Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان می‌گویند استفاده از گیاهان دارویی نیازمند دریافت برخی اطلاعات ضروری است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از هلث کِر گایز نوشت: شاید شما هم اصطلاح طب جایگزین به گوشتان خورده باشد، اما معنای آن را نمی‌دانید. طب جایگزین در اصطلاح به تمامی روش‌های درمانی اطلاق می‌شود که در حیطه پزشکی مدرن و رسمی قرار نگرفته است و اثربخشی آن مورد تایید نیست، رد شده یا قابل اثبات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طب سنتی تا استفاده از جادو و ارتباط با ارواح و اجنه همگی در ذیل طب جایگزین تعریف می‌شود.

با این وجود، درباره استفاده از دارو‌های گیاهی ذیل طب جایگزین همواره تصورات اشتباه، پیش فرض‌ها و بینش‌های غلطی وجود داشته است. متخصصان تاکید دارند پیش از مصرف دارو‌های گیاهی باید از عطار و متخصص گیاهان دارویی شماری سوال حیاتی بپرسید. از مهترین این سوالات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- فواید این گیاه برای سلامتی چیست؟

دارو‌های گیاهی بسیار متعدد و متنوعی وجود دارد که هر کدام خواص ویژه خود را دارند. از این رو، فهم درست درباره فواید یک گیاه و مصرف آگاهانه آن بسیار ضروری است. فرد نباید به صورت ناآگاهانه و خودسر اقدام به مصرف گیاهان دارویی و ترکیب آن‌ها کند.

۲- این دارو چه عوارض جانبی دارد؟

یکی از موارد مهم پیش از مصرف دارو‌های گیاهی، آگاهی نسبت به عوارض جانبی آن است. غالباً عطار‌ها اطلاعات کافی درباره این موضوع به مشتریان خود ارائه کرده و برای مدیریت عوارض جانبی داروی گیاهی مواردی را به بیماری توصیه می‌کنند. همچنین فرد باید سابقه‌ای از مشکلات و عوارض جانبی خود در گذشته را به عطار ارائه دهد تا وی از تجویز آن دارو‌ها و موارد مشابه اجتناب کند.

۳- ترکیب دارو‌ها گیاهی با هم و با سایر دارو‌های شیمیایی

برخی افراد ترجیح می‌دهند دارو‌های گیاهی را با دارو‌های تجویز شده پزشک به صورت ترکیبی مصرف کنند. این درحالی است که ترکیب دارو‌ها بدون آگاهی می‌تواند منجر به تداخل دارویی و عوارض جانبی شود. با این حال، یک متخصص طب سنتی این توانایی را دارد که با آگاهی لازمی که دارد با ترکیب چند داروی گیاهی، یک داروی موثرتر برای درمان بیمار تجویز کند.

۴- چگونگی مصرف دارو

مصرف برخی دارو‌های گیاهی می‌تواند باعث تغییر سبک زندگی فرد شود. بیمار باید در این باره با پزشک متخصص طب سنتی مشورت لازم را انجام دهد. ممکن است این دارو‌ها ریتم خواب یا رژیم غذایی فرد را تغییر دهد. آگاهی نسبت به این موضوع پیش از مصرف دارو ضروری است.

۵- چقدر زمان درمان طول می‌کشد؟

یکی از سوالات مهمی که باید از عطار بپرسید، میزان زمانی است که فرآیند درمان شما طول می‌کشد. یک متخصص طب سنتی براساس شدت بیماری و بررسی‌هایی که انجام می‌دهد یک برنامه مشخص دارویی تجویز کرده و پس از آن فرد نیازی به دریافت دارو ندارد. فرد باید بداند که دارو‌هایی که دریافت می‌کند را در کوتاه مدت مصرف کرده و یا در یک روند بلند مدت بخورد.

بیشتر بخوانید: زعفران و معجزه آن برای کاهش وزن

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خواص خوراکی ها اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواص خوراکی ها پیش از مصرف دارو دارو های گیاهی عوارض جانبی طب جایگزین طب سنتی دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع و دمنوش‌های لاغری