Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مشهورترین تصویری که ما ایرانی‌ها از پلیس اسب سوار داریم شاید لوک خوش شانس باشد؛ کابویی در یک داستان کمیک فرانسوی که با اسب باهوش خود، جالی جامپر، به دنبال برقراری عدالت در غرب وحشی بود و البته در واقع نیز پلیس سواره یا اسب‌سوار در غرب، نقشی ویژه دارد.

گشت زنی پلیس سواره بر روی حیوانی مانند اسب به دلیل مزایایی مانند ارتفاع و تحرک بالا مورد توجه است؛ در بریتانیا برای پیشگیری از جرم و ایفای نقش‌هایی که در آن پلیس به دید بالا و وسیعی نیاز دارد، به خصوص در مکان‌های پرجمعیتی مانند مسابقات فوتبال، اسب سواری یک روش جا افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افسران اسب‌سوار منطقه وسیع‌تری را مشاهده می‌کنند، و متقابلا مردم نیز راحت‌تر آنها را می‌ببینند و همین واقعیت ساده به جلوگیری از جرم و جنایت کمک می‌کند؛ گشت زنی در پارک‌ها و مناطق بیابانی، جایی که ماشین‌های پلیس کارایی ندارند یا پر سر و صدا هستند نیز یکی دیگر از کاربردهای پلیس سواره است.

از دیگر سو، بازداشت متخلفانی که در جمعیت متواری شده‌اند یا جستجو و نجات افراد در فضاهایی که تردد خودرو در آنها امکان پذیر نیست هم یکی از عملکردهای خوب این یگان انتظامی است. علاوه بر پلیس اسب سوار سلطنتی در بریتانیا، برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند و کشورهای دیگری مانند اندونزی، برزیل، آمریکا، کانادا و روسیه نیز پلیس اسب سوار دارند.

تصویر رایج این نیروی انتظامی در میان مردم آن قدر جا افتاده است که حتی کتاب‌ها و کمیک‌هایی نیز درباره این موضوع و شخصیت بخشی به اسب پلیس نوشته شده که بسیار پرطرفدارند؛ مانند سری داستان‌های پلیس اسب‌سوار از والاس استگنر و دیگران. سابقه رسمی این یگان البته به قرن هجدهم بر می‌گردد؛ زمانی که جاده‌های ناهموار و مناطق وسیع سکونت مردم ضرورت سواری نیروی پلیس را محرز می‌کرد.

بیشتر مستعمرات بریتانا و فرانسه، از هند تا آفریقا مجهز به این یگان بود. در حقیقت دوران استعمار باعث شد که پدیده پلیس اسب‌سوار تقریبا در سراسر جهان رواج یابد و کانادا، مکزیک، قبرس و اسپانیا از این نیرو برای کنترل نظم کمک بگیرند.

با این حال ماجرای پلیس اسب سوار به یک اسب و یک پلیس ختم نمی‌شود و این یگان استانداردهای خاص خود را دارد؛ اسب‌هایی که در پلیس سواره شهری استفاده می‌شوند معمولا نیم اصیل هستند و قسمت دیگر نژاد آنها از یک اسب پیشرو است. این ترکیب به آنها اندازه و قدرت اسب پیشرو، همراه با چابکی و شجاعت اسب اصیل را می‌دهد. 

این اسب‌ها تجهیزات خاص خود را دارند؛ زین اسب‌های پلیس باید سبک باشد چراکه ساعات کار طولانی و وسایلی که سوار این اسب‌ها باید با خود حمل کنند تحمل وزن بالا را برای حیوان دشوار می‌کند؛ نعل این اسب‌ها نیز از فلزات خاصی ساخته می‌شود یا به کفه‌های پلاستیکی مجهز است تا در مناطق شهری به جای نعل‌های فولادی استاندارد که صدای زیادی تولید می‌کنند و مستعد لغزش روی پیاده رو نیز هستند استفاده شود.

اسب‌هایی که در کنترل شورش به کار می‌روند، پوشش‌های مخصوص صورت می‌پوشند و خود افسران نیز اغلب به باتوم‌های چوبی یا پلیمری بلندی مجهز هستند تا طول کافی برای ضربه زدن به افراد در سطح زمین را داشته باشد. جالب اینجاست که مصر، عمان، امارات و پاکستان از شتر نیز برای سواری پلیس استفاده می‌کنند زیرا کاربرد بیشتری در صحرا و گرمای این مناطق دارد.

دیوارهای مرزی در جهان؛ از دیوار چین و برلین تا دیوار مرزی ترکیه با ایران | نقشه دیوارهای مرزی کشورهای جهان را ببینید پليس شترسوار اهرام مصر يكي از جاذبه‌هاي گردشگري اين سايت تاريخي است. پاكستان اخيرا يك يگان شترسوار براي كنترل مرزهاي خود راه انداخته است. پليس سواره اندونزي متشكل از نيروهاي مرد و زن است كه در ميان مردم اين كشور محبوبيت بالايي دارند. پليس سواره ضد شورش تجهيزات خاض خود را دارد. تصويري از پليس سواره كانادا كه در 1880 ميلادي گرفته شده است. پليس سواره مرزهاي جنوبي آمريكا مهاجران از همه جا مانده هائيتي را از مرزهاي خود بيرون مي‌راند. کد خبر 635921 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی اسب و سوار کاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی اسب و سوار کاری پلیس اسب سوار پلیس سواره پلیس سواره اسب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در جاده قدیم نظام آباد به سمت قزوین، روبروی پل هوایی، بلافاصله عوامل پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پس از حضور ماموران در محل و بررسی صحنه، مشخص شد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با چهار سرنشین با یک دستگاه سواری کوئیک به همراه سه سرنشین آن برخورد کرده که متاسفانه این حادثه منجر به فوت یکی از سرنشینان پژوه ۴۰۵ شده بود.

به گفته سرهنگ ذاکری منش، شش مصدوم این حادثه نیز توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس پلیس راه قزوین با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است، تاکید کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که عدم رعایت سرعت مطمئنه و تخطی از سرعت مجاز زمینه ساز وقوع بسیاری از تصادفات مرگبار در جاده‌ها بوده که متاسفانه در این حوادث تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده و یا اینکه با مصدومیت‌های شدیدی نیز روبرو می‌شوند.

کشف شربت و قرص متادون در قزوین

جانشین فرمانده انتظامی قزوین از شناسایی و دستگیری یک فروشنده حرفه‌ای موادمخدر و کشف مقادیری قرص و شربت متادون از منزل وی در شهر قزوین خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام برخی اقدامات فنی و پلیسی، یکی از فروشندگان موادمخدر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به بازرسی از منزل وی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل متهم، ۱۱ هزار سی سی شربت متادون، ۲ هزار و ۳۳۰ عدد انواع قرص متادون و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز کشف و نامبرده را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به این که در این رابطه پرونده تشکیل به همراه متهم برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک و مظنون در ارتباط با خرید، فروش، حمل و نگهداری موادمخدر مراتب را بلافاصله به سامانه پلیس ۱۱۰ و یا کلانتری‌های محل سکونت خود اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • عکس‌های دیدنی الناز شاکردوست در بیستون با تیپ متفاوت
  • مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان؛ از گارد جاویدان تا سواره نظام
  • تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان (فیلم)
  • تصادف مرگبار سواری ها در جاده جندق - معلمان
  • ببینید | تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان