Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:15:01 GMT

نگران ورود به پیک جدید کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۲۹۵۳

نگران ورود به پیک جدید کرونا هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام طبرسی عضو کمیته علمی کشوری کرونا و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت امشب ۱۳ آبان ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی اما و اگرهای پیک ششم کرونا تا بازگشایی مدارس پرداختند.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روند بیماری کرونا از نظر میزان بستری رو به کاهش است گفت: در برخی از استان ها شرایط نوسان دارد ، پیک پنجم در استانهای جنوب شرقی شروع شده این استان ها شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آخرین استان‌هایی که وارد پیک شدند استان‌های غربی کشور بودند افزود: الان مواردی که مراجعه داریم بیشتر در استان‌های غربی کشور مانند همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی است که مقداری مراجعین آنها بیشتر است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در بستری ها روند در مجموع رو به کاهش است ادامه داد: در استانهایی که وارد پیک شدند هنوز در بیمارستانها مریض بدحال دارند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند و مدت ماندگاری بیمار در بیمارستان بیشتر شده است، روند فوتی که الان داریم سرعت کاهشی آن ملایم است ولی واقعیت این است که هنوز وارد پیک ششم نشده ایم ولی نگرانی جدی وجود دارد .

جان بابایی اظهار کرد: زمانی که هند کرونا دلتا را داشت، با فاصله کوتاهی در کشور ما بلافاصله سوش دلتا شروع شد الان در کنار کشور ما روسیه،ترکیه و اوکراین سخت ترین روزها را می‌گذرانند، در این کشور ها میزان فوتی و میزان بستری و مثبت شدن تست هایشان بالا است.

بیشتر بخوانید

درمان سرپایی کرونا با زعفران و عناب/ ۶ ماه دپوی پانسمان‌ ای بی داریم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران ویروس کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهایی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود.

وی‌ افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهایی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

کد خبر 846927 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد