Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم جدید و جنجالی درخصوص برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های آینده گرفته است. آنگونه که خبرنگاران و رسانه‌های سعودی خبر می‌دهند، AFC در مورد ظرفیت استفاده از بازیکنان خارجی در لیست آسیایی تیم‌ها تجدید نظر کرده که این قانون جدید اصلا نمی‌تواند برای تیم‌های ایرانی خبر خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشرق الاوسط در این زمینه نوشته است که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با ثبت نام تعداد بازیکنان خارجی مطابق با قوانین ثبت نام محلی فدراسیون هر کشور موافقت می‌کند، مشروط بر اینکه قانون فعلی استفاده از ۳ بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی برای هر بازی همچنان و تا پایان نسخه سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد. این بدان معناست تیم‌هایی نظیر الهلال و النصر که از ۷ بازیکن خارجی بهره می‌برند، می‌توانند نام تمامی آن‌ها را ثبت کنند، اما برای حضور در میدان، باید طبق قانون فعلی ۳+۱ عمل کنند.

این کمیته در ادامه تصمیمات جدید خود به هر باشگاه این فرصت را داده است تا به جای ثبت نام ۳۰ بازیکن برای لیست آسیایی خود، نام ۳۵ نفر را در فهرست خود ارسال کند تا تیم‌ها مشکلی بابت کمبود بازیکن نداشته باشند. ضمن اینکه تیم‌ها تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، همچنان از قانون ۵ تعویض در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کنند. این قانون جدید از این لحاظ نمی‌تواند برای تیم‌های ایرانی خوب باشد که رقبای آن‌ها می‌توانند با بازیکنان خارجی متنوعی به مصاف نمایندگان ایران بروند. به طور مثال، باشگاه الهلال طبق قوانین حاکم بر فوتبال عربستان از ۶ بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی در ترکیب خود بهره می‌برد.

اما در نسخه کنونی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، الهلال مجبور به حذف نام ۳ بازیکن خارجی خود بود و به همین دلیل گوستاوو کوئلار، آندره کاریلو و سباستین ویتو از لیست این تیم در آسیا کنار گذاشته شدند و آن‌ها در دیدار برابر استقلال و پرسپولیس غایب بودند و در فینال لیگ قهرمانان برابر پوهانگ استیلرز نیز نمی‌توانند تیمشان را همراهی کنند. یا حتی تیم النصر مجبور شد در نسخه فعلی این رقابت ها، فونس ماری مدافع ویارئال اسپانیا را که به خدمت گرفته بود، در لیست آسیایی خود قرار ندهد.

اما با قانون جدید، تیم‌ها می‌توانند نام تمامی بازیکنان خارجی خود را ثبت کنند و در صورت مشکلاتی نظیر مصدومیت، محرومیت و یا تصمیمات تاکتیکی کادرفنی، جای خود را به سایر بازیکنان خارجی بدهند. نکته مهم قانون جدید این است که همچنان هر تیم می‌تواند حداکثر از ۳ بازیکن خارجی و یک آسیایی در هر دیدار استفاده کند و سایر بازیکنان خارجی نمی‌توانند در لیست مربوط به آن بازی حضور داشته باشند، اما به هر شکل دست مربیان تیم‌های عربی و بخصوص عربستانی برای هرگونه تغییری باز است.


ورزش سه

منبع: فرارو

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس استقلال بازیکنان خارجی لیگ قهرمانان بازیکن خارجی قانون جدید تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم

به گزارش همشهری آنلاین مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس گفت: در بحث کادرفنی تغییری در ۵ هفته باقی‌مانده نخواهیم داشت و آقای درویش همراه با دیگر اعضا ادامه خواهند داد و ما یک عضو مالی که کرسی آن در باشگاه خالی است را اضافه می‌کنیم تا ریسک‌های مالی و فوتبالی را برطرف کنیم و امنیت داشته باشیم. هدف این است سال بعد پرسپولیس را به عنوان مدعی قهرمان آسیا تجهیز کنیم تا ان‌شاءالله چیزی در شأن و درخور نام نماینده ایران کسب شود.

ما تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس نمی‌گذاشتیم و مواهب این کارت هواداری برای دو باشگاه بود اما از حالا به بعد که پرسپولیسی شدیم، باشگاه ما پشت آنها خواهد بود. ما با افتخار کارهای کارت هواداری استقلال را انجام می‌دهیم اما این بانک پرسپولیسی شده است.

کد خبر 847167 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود
  • کمین باشگاه قطری برای ستاره های پرسپولیس؛ این سه نفر را می‌خواهیم!
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال