Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:31:47 GMT

ارائه خدمات مشاوره به مناطق محروم همدان در طرح خلیل

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۶۸۶۷

ارائه خدمات مشاوره به مناطق محروم همدان در طرح خلیل

ایسنا/همدان طرح جهادی "خلیل"برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مناطق محروم استان همدان اجرا می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این افتتاحیه ،بیان کرد :قبل از انقلاب یکی از مهمترین اتفاقاتی که افتاد گروه جهادی بوده است که با همت و تلاش بسیار باعث شده تا به امروز ادامه پیدا کند و برای پیشرفت این کار باید تمام موانع سر راه را برداریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در ادامه خاطر نشان کرد : برای پیشرفت در کار جهادی باید تفکر جهادی را هم در نظر بگیرم و با قدرت، معضلات اجتماعی استان را کاهش دهیم .

وی یاد آور شد: واقعا تأسف بار است وجود مدیرانی که تنها به دنبال قدرت و پول هستند و هیچ کاری برای کاهش معضلات و اشتغالزایی در جامعه نمی‌کنند و امیدواریم با کمک و تلاش این گروه جهادی به کاهش مشکلات در استان کمک شود.

وی تصریح کرد: کار اساسی و مهمی که در بحث روانشناسی و مشاوره مطرح بوده، آسیب شناسی است که با آن می‌توان به مشکلاتی مانند اشتغال و زندانیانی که به خاطره مواد مخدر در زندان هستند، بپردازیم .

مدیر گروه جهادی ساعد نیز در آیین افتتاحیه طرح بزرگ "خلیل" بیان کرد: طرح جهادی خلیل برای اولین بار در کشور به‌منظور ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی تخصصی به‌صورت پایلوت به‌مدت یک سال در مناطق محروم و حاشیه شهر استان همدان اجرایی می‌شود.

دکتر یاسر عزیزی سعید با بیان اینکه مرحله اول این طرح شامل سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بسیج و نیروی انتظامی است، افزود: افرادی که نیازمند مشاوره تخصصی هستند به  گروه جهادی معرفی می‌شوند تا خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در این طرح تعدادی از افراد فارغ‌التحصیل در رشته روانشناسی که شاغل هستند ارائه خدمات مشاوره را برعهده دارند به ویژه دانشجویانی که سال آخر رشته روانشناسی را سپری می‌کنند دوره کارآموزی را خواهند گذراند و زیر نظر متخصصین روانشناسی و مشاوره که خدمات حرفه‌ای به مردم ارائه می‌دهند آموزش لازم را می‌بینند.

عزیزی سعید  خاطر نشان کرد : تا کنون مبلغ  ۲۰ میلیون تومان از طرف خود گروه جهادی برای افرادی که از مشاوره برخوردار نبودند مانند افراد کم درآمد در مناطق محروم هزینه شده و هیچ کمکی از طرف مسئولین استان دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ارائه خدمات مشاوره مناطق محروم گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با اشاره به آزمون صلاحیت حرفه‌ای که دی‌ماه سال گذشته برگزار و ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر در آن شرکت کردند گفت: از این تعداد ۸۰۴۱ نفر قبول شدند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اردیبهشت ماه مصاحبه عمومی و سلامت روانی پذیرفته‌شدگان در تمام استانها برگزار می‌شود.

علی فتحی آشتیانی در نشستی خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان در ۷ ماه گذشته، اظهار کرد: حکم اینجانب ۱۴ شهریور ماه سال گذشته توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد؛ در این مدت اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون سازمان عمر ۲۰ ساله خود را پشت سر گذاشته است. طی ۲۰ سال گذشته تعداد پروانه‌هایی که توسط سازمان صادر شده بود، ۸۷۵۵ پروانه بوده است. در آزمون صلاحیت حرفه‌ای که پانزدهم دی‌ماه سال گذشته انجام شد، ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۸۰۴۱ نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای قبول شدند. در اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی شده تا در تمام استانها مصاحبه عمومی و شخصیتی برگزار شود و تعداد قابل توجهی از این افراد فرصت دریافت پروانه تخصصی خود را داشته باشند.

به گفته وی، در کمتر از ۶ ماه معادل ۲۰ سال کاری که سازمان در گذشته انجام داده بود، کار انجام داده‌ایم.

فتحی آشتیانی ادامه داد: تمام این ۸۰۰۰ نفر مصاحبه‌شان انجام می‌شود. طبیعتا مصاحبه تخصصی نیست و بیشتر مصاحبه عمومی، ارزیابی ارتباط کلامی، شایستگی‌های عمومی و شخصیتی، ارزیابی کار با مراجعان و صلابت، پختگی شخصیتی، ارزیابی ظرفیت خردمندی، استدلال منطقی، تناسب ظاهری و پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی است. در همین راستا بررسی روند تحصیلی و تجرب کاری نیز در مصاحبه مدنظر قرار می‌گیرد و ثبت نام‌ها برای مصاحبه انجام می‌شود. برنامه ریزی شده تا مصاحبه در استانها توسط اساتید متعهد و متدین بررسی شود و بخش قابل توجهی برای کسب پروانه کار تخصصی موفق می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به دیگر اقدامات انجام شده طی هفت ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۷ بهمن‌ماه سال گذشته نیز انتخابات شورای استانی سازمان را به شکل الکترونیک برگزار کردیم و این در حالی بود که این انتخابات ۹ سال بود برگزار نشده بود. شوراهای ۳۰ استان کشور تشکیل و مسئولان استان مشخص شدند و احکام آنها صادر و تقدیم شده تا کار را با قدرت بیشتر پیش ببرند. این افراد مجری مصاحبه‌های تخصصی در استان‌ها هستند.

فتحی آشتیانی گفت: تلاش شده در ۷ ماهه گذشته قانون سازمان را اصلاح کنیم و همچنین با سازمان‌های دیگری که در این حوزه کار می‌کردند ارتباط نزدیکی شکل گرفته است و سعی شده منافع ملی و سازمانی را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به بحث مربوط به غزه و بیش از ۳۲ هزار شهید که بخش قابل توجهی از آنها زنان و کودکان هستند، گفت: چندین نامه به سازمان جهانی بهداشت و یونسکو ارسال و طرح مسئله کردیم. همچنین به بحران سیل سیستان و بلوچستان نیز ورود کردیم و به طور معمول روند جاری سازمان پیش رفته است.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ادامه با اشاره به اینکه در این مسیر با چالش‌هایی هم روبرو بودیم که از جمله آن به تعرفه‌های خدمات روانشناسی اشاره کرد و گفت: حدود پنج ماه گذشته خدمت وزیر بهداشت رسیدیم و بحث تعرفه برای همه گرایش‌های روانشناسی و مشاوره را به طور جدی مطرح و درخواست کردیم تا در کنار آنچه که برای بیمه سلامت برای رشته روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت تعریف شده، سایر گرایش‌های روانشناسی و مشاوره که ۱۶ گرایش است نیز مشمول «بیمه» شوند. امید است در آینده این اتفاق بیفتد و تمام گرایشها مشمول بیمه شوند.

فتحی آشتیانی با اشاره به تعرفه‌ها، یادآور شد: روز گذشته هیات دولت تعرفه سال ۱۴۰۳ را برای کارشناسان ارشد ۳۲۱ هزار تومان و برای دکترای روانشناسی و مشاوره ۳۷۸ هزار تومان مصوب کرد. اگرچه این تعرفه با افزایش ۴۰ درصدی همراه بوده است، اما باتوجه به هزینه‌های زیاد دفاتر و مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی هنوز این تعرفه جوابگو نیست و از همین رو بیمه باید بتواند بخشی از هزینه را متقبل شود.

وی همچنین به چالش دیگری اشاره و اعلام کرد که در فاصله‌ ۶ ماه درگاه ملی مجوزها که مجوز کسب و کار صادر می‌کند، خدمات روانشناسی و مشاوره که یکی از حساس‌ترین خدمات است را بدون توجه به ارزیابی و مسائل خاص روانشناسی و مشاوره به یکباره ۱۱ هزار و ۲۱ پروانه صادر کرد و این یکی از چالش‌هاست. در آزمون صلاحیت حرفه‌ای این افراد را برای شرکت در آزمون تشویق کرده‌ایم. عده‌ای ورود کردند اما کفایت نمی‌کند و امید است در گام‌های بعدی این افراد شرکت کنند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ادامه از برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در هفته آخر تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: همه افرادی که در نوبت پروانه هستند انتظار می‌رود که در این آزمون شرکت کنند. همچنین جزو برنامه‌های آینده ما برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در هر سال بوده است و برای سال ۱۴۰۳ هم پیش بینی شده تا در مردادماه مجمع را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست توضیح داد: باتوجه به اتفاقات زیادی که طی این چند ماه سپری شد، به ویژه از زمانی که حکم بدوی دیوان عدالت اداری ابلاغ شد و از آن زمان در وضعیت ابهام قرار داشت، علی رغم اینکه هیچکدام از اقدامات را متوقف نکردیم، اما بودن در وضعیت ابهام و بلاتکلیفی و فشارهای متعدد که از جوانب مختلف به سوی ما سرازیر می‌شود، اعلام می‌کنیم که پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف و به آیندگان واگذار کند چراکه ادامه این وضع نه تنها در شأن و جایگاه افرادی که در شورای نظام روانشناسی و مشاوره هستند، نیست بلکه بازخوردهایی که مرتبا سرازیر می‌شود و اینکه همیشه با نگاه متفاوت به ما نگاه می‌کنند، دلمان نمی‌خواهد این اتفاق ادامه پیدا کند و می‌خواهیم سربلند و استوار کار انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • حق ویزیت خدمات روانشناسی و مشاوره اعلام شد
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • برگزاری دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای در تیر سال جاری/ دو خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارد
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی