Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت حکمرانی فعال در بازی های رایانه ای گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از بازی ها خارجی در کشور و سخت افزارها ۱۰۰ درصد خارجی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی  در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی و بازی های رایانه ای» با موضوع «چیستی و ضرورت حکمرانی بازی های رایانه ای» اظهار کرد: این آمار اهمیت بازی ها و تاثیر آن بر اقتصاد را نشان می دهد چرا که اقتصاد بازی ها در دنیا 159 میلیارد دلار و اقتصاد هالیوود در حدود 45 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز همکاری استراتژیک مایکروسافت و سگا در ساخت نسل آینده بازی های رایانه ایفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|ضرورت حمایت همه جانبه دولت از صنعت بازی های رایانه ایفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|الزامات رشد و ارتقای بازی های رایانه ای در عرصه آموزش و پژوهش

وی با تاکید بر این که فضای مجازی، فضایی فراهم می‌کند که برای نخستین بار بشر بدون اجازه می تواند خدمتی را از جمله خدمت اطلاع رسانی و یا سرگرمی بچشد، تصریح کرد: این خصلت در حقیقت باعث شده بسیاری از پدیده ها به دلیل موانع زمان و مکان در این فضا محقق شود.
فیروزآبادی افزود: در گذشته تنوع بازی وجود نداشت اما اکنون شرایط در مورد بازی ها متفاوت شده و بخش مهمی از اکوسیستم بشر را تشکیل داده و در حقیقت فضای حقیقی و مجازی با هم در آمیخته این در حالیست که فضای مجازی ادامه فضای فیزیکی است و در صورت فقدان این فضا، بقای فضای مجازی از بین خواهد رفت.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که همه مطالب در فضای فیزیکی نیاز به باز تعریف دارد، اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه های علمیه باز تعریف مفاهیم در بازی ها است و باید این تعریف انجام تا فهم مشترک بین اذهانی داشته باشیم .
وی بر تعریف چیستی بازی‌ها که کار بسیار دشواری است، تاکید و تصریح کرد: بازی ها دربردارنده شاخصه‌هایی منحصر به فرد از جمله شاخصه‌ آموزش، تبلیغ، رسانه، زیست و سبک زندگی است.
فیروزآبادی درباره نقش طراحان در بازی ها نیز گفت: چینی ها در پلتفرم گوگل، آمازون و فیسبوک عقب تر از آمریکا هستند اما عمق تکنولوژی آن ها از آمریکایی ها در بازی بیشتر است. هم اکنون سازندگان سخت افزارهای ژاپنی، آمریکایی هستند و ادامه این روند در آینده برای آن ها نگران کننده خواهد بود.
وی در ادامه به تبیین مفهوم حکمرانی پرداخت و افزود: خلق فضای جدید از کنار حاکمیت رخ می دهد حاکمیت به دنبال پیاده کردن هنجارهایی است که مستقل از حکومت ها و قدرت عرفی است .
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که در حال حاضر 95 درصد از بازی ها خارجی و سخت افزارها 100 درصد خارجی است، افزود: باید در حکمرانی مشارکت فعال داشته باشیم . طبق آمار در حکمرانی فضای مجازی مصرف کننده هستیم این در حالیست که حکمرانی بر فضای مجازی اعمال حاکمیت است و باید از نقاط ضعف استفاده کنیم.
فیروزآبادی بازی سازی را تنها فرصت طلایی برای ایجاد تغییر، زبان و فرهنگ ملی دانست و گفت: یکی از چالش ها تفاوت با سایر کشورها است و در این چالش جهانی باید این روند را اصلاح کرد موضوع سیاست نیست بحث اختلاف فاحش در فرهنگ است و باید روی این موضوع تمرکز کرد.
وی به چرایی پیشرفت کشورها در صنعت بازی پرداخت و گفت: کار بازی، چند رشته ای بوده و هنر، تکنولوژی و مسائل اجتماعی (فهم اجتماعی) را در بر می گیرد و نظام غربی، بازی را ناظر به این مشخصات می سازد تا بتواند پول بیشتری از جیب مردم خارج کند که این امر در ایران بسیار ضعیف است در حالی که کشورهای مختلف رشته های دانشگاهی در خصوص بازی ها دارند و به صورت تخصصی بر روی آن کار می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی بازی های رایانه ای فضای مجازی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای فضای مجازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888771

دیگر خبرها

  • جام ملت‌ها و ضرر 67 هزار دلاری برای ایران؛ صدرنشینی طارمی در جدول جریمه‌ها!
  • اسطوره کشتی کچ دنیا به ایران سفر می‌کند؟
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • مرور فعالیت های بنیاد بازی های رایانه ای در سال ۱۴۰۲
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • "رایانه سپهر" به جای فضای مجازی ؛ استقبال رهبر انقلاب (فیلم)
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند