Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سید محمدرضا  میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید تا پانزدهم آذر ماه بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه کند، گفت : لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید به‌گونه‌ای بسته شود که با کسری تراز عملیاتی و یا کسری بودجه از پیش تعیین شده  روبرو نشود.

وی با بیان اینکه دولت  در  شرایط فعلی  با دو چالش روبروست که کسری بودجه سال ۱۴۰۰ را چگونه تامین کند، افزود: ۸ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی  در بودجه امسال دید شده بود که در نیمه اول سال  به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند لایحه بودجه در اینصورت مشخص کرده که  کالاهای اساسی نسبت به ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نمایی را از جمله دارو و نهادهای دامی  و کشاورزی  برای بودجه امسال اصلاح کند.

نماینده  تبریز در مجلس با تاکید براینکه نمایندگان  مجلس در کمیسیون برنامه  و بودجه  پیشنهاد آتی را برای جبران کسری بودجه به دولت داده‌ایم که می‌تواند منابعی را ایجاد کند، ادامه  داد: دولت باید بودجه سال آینده را به گونه ای تنظیم کند که با کسری بودجه مواجه نباشیم و این پیشنهادات شامل خلق پول اوراق و عرضه و اسناد عمومی هم نیست.

رئیس کمیسیون راهبردی  مجلس تصریح کرد: برای خلق پول هر چقدر نقدینگی بالا رود به موازات آن فشارش به اقشار مختلف جامعه مخصوصا اقشار  محروم که دارای حقوق ثابت و یا غیر ثابت هستند وارد خواهد شد و منجر به تراکم حجم نقدینگی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس  اضافه کرد:  یکی از موارد و پیشنهادات مجلس که بخشی از آن تصویب شد، واردات خودرو بدون انتقال ارز بود.

میرتاج الدینی افزود: هم اکنون ایرانیان خارج از کشور نزدیک به  هزار میلیارد  دلار ارز در اختیار دارند و خواهان  سرمایه‌گذاری کشور  هستند. اگر ما بتوانیم تعدادی مشخص خودرو را با مدیریت و کنترل شده وارد کشور کنیم  اثرات قابل توجهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت، واردات خودرو درآمد قابل توجهی را برای دولت  ارمغان می آورد، همچنین خودروهای داخلی ما با رقابت سالم روبرو خواهند شد و هر چقدر کیفیت را بالا ببرند، موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود .

نماینده تبریز در مجلس اظهار داشت:  این واردات را می توانیم حتی به شرط انتقال خط تولید انجام دهیم و صنعت خودرو دگرگون می‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کسری بودجه میرتاج الدینی کسری بودجه بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم
  • برداشت 200 هزار میلیاردی دولت از بورس برای کسری بودجه
  • (ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس