Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیکاپ‌های فول سایز پرفروش‌ترین خودرو‌ها در صنعت خودروی آمریکا هستند و دهه‌هاست که همینطور بوده است، فورد، رم و شورلت سال به سال در صدر جدول فروش قرار دارند.

برای مدت طولانی، تویوتا و نیسان بر بخش تولید پیکاپ های سایز کوچک تسلط داشتند، اما با دیدن محبوبیت پیکاپ های  بزرگتر، هر دوی این خودروسازان ژاپنی وارد رقابت شدند تا خودروهای سایز بزرگ نیز تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اوایل، شکاف بزرگی در عملکرد و قابلیت‌های موجود بین نیسان تیتان، تویوتا توندرا و پیکاپ‌های آمریکایی وجود داشت، اما این شکاف در دهه گذشته به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. در نتیجه، این دو پیکاپ ژاپنی (که هر دو در ایالات متحده تولید می‌شوند) به رقبای بسیار قوی‌تری برای پرفروش‌ترین‌های سه خودروی بزرگ تبدیل شده‌اند.

تیتان: نیسان تیتان با موتور ۵.۶ لیتری V۸ استاندارد می‌تواند تا 4222 کیلوگرم در صورت داشتن تجهیزات مناسب بکسل کند. تواناترین تیتان قادر است تا 748 کیلوگرم وزن را به طور ایمن حمل کند که بسته به مدل و گزینه‌ها نیز کمی متفاوت است. با سنگین‌تر شدن پیکاپ، ظرفیت بار آن کاهش می‌یابد، بنابراین پیکاپ های چهارچرخ محرک بارگیری شده نسبت به پیکاپ های عقب محرک سطح پایین‌تری دارند.

     

توندرا: تویوتا توندرا با موتور ۵.۷ لیتری V۸ استاندارد می‌تواند تا 4.626 کیلوگرم در صورت داشتن تجهیزات مناسب و ظرفیت بار به 784 کیلوگرم  برسد. همانطور که در مورد تیتان و هر پیکاپ دیگری در بازار وجود دارد، هر یک تعداد این ظرفیت‌ها بر اساس پیکربندی پیشرانه و سطح تریم انتخابی متفاوت است، اما همه این پیکاپ ها می‌توانند به راحتی یک تریلر کاربردی، جت اسکی، یک قایق یا یک تریلر ماشین سبک‌تر را یدک بکشند.

تیتان: PRO-۴X اولین مدلی است که با صندلی‌های استاندارد در جلو عرضه می‌شود که دارای تنظیم ۸ جهته برای صندلی راننده با طراحی منحصر به فرد است. PRO-۴X همچنین دارای یک کنسول مرکزی قابل تنظیم بین صندلی‌های جلو است. نسخه دیگر تیتان Platinum Reserve است که صندلی های جلو با روکش چرمی خاص و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی در ۴ جهت، صندلی‌های جلوی گرم‌کن و خنک‌شونده و صندلی‌های عقب گرمکن بیرونی ارائه می شود.

     

نیسان تیتان در تریم پایه S با لیست چشمگیر ویژگی‌های استاندارد همراه است که با صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی NissanConnect ارائه می شود که شامل دسترسی به Apple CarPlay، Android Auto، SiriusXM و اتصال بلوتوث به گوشی هوشمند برای سایر ورودی‌های جریان است.

علاوه بر صفحه نمایش لمسی، سیستم اطلاعات سرگرمی را نیز می‌توان با دستورات صوتی یا با دکمه‌های نورانی روی فرمان کنترل کرد. سایر ویژگی‌های استاندارد تیتان S شامل صفحه نمایش ۷.۰ اینچی پیشرفته Drive-Assist، تهویه مطبوع، کروز کنترل، ورود بدون کلید از راه دور، استارت دکمه ای، شیشه‌های برقی، قفل برقی درها، ستون فرمان دستی شیب دار و تلسکوپی، یک پریز برق ۱۲ ولت DC، پورت‌های USB-A و USB-C، سیستم صوتی با شش بلندگو و کفپوش وینیل است.

توندرا: تویوتا توندرا در تریم پایه SR دارای یک صندلی تاشوی جلوی ۴۰/۲۰/۴۰ و یک صندلی عقب تاشو ۶۰/۴۰ است که همگی با نوعی پارچه خاص پوشانده شده اند. طراحی صندلی و تودوزی در مدل‌های SR۵ نیز استاندارد است، مدل‌های پلاتینیوم دارای روکش چرمی با صندلی  جلوی گرم‌کن و خنک‌کننده با قابلیت تنظیم برقی ۱۲ جهته برای راننده و تنظیم برقی 6 جهته برای سرنشین است.

     

از نظر فناوری، سطح ابتدایی توندرا SR با حجم زیادی از محتوای استاندارد عرضه می‌شود که با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی ارائه می‌شود که دسترسی به Android Auto، Apple CarPlay، Amazon Alexa، SiriusXM و اتصال بلوتوث را برای پخش بی‌سیم ارائه می‌دهد.

علاوه بر صفحه نمایش لمسی، راننده می‌تواند با تشخیص صدای خود تغییراتی در سیستم اطلاعات سرگرمی ایجاد کند یا از دکمه‌های روی فرمان استفاده کند. سایر ویژگی‌های استاندارد توندرا SR عبارت از تهویه مطبوع، سیستم دوربین پشتیبان یکپارچه، شیشه‌های برقی، قفل برقی درها، ورود بدون کلید از راه دور، سه پورت USB، سه پریز برق ۱۲ ولت است.

     

تیتان: نیسان تیتان به صورت استاندارد با موتور ۵.۶ لیتری V۸ عرضه می‌شود که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ارائه می شود که در همه مدل‌ها استاندارد است و به چرخ‌ها منتقل می‌شود. دیفرانسیل عقب در مدل‌های تیتان S و SV استاندارد است، در حالی که چهار چرخ متحرک اختیاری است، اما در مدل‌های Pro۴X و Platinum Reserve، چهار چرخ متحرک استاندارد است.

توندرا: هر تویوتا توندرا جدید به صورت استاندارد با یک موتور ۵.۷ لیتری V۸ عرضه می‌شود که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۱ پوند فوت گشتاور دارد. موتور استاندارد V۸ با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک که استاندارد نیز هست، با انتخاب خریدار در مدل‌های Tundra SR، SR۵ و Limited از نوع عقب یا چهار چرخ متحرک ارائه می‌شود. چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد در مدل‌های TRD Pro، ۱۷۹۴ و Platinum تویوتا ارائه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقایسه خودرو صنعت خودرو چهار چرخ متحرک عرضه می شود تویوتا توندرا ارائه می شود نیسان تیتان صفحه نمایش پیکاپ ها لیتری V۸ موتور ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی پرواز با بازگشت یک فروند هواپیمایی بویینگ

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نوسازی ناوگان هوایی کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت به شمار می‌رود و با توجه به آنکه دولت و سازمان هواپیمایی کشور با اتکا به توان شرکت‌های دانش بنیان توانسته است به خودکفایی در اورهال ناوگان هوایی خود برسد بنابراین امسال بخش عمده‌ای از ناوگانی که وارد صنعت هوایی کشور  شده از طریق نوسازی و بازسازی متخصصان صنعت هوایی کشور بوده است.

تا بهمن ماه بخش عمده از قطعات موتور هواپیما از گمرک ترخیص نمیشد، اما با پیگیری‌های که وزارت راه وشهرسازی انجام داد تمامی این قطعات ترخیص و همین امر باعث شد که شرکت‌های هواپیمایی بتوانند بخش عمده‌ای از قطعات خود را دریافت و از طریق آن ناوگان خود را سرخط بیاورند.

طبق گفته محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نوروز امسال تعداد زیادی از ناوگان هوایی که شامل ۱۵۵ فروند هواپیمای فعال می‌شوند وارد بخش هوایی کشور شده و  باعث شد که نوروز امسال تعداد عرضه صندلی‌های هوایی افزایش  پیداکند.

بر اساس این گزارش  هواپیمای بویینگ ۷۳۷ سری ۴۰۰ به رجیستر EP-CAQ به دست مهندسان و متخصصان توانمند کشور به چرخه پروازی بازگشت.
 

این هواپیما بعد از برگزاری جلسات طراحی و اتمام مراحل چک تعمیراتی و بازطراحی بدنه به دست متخصصان داخلی و همکاری شرکت ص. ه. ا پس از پنج سال زمینگیری و انجام مراحل مختلف بازطراحی و تعمیراتی، تامین قطعات و موتور با حمایت‌های ویژه و تاییده‌های سازمان  هواپیمایی کشوری، با مدیریت کاپیتان محمدی بخش و همچنین مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین به ناوگان هوایی کشور بازگشت.

با به مدار برگشتن این هواپیما، روزانه تا ۱۲۰۰ صندلی به ظرفیت‌های صندلی قابل ارائه در مسیر‌های پروازی هواپیمایی کاسپین افزوده می‌شود که آماده خدمات رسانی به مسافران  در مسیر‌های داخلی است.

همزمان با افزایش تقاضای سفر، روند بازبینی دوره‌ای هواپیما‌های کاسپین برابر برنامه پیش می‌رود که منجر به افزایش هر چه بیشتر عرضه‌ی صندلی و گسترش پرواز‌های این شرکت در آینده بسیار نزدیک خواهد شد.

گفتنی است طبق اعلام یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پذیرش و اعزام ۲ میلیون مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی با ۱۶ هزار و ۷۲۸پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است.

۴۶ هزار صندلی پرواز برای ایام نوروز اختصاص یافته است

 همچنین جعفر زاده سخنگوی شرکت هواپیمایی به باشگاه خبرنگاران گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین که بازه زمانی سفر‌های نوروزی است  ۲۸۸ پرواز به صورت رفت وبرگشت شرکت هواپیمایی تابان برای مشهد از ۹ مسیر پر تقاضا از جمله شهر‌های شیراز، تهران، کیش، نجف، اصفهان، بغداد، گرگان، آبادان و لاهور در نظر گرفته است.

وی افزود: آبادان به مشهد ۸ پرواز، اصفهان به مشهد ۱۲ پرواز، کیش به مشهد ۴۰ پرواز، شیراز به مشهد ۱۶ پرواز، تهران به مشهد ۱۴۶ پرواز، گرگان به مشهد ۴ پرواز، بغداد به مشهد ۱۰ پرواز، نجف به مشهد ۴۶ پرواز، لاهور به مشهد ۶ پرواز از بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۷ فرودین در نظر گرفته شده است.

او یادآور شد: در برخی از مسیر‌های پرتقاضا از جمله مشهد تهران _ مشهد و بالعکس ۷۳پرواز رفت و ۷۳ پرواز برگشت در نظر گرفته شده است.

جعفر زاده اظهار کرد: در مجموع بیشتر از ۴۶ هزار صندلی پرواز در بازه زمانی سفر‌های نوروزی در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اضافه شدن روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی پرواز با بازگشت یک فروند هواپیمایی بویینگ
  • خودرو GWM Tank ۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟
  • (تصاویر) کره‌ای‌ها به رقابت با میباخ و بنتلی می‌روند
  • فیلم| تعقیب و گریز مرگبار پلیس با خودروی سرقتی در مزرعه ذرت
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • تصادف زنجیره‌ای در ایلام با یک کشته و سه مصدوم
  • تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود
  • عکس| حادثه برای راننده نیسان بر اثر وزش باد شدید!
  • تجاوز به چپ سواری تویوتا لندکروز علت تصادف زنجیره‌ای ایلام بوده است
  • انجام ۵۲ پرواز فوق‌العاده در مسیر‌های داخلی طی ۱۲ روز گذشته