Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد عسکری روز جمعه در نشست فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی دنیا، اکوسیستم کره زمین به‌هم ریخته است که عامل اصلی آن نداشتن مدیریت جهانی در این بخش  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروزه کشورهای صنعتی در دنیا با تولید گازهای گلخانه‌ای، دمای کره زمین را افزایش می‌دهند.
عسکری تصریح کرد: مدیریت در بخش آب باید به صورت خردجمعی و به دور از امور فردی باشد تا بتوان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده و بهره‌گیری کرد.
وی با اشاره به شیرین کردن آب‌های شور دنیا از سوی کشورهای مختلف جهان یادآور شد: هم‌اکنون سالانه تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از خلیج‌فارس شیرین و مصرف می‌شود.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و مجلس باید با کمک به همدیگر، انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران را با هدف رفع مشکلات کنونی بخش آب اجرایی کنند.
وی گفت: استفاده بهینه و مطلوب و همچنین توزیع عادلانه منابع آب باید به‌طور ویژه در دستور کار باشد و امور بخش آب براساس نشست‌های تخصصی همراه با تحلیل مسایل دنبال شود.
عسکری تاکید کرد: در اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای باید از نظر علمی نخبگان و متخصصان استفاده و بهره‌گیری و همچنین در برخی قوانین مرتبط بازنگری شود.
وی افزود: اشکالات موجود قانون توزیع عادلانه آب رفع می‌شود و در این مسیر اجازه تک‌روی و اعمال دیدگاه‌های سیاسی داده نخواهد شد تا همگان بتوانند از آن بهره ببرند.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روند اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای باید به استان مبدأ و پیرامون آن با استان مقصد نگاه همزمان وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: پذیرفته نیست در پایین‌دست محصولات پُرآب‌بَر کشت و در بالادست مردم کنر سرچشمه تشنه باشند، پس مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم برای اجرای عدالت اجتماعی به‌کار می‌گیرند تا خدمات‌رسانی بهتری به مردم انجام دهند.
عسکری اظهار داشت: دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری به اطلاع رییس مجلس شورای اسلامی منعکس می‌شود.
وی گفت: اجرای عدالت اجتماعی، فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی ایران است و تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف مکلفند د این مسیر حرکت کنند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزرا در حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.
در این سفر ۲ روزه تمام اعضای کمیسیون به حوزه‌های انتخابی استان سفر خواهند کرد و از نزدیک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ها آشنا و تنش‌های آبی در استان و همچنین با تنش‌های حوزه محیط زیست، جنگل و مرتع، حوزه سدها و تالاب‌های استان و طرح‌های حوزه کشاورزی و دامپروری و محیط زیست آشنا خواهند شد.
اعضای این کمیسیون با بازید از این طرح‌ها با چالش‌ها و فرصت‌های استان آشنا در پایان سند سفر نیز در استان تدوین و تنظیم خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی چهارمحال وبختیاری خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی چهارمحال وبختیاری خشکسالی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی چهارمحال وبختیاری خشکسالی منابع طبیعی و محیط زیست مجلس چهارمحال و بختیاری مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن امیری گفت: با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک میان دام‌های اهلی و حیات وحش به ویژه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان لایروبی، شست و شو و ضدعفونی شد.

وی اظهارداشت: سالانه بیش از دو میلیون دام سبک داخل و خارج مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از طرف دامپزشکی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون و مایه کوبی می‌شوند.

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل تهدید کننده جمعیت حیات وحش گفت: در حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری باید هوشمندانه و تخصصی عمل کنیم.

لرستان بیش از ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند