Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم با برشمردن فضائل اخلاقی و علمی علامه حسن زاده آملی گفت : ایشان یکی از علمای فرهیخته مازندران بودند که مانند ایشان هر چند قرن یک بار رشد و ظهور می کند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی افزود: اگر آحاد جامعه سلوک دینی و دانش و بینش عالم ربّانی، علامه حسن زاده آملی را توجه کنند به طور حتم ایران اسلامی سرشار از نور و معرفت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد: اخلاص در عملِ علامه حسن زاده آملی زبانزد است و نفع تعریف و تمجید از این شخصیت وارسته به خود جامعه برمی گردد و باید همگان به سفارشات ایشان توجه کنیم.

او اضافه کرد: مردم در تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی سنگ تمام گذاشتند و این حضور پرشور نشان دهنده آن است که آحاد جامعه در مازندران اندیشه بکر این عالم ربّانی را به معنای واقعی درک کردند.
حسینی کارنامی گفت : مازندران همواره در ترویج علم و معرفت، اندیشمندان و علمای بنامی داشته و دارد که به درجات رفیع علمی و اجتهادی دست یافتند.

وی اضافه کرد: برکات زندگانی علامه حسن زاده آملی در مازندران ملموس است و مردم این دیار همواره قدردان معرفت دینی، علمی ، اجتهادی و سلوک دینی این عالم جلیل القدر هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ایشان شریعت حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) را با معرفتی که داشتند به مردم معرفی کردند و ایشان در مجالس دینی و توحید همواره آحاد جامعه را خلوص و ربّانیت و خداشناسی دعوت می کردند.

علامه حسن زاده آملی روز شنبه سوم مهر پس از طی یک دوره سخت بیماری در سن ۹۳ سالگی چشم از جهان فرو بست و پیکرش پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع باشکوه در شهر آمل، در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

علامه در سال ۱۳۰۷ در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.
وی در سال ۱۳۴۲ از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد و پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.
علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: علامه حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه

مراسم رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود