Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس مقدم این روز‌ها دومین سریال خود را در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است. «جزیره» عنوان دومین سریال مقدم بعد از تجربه «خواب زده» در شبکه نمایش خانگی است. سریالی که داستانی عاشقانه با مضمونی جنایی و درام را چاشنی خود کرده است.

خبرگزاری میزان - این روز‌ها تب سریال سازی در شبکه نمایش خانگی بالاتر از قبل رفته است و کمتر کارگردان و تهیه کننده‌ای را می‌بینید که در این رسانه خصوصی و فراگیر سریالی نساخته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی این ماجرا دامن کارگردان‌هایی که مُهر تلویزیونی بودن روی پیشانی شان خورده بود را هم گرفته است. یکی از همین کارگردان‌ها که حتی فیلم سینمایی زیادی هم نساخته است، سیروس مقدم است که این روز‌ها دومین سریال خود را در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است. «جزیره» عنوان دومین سریال مقدم بعد از تجربه «خواب زده» در شبکه نمایش خانگی است. سریالی که داستانی عاشقانه با مضمونی جنایی و درام را چاشنی خود کرده است.

سیروس مقدم و تجربه‌ای حدود ۳۲ سال

مقدم ۶۷ ساله حالا حدود ۳۲ سال است که تخصص حرفه‌ای او سریال سازی در هر ژانری است و در این سال‌ها که کم هم نیستند، توانایی و تخصص خوبی در این مدیوم بدست آورده است. طوری که اگر کار ضعیفی هم در کارنامه او وجود داشته باشد مخاطبانش به دیده اغماض به آن نگاه می‌کنند و بیشتر کار‌های خوب این کارگردان را در ذهنشان مرور می‌کنند. شاید اینکه اغلب آثار این کارگردان در بهترین زمان‌های مناسبتی و یا هر شبه از تلویزیون پخش می‌شدند هم بتواند دلیلی برای ماندگاری این کارگردان به شمار رود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

حضور در آثار شاخصی مثل «امام علی (ع)»

این کارگردان در سریال «امام علی (ع)» و فیلم سینمایی «روز واقعه» به عنوان مدیر برنامه ریزی و مدیر تولید فعالیت کرده است و بعد از آن به مرور کارگردانی را پله پله آغاز و ادامه داده است.

سریال‌هایی درام، اجتماعی و خانوادگی

مقدم یکی از معدود کارگردان‌هایی است که طی سال‌های فعالیت خود در تلویزیون سریال‌هایی در ژانر‌های مختلف کارگردانی کرده است. اما با این حال عمده کار‌های او درام‌های اجتماعی هستند. سریال «مسافر»، «پلیس جوان» و «نرگس» از جمله این سریال‌ها هستند. مسافر معضلی مثل اعتیاد را به تصویر کشیده بود و از حضور بازیگرانی، چون ابوالفضل پورعرب و پانته آ بهرام استفاده کرده بود.

در پلیس جوان قصه یک خبرنگار خانم را با بازی مریلا زارعی و تقابل او با یک پلیس را نشان داد و در نرگس نیز داستانی خانوادگی را پیش چشم مخاطبانش قرار داد. مقدم با اینکه در سریال نرگس بازیگر نقش اصلی سریال را طی سانحه رانندگی از دست داد (پوپک گلدره)، اما به خوبی توانست در خلا حضور این بازیگر، ستاره اسکندری را به عنوان بهترین جایگزین برای ادامه سریالش انتخاب کند که اتفاقا در بازخورد‌های مخاطبان نیز به رضایت خوبی رسید.

کارگردانی با سریال‌های کمدی

مقدم بعد از چند سال ژانر خود را تغییر داد و در میان ساخت سریال‌های اجتماعی و گاهی درام، سریال‌هایی با موضوعات کمدی نیز کارگردانی کرد.

پیامک از دیار باقی اولین سریال کمدی او بود که در آن با موضوعی مثل مرگ شوخی کرده بود، بازیگر نقش اصلی این سریال محمدرضا شریفی نیا بود که قرار بود به دلیل بدهی نقش یک مُرده را ایفا کند و حتی داخل قبر بخوابد!

چاردیواری سریال بعدی مقدم بود که اولین همکاری او با محسن تنابنده در مقام نویسنده به شمار می‌رفت. امیر جعفری و سعید آقاخانی از بازیگران اصلی این سریال بودند، سریالی که با موضوع ازدواج جوان‌ها شکل گرفته بود.

دیگر سریال کمدی مقدم، چک برگشتی بود که نگاهی طنز به زندگی یک نماینده مجلس داشت.

پایتخت و موفقیتی که ماندگار شد

درست است که مقدم سریال‌های بسیاری را کارگردانی کرده است، اما شاید یکی از ماندگارترین آثار او پایتخت باشد، سریالی که در ۶ فصل تهیه و تولید شد.

قصه یک خانواده معمولی و مهاجرت آن‌ها از شمال به تهران دست مایه اصلی این سریال در فصل اول بود که در فصل‌های بعدی بسط بیشتری پیدا کرد و داستان به زوایای زندگی شخصیت نقی با بازی محسن تنابنده و هما (ریما رامین فر) و ارسطو (احمد مهرانفر) نفوذ کرد و آن‌ها را حتی تا موقعیت حضور در کنار داعشی‌ها هم پیش برد.

کارگردانی با کارنامه ساخت سریال‌های ماورایی

این کارگردان در دوره‌ای که اغلب کارگردان‌ها به سمت ساخت سریال‌های ماورایی رفته بودند، سریال‌هایی با مضامین ماورایی ساخت. از جمله آن‌ها می‌تواند به «اغما» و «روز حسرت» اشاره کرد.

اغما یکی از سریال‌های مقدم بود که در ماه رمضان سال ۸۶ از تلویزیون پخش شد. داستان این سریال درباره نفوذ شیطان به زندگی آدم‌ها بود. حامد کمیلی دو نقش شیطان را در ظاهر خوب و بد بازی کرده بود و امین تارخ نیز یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال بود.

روز حسرت نیز قصه خانوادگی زنی را روایت می‌کرد که عالم برزخ را در خواب می‌دید و فردی در خواب حرف‌هایی به او می‌زد که پرده از برخی مسائل در زندگی اش برمی داشت.

همکاری با سعید نعمت اله

اگر بخواهیم نگاهی به کار‌های مقدم داشته باشیم، نباید از حضور سعید نعمت اله در کنار او غافل باشیم. این دو زوج هنری خوبی بودند که سریال‌های موفق رستگاران، زیر هشت، دیوار، مدینه، میکائیل را برای تلویزیون ساخته بودند.

رستگاران داستانی خانوادگی داشت، زیر هشت که تلخ‌ترین سریال مقدم به شمار می‌رود، درباره انتقام‌های شخصی طی زندگی عادی برخی آدم‌ها بود. این سریال زندگی فردی به نام عطا با بازی امیر جعفری را نشان می‌داد. جعفری که سال قبل از تولید زیر هشت در سریال چاردیواری با مضمونی کمدی بازی کرده بود توانست این قالب را در زیرهشت از بین ببرد و نقش عطا را به گونه‌ای بازی کند که برای مخاطبان باورپذیر باشد.

دیوار سریال دیگر مقدم بود که برای هفته نیروی انتظامی ساخته شده بود، در این سریال نیز تقابل دزد و پلیس به نمایش درآمده بود. مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی در نقش دزد و پلیس این سریال بازی کرده بودند.

میکائیل نیز داستان زندگی پلیسی بود که خیلی به قوانین پایبند نبود و دوست داشت شیوه خود را داشته باشد. کامبیز دیرباز نقش پلیسی به نام میکائیل را در شهری حاشیه دریا بازی می‌کرد.

کارگردانی که به زنان توجه ویژه‌ای دارد

سیروس مقدم از آن دسته کارگردان‌هایی است که در کارهایش توجه ویژه‌ای با خانم‌ها در جامعه دارد و دوست دارد تا با نگاهی مردانه به زندگی خانم‌ها نفوذ کرده و معضلات را از دیدگاه آن‌ها بیان کند. او در این زمینه نیز بسیار موفق بوده است. سریال‌های پلیس جوان، بانویی دیگر، ریحانه، نرگس، روز حسرت، رستگاران، تا ثریا همگی از این جمله بودند و شخصیت اصلی تمامی آن‌ها بر عهده یک خانم بود.

مدینه نیز قصه زندگی زنی به نام مدینه را نشان می‌داد که در پیچ و خم‌های زندگی قرار می‌گرفت و در پایان با همت خودش توانست زندگی را نجات بخشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما گران سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سینما گران سینمای ایران شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده اصلی این سریال دومین سریال کارگردان ها سریال هایی سیروس مقدم سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربیننده ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی امروز- سه‌شنبه- ۲۹ فروردین با حضور محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، علی بخشی‌زاده معاون صدا، احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون و سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در سالن کوثر صداوسیما برگزار شد.

غفوری قائم مقام معاونت سیما در ابتدای این نشست گفت: در حوزه برنامه‌های رمضان، ۱۰ برنامه ویژه افطار و ۹ برنامه سحر داشتیم. همچنین ۵۰ ویژه برنامه معارفی به روی آنتن رفت. شبکه‌ها امسال به سراسر کشور توجه داشتند و قالب‌های برنامه‌سازی تنوع داشت.

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون نیز اظهار کرد: در تلوبیون ۵۰ میلیون دقیقه بازدید در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم. ۱۱۲ هزار و ۵۴۶ آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می‌کردند. بیش از ۴۰ هزار آی‌پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از ۳۰ هزار آی‌پی شبکه دو را تماشا می‌کردند.

«مهمانی» و «مردان آهنین» در تلوبیون پیشتاز شدند

وی افزود: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه «زندگی پس از زندگی» بوده است اما امسال برنامه «محفل» به «زندگی پس از زندگی» رسید. هر دو برنامه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید داشتند. برنامه‌های «پناه» و «هلال» در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه‌های سال تحویل برنامه‌های سال نو، «شب عیدی» و «ایران دوست‌داشتنی» به ترتیب پرمخاطب بوده‌اند.

خورشیدی تاکید کرد: در میان برنامه‌های سرگرمی مهمانی، «مردان آهنین»، «شب خوش»، «پاورقی» و «معرکه» به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند. در حوزه سریال‌ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه ‌شده در هر قسمت «نون‌خ ۵»، «زیرخاکی»، «هفت سر اژدها» و «رستگاری» و «جومونگ۳» در تلوبیون پربیننده بودند.

محسن شاکری نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در ادامه مراسم با یادآوری این‌که نظرسنجی برنامه‌های صداوسیما را به صورت تلفنی و درب منازل انجام می‌دهیم بیان کرد: سریال‌ها هر دو هفته یک بار و برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار نظرسنجی می‌شوند.

وی افزود: در آخرین نظرسنجی که داشتیم کلیت مخاطب صداوسیما ۶۶ درصد است. البته این نظرسنجی در تهران و مراکز استان‌ها انجام شده و میزان مخاطب در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر است. این آمار در شهرستان‌ها حدود ۷۰ درصد و در روستاها ۷۸ درصد است. این اعداد در عصر اینترنت چیزی شبیه معجزه است. میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی آمریکا مشخص است و به ندرت به ده درصد می‌رسد. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی انگلستان ۱۸ درصد مخاطب داشته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما ادامه داد: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می‌کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: در بین سریال‌ها نون‌خ ۴۱ و نیم درصد، زیرخاکی ۲۴.۹ درصد، هفت سر اژدها ۲۲.۵ درصد و رستگاری ۱۵.۵ درصد مخاطب داشته‌اند. سریال نون.خ نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد مخاطب داشته است. همچنین در برنامه‌های شب قدر ۲ تا ۳ درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم. از این ریزش استقبال می‌کنیم چون نشان می‌دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده‌اند.

شاکری‌نژاد با اشاره به میزان مخاطبان برنامه‌های افطار گفت: محفل با ۲۷.۹ درصد پرمخاطب‌ترین برنامه بوده و زندگی پس از زندگی ۲۷.۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو برنامه رکورد سال قبل را شکسته اند. سال قبل مخاطب زندگی پس از زندگی ۲۶ درصد و مخاطب محفل ۱۹ درصد بود. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سحر هم، برنامه‌های شبکه‌های استانی، ماه خدا و ماه من بوده‌اند.

کد خبر 844938 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم تلویزیون - برنامه تلویزیونی بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • پربیننده ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند