Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مراسم اربعین رحلت عالم ربانی و سالک توحیدی علامه آیت الله حسن حسن زاده آملی امروز جمعه ۱۴ آبان در زادگاهش روستای  ایرا  شهرستان آمل برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ امروز از طرف بیت علامه حسن زاده در مسجد و حسینیه اعظم ایرا برگزار می‌شود حجت الاسلام احمدی راد و ضیایی سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه حسن حسن‌زاده آملی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام به شمار می‌رفت که توانست در طول عمر پربرکت خود با تلاشی خستگی ناپذیر بیش از ۱۷۰ اثر در زمینه تألیف مستقل، شروح، حواشی و تعلیقات و تصحیح از خود برجای بگذارد.

این عالم شهیر جهان اسلام ساعت ۲۱ سوم مهرماه امسال به دلیل عوارض قلبی فوت کرد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین علامه علامه حسن زاده آملی جهان اسلام حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ سال قبل استان ایلام بود

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، دو توفیق بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ بود.

«حسن بهرام‌نیا» امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، در نشست شورای اداری استان، با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت:
ریاست محترم جمهور راه و راهبرد را برای سال ۱۴۰۳ ترسیم کردند که امیدواریم با توجه به طرح و برنامه‌ها در سال جدید کارها را پیش ببریم.
وی دو توفیق بزرگ استان را برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات عنوان کرد و افزود: با کمک اعضای ستاد اربعین و همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران بدون هیچ تهدید امنیتی و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی و غذایی، تردد کردند که کسب این توفیق معنوی، ملی و اجتماعی را به ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی و قضایی در سال‌جاری تبریک عرض می‌کنم.
استاندار ایلام بیان کرد: در بحث تشرف زوار به عتبات عالیات از ۲۵ اسفندماه تاکنون بیش از  ۱۱۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند.
بهرام‌نیا عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران و هیئت‌ها و مواکب در اربعین در مراسمی قدردانی شد و در این راستا ۳۵۰ دیگ طبخ غذا خریداری و به مواکب فعال تحویل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی مردم و مسئولان، انتخاباتی باشکوه از نظر مشارکت و با کیفیت برگزار شد و با توجه به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، ایلام جزو سه استان آخر از نظر مشارکت بود اما با اعتمادی که به مردم، ستاد انتخابات و همه عوامل و دست‌اندرکاران و دستگاه‌های فرهنگی داشتیم در نشست ستاد انتخابات کشور با حضور معاونین استاندار ایلام اعلام کرده‌ام که جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در حوزه سیاسی استان ایلام از استان‌هایی بود که کانون توجه بدخواهان و ضدانقلاب بود و با توجه به شرایط قومی و فرهنگی، به لطف خداوند متعال و با کوشش همه جانبه سپاه، بسیج و مردم در حوزه امنیتی، ما رتبه خوبی را در کشور کسب کردیم و در اربعین و انتخابات کوچک‌ترین بحث امنیتی نداشتیم.
استاندار ایلام با اشاره به این‌که راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن در اربعین به دلیل ترافیک سنگین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند، اما با عزم و اراده و با مجاهدت و تلاش جمعی، کم‌تر از یک‌سال مسیر ایلام و مهران چهارخطه شد وتونل شماره ۲ در اربعین و تونل شماره ۱ اربعین در روزهای پایانی سال گذشته، زیر بار ترافیک رفت.
  بهرام ‌نیا گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۸ شهرستان و ۴۴ نقطه استان ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است و در مجموع ۲ هزار سرویس در مرز مهران و مسیرهای مواصلاتی استان آماده شده است.
وی یادآورشد: استان ایلام سال گذشته از نظر کاهش تصادفات و فوت ناشی از تصادفات، مقام اول را کسب کرد که بخش اعظمی از این موفقیت به دلیل تکمیل شدن زیرساخت‌های مواصلاتی  است.
بهرام‌نیا با اشاره به برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، روستایی و سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، یادآورشد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده است و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در استان در حال ارایه خدمات هستند و برنامه نوروزگاه در شهرستان‌های استان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: میزان اقامت گردشگران در استان ۳۲ درصد رشد داشت و با شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف، منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد. هم‌چنین امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از گردشگران است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری مراسم نوروزگاه در مهاباد 
  • برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ سال قبل استان ایلام بود