Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: باید ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان فرم خوداظهاری مدارس را تایید کنند و در صورت تایید خوداظهاری مدارس می توانند بر مبنای پروتکل های بهداشتی بازگشایی مدارس را از فردا ۱۵ آّبان ماه داشته باشند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه از فردا ۱۵ آّبان ماه با تأیید فرم‌های خود اظهاری بهداشتی مدارس، اظهار کرد: مطابق پروتکل‌هایی که از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ شده است چک لیست‌هایی را به مدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کرده‌ایم و مدارس این خود اظهاری را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأیید فرم خود اظهاری به وسیله ادارات نواحی و مناطق

وی اضافه کرد: باید ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان این خود اظهاری مدارس را تأیید کنند و در صورت تأیید خود اظهاری مدارس می‌توانند بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس را از فردا ۱۵ آّبان ماه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر معیارهای خود اظهاری مدارس، تصریح کرد: معیارها این است که مدرسه بتواند از نظر موازین بهداشتی، رعایت فاصله گذرای اجتماعی دانش آموزان، تهویه کلاس‌ها و مسائلی که در ارتباط با سلامت دانش آموزان است اقدامات لازم را انجام دهد تا بتواند شرایط لازم را بازگشایی حضوری مدراس دان آموزان را احراز کند.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: در این صورت ادارات نواحی و مناطق در آموزش و پرورش استان اصفهان مجوز لازم را برای تشکیل کلاس‌های حضوری دانش آموزان به این مدارس تحویل می‌دهند تا بتوانند مدارس متوسطه را با رعایت گروه بندی دانش آموزان که در هر کلاس حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند کلاس‌ها از فردا در مدارس متوسطه نظری آغاز کنند.

خانواده‌ها برای واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند

وی در مورد وضعیت حضور دانش آموزانی که تا کنون واکسن کرونا را نزده‌اند، گفت: در حال حاضر منعی برای حضور این گروه از دانش آموزان در کلاس درس با نزدن واکسن اعلام نشده است اما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم حتماً در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان اقدام لازم را انجام دهند به دلیل اینکه احتمال دارد در آینده‌ای نزدیک این محدودیت‌ها برای واکسن نزده‌ها اعمال شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به روند آموزش مجازی دانش آموزان، اظهار کرد: اگر خانواده‌ای به این تشخیص رسید که به هر دلیل فرزندش در کلاس درس به صورت حضوری شرکت نکند، این گروه از دانش آموزان می‌توانند با استفاده از آموزش‌های مجزای یا مدرسه تلویزیونی روند آموزش را ادامه دهند.

بازگشایی مدارس دوره ابتدایی از اول آذرماه

ناظم زاده تاکید کرد: غیبت این گروه از دانش آموزان را غیر موجه تلقی نمی‌کنیم و در پایان ترم مانند مابقی دانش آموزان از آنها هم امتحانات پایان ترم گرفته می‌شود.

وی در مورد روند بازگشایی مدراس دوره ابتدایی، گفت: مطابق آخرین اطلاع رسانی‌ها به آموزش و پرورش استان اصفهان قرار شده که بازگشایی مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از یکم آذرماه به همین صورت که برای مدارس متوسطه دوم نظری اتفاق افتاده است را برای این مقاطع تحصیلی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس داشته باشیم.

کد خبر 533309

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس متوسطه بازگشایی مدارس خیابان دانش آموزان آموزش متوسطه آموزش حضوري واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون دانش آموزان آموزش حضوری و مجازی مزایای آموزش حضوری مدرسه تلویزیونی معلمان آموزش مجازی و حضوری اپیدمی کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بازگشایی مدارس مدارس متوسطه دانش آموزان خود اظهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است