارت بالایی نشوند، سفارشات را لغو کردند تا هزینه بیشتری متحمل نشوند.

وی افزود: پس از اتمام دوره کرونا رویه اقتصادی در بازار‌ها تغییر کرد و با افزایش تقاضا مواجه شدیم و در حالیکه تعداد کشتی‌های کانتینربر زیاد نبود، یک رقابت منفی شکل گرفت و به همین دلیل در طول سه ماه قیمت حمل کالا در مسیر ایران و چین تا سه برابر و در مسیر‌های اروپایی در ۹ ماه گذشته تا ۲۰ برابر افزایش یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران کشتی های ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان

به گزارش خبرآنلاین، در گزارش اسپیدتست برای ماه مارس 2024، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در دنیا نسبت به گزارش قبلی افزایش یافته. میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از 51.17 مگابیت بر ثانیه، به 52.98 مگابیت بر ثانیه رسیده و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از 92.42 مگابیت بر ثانیه، به 93.28 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان، مارس 2024

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

طبق گزارش اسپیدتست برای مارس 2024، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان افزایش یافته است. سرعت اینترنت ثابت در ماه مارس در ایران به 13.78 مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به گزارش قبلی با سرعت 13.53 مگابیت بر ثانیه، کمی افزایش را تجربه کرده است. با وجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان تغییری نکرده و همچنان در رتبه 156ام جهان قرار داریم.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران، مارس 2024

سرعت اینترنت موبایل ایران در جدیدترین گزارش اسپیدتست افزایش داشته و از 34.71 مگابیت بر ثانیه در فوریه 2024، به 36.16 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. با وجود این، رتبه کشورمان کاهش یافته و حالا در رتبه 75ام جهان قرار داریم.

در سطح جهان، سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را ارائه می‌کند. میانگین سرعت اینترنت ثابت در این کشور برابر 284.13 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم، امارات متحده عربی با سه رتبه بهبود با میانگین سرعت 276.02 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورد. در رتبه سوم هم هنگ‌کنگ با سرعت 274.26 مگابیت بر ثانیه قرار دارد.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل در جهان، مارس 2024

در بخش اینترنت موبایل، قطر همچنان در رتبه اول قرار دارد. میانگین سرعت اینترنت موبایل در این کشور برابر 313.30 مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم امارات متحده عربی با میانگین سرعت 296.00 مگابیت بر ثانیه و در رتبه سوم کویت با میانگین سرعت 228.64 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895797

دیگر خبرها

  • واکنش جالب فرهاد قائمیان به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • واکنش جالب بازیگر سرشناس به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان
  • رقص جالب کشتی‌گیر ایرانی پس از کسب نشان طلا (فیلم)
  • ساخت آشکارساز نوری پرسرعت با مواد ۲بعدی در دانشگاه تهران
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • شکار کشتی با کماندوهای ایرانی!
  • آذرپیرا، آخرین شانس ایران برابر مردی که 3 بار ایرانی ها را شکست داده است
  • درخواست کاخ سفید از ایرانی برای آزادی کشتی توقیف شده