Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس گفت: آب شرب آتشگاه لردگان از جمله گواراترین آب است اما ۵۳ روستا در منطقه رودشت برای تامین آب شرب خود دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین بامیری در بازدید اعضای کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس از سد خرسان 3،  اظهار داشت: در حوزه اجرا وزارت خانه‌های مرتبط باید اولویت‌ها را مد نظر قرار دهند تا شاهد ساماندهی نابسامانی‌ها یا به تعبیری ساماندهی مجموعه مشکلات و معضلات کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امور اقتصادی و معیشتی حلقه مفقوده مردم کشور است، تیم اقتصادی دولت سیزدهم که تشکیل شده با همین رویکرد بوده که هم دولت و هم مجلس با اتحاد و انسجام در این زمینه فعالیت کنند و لوایح و طرح‌ها به صورت ضربتی، علمی و فنی براساس طرح آمایش سرزمینی هر یک از استان‌های 31 گانه کشور متناسب با اقلیم هر منطقه اجرا شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  باید بتوان قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های طلایی منحصر به فرد در هر استان را شناسایی کرد تا شاهد رشد و توسعه در همه حوزه‌ها بود.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در ایران در حال گسترش است که این نرخ در استان‌های کمتر توسعه یافته کشور مشهودتر است و استان چهارمحال و بختیاری به دلیل مجموعه خلأها، کمبودها و کاستی‌ها در رتبه‌های اول بیکاری کشور است، پس از گذشت بیش از 40 سال از عمر انقلاب علیرغم همه خدمات، وزارت‌ خانه‌های مرتبط از جمله وزارت کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و وزارت نیرو در خصوص آمایش سرزمینی ورود پیدا نکرده و حتی ضریب محرومیت‌ هم در نظر گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: آب شرب آتشگاه لردگان از جمله گواراترین آب است اما 53 روستا در منطقه رودشت برای تامین آب شرب خود دچار مشکل هستند که این چیزی جز سوء مدیریت نیست، همه مسائل به منابع مالی باز نمی‌گردد و اگر هم مسئله مالی وجود دارد باز هم به دلیل سوء مدیریت است.

بامیری گفت: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست باید با ادبیات دیگر فریاد مردم را به گوش رئیس‌جمهور و وزرای مرتبط برساند، شهرستان نوپای خانمیرزا روزی نگین چهارمحال و بختیاری بود یعنی منطقه مستعد از همه نظر که حالا بلاهای زیادی بر سر آن آمده است، سد ونک از سال‌های گذشته قرار بود شروع به کار کند اما هم افزایی شما با رویکرد تامین منابع مالی بسیار مهم است.

«معجزه آبخیزداری» |پیگیری های تسنیم نتیجه داد/ موافقت اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با طرح آبخیزدارینیمی از کل ارزش صادرات کشاورزی کشور مربوط به حوزه باغبانی است ‌دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس: پروتکل‌های یونسکو در پروژه‌های انتقال آب باید رعایت شود ‌

بامیری خاطرنشان کرد: سد خرسان3 با رویکرد ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی، تامین آب شرب، تولید آبزی پروری و یک سرعتگاه برای مدیریت سیلاب‌ها بوده است که می‌تواند با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی نرخ بیکاری در کل حوزه انتخابیه امیدوار کننده باشد که امید است با پشتبانی‌ها و رفع موانع در رابطه با هر مسئله‌ای اقدام شود.

انتهای پیام/7540/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است اما جداول تخصیص اعلام شده است و این تخصیص نیز با قیودی همراه است؛ در این شرایط چطور می‌شود توسعه متوازن را در مجموعه‌های مختلف کشور توقع داشته باشیم؟

وی افزود: از ریاست مجلس می‌خواهیم که به سازمان برنامه و دولت تذکر دهد که به قانون عمل کند و نه آنکه احساسی عمل کند و هر آنچه که خودش می‌خواهد را در قالب مصوبات سفر یا مباحث دیگر کشور را اداره کند؛ این کار به نوعی زیر سوال بردن کار بنیادین مجلس است. رئیس مجلس در این زمینه به سازمان برنامه تذکر دهد و اگرنه موجب تضییع حقوق بسیاری از شهرستان‌های محروم و مظلوم می‌شوند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، خواستار پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری گفت: حتماً با سازمان برنامه صحبت می‌کنیم که طبیعتاً برای سال جاری جداولی که در مرحله دوم بند ب ماده ۱۸۲ طی هفته آینده در صحن مجلس تصویب خواهد شد، مبنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر تخصیصی داده‌شده نیز علی‌الحساب است.

کد خبر 6085398 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چهار محور در استان مسدود است
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است