Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: فرهنگ عمومی به عنوان یک بستر در تعیین مصادیق زندگی روزمره و سبک زندگی افراد جامعه نقش مهمی دارد که ۱۴ آبان ماه به نام فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: مسئولان به عنوان متولیان امر باید عوامل اثرگذار بر فرهنگ عمومی را در جامعه شناسایی و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر کنترل فرهنگ عمومی در جامعه تاکید جدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساوه، مسائل طبیعی و جغرافیایی، تاریخ و همچنین تکنولوژی را از عوامل موثر بر فرهنگ برشمرد و گفت: باید به نقش فضای مجازی در فرهنگ جامعه حساس بود.

رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در فرهنگ جامعه، قوه قضائیه و نیروی انتظامی است و این ۲ نهاد بسیار ارزشمند با مقابله مناسب می‌توانند نقش بازدارنده‌ای را در مقابل مجرمان داشته باشند. 

وی گفت: برنامه ریزی برای بهبود فرهنگ عمومی باید دارای سمت و سوی کلان و کشوری و هم دارای ویژگی‌های اختصاصی و منطقه‌ای باشد تا بتواند تاثیر گذاری لازم بر مخاطبین داشته باشند. 

امام جمعه ساوه بیان کرد: اگر یک نظام فرهنگی قادر به تامین نیازهای انسانی نباشد انسان‌ها در پی ابداع عناصر فرهنگی جدید در پی پذیرفتن فرهنگ‌های دیگر بر می آید تا نیازهای اساسی خود را تامین نمایند و این فرآیند منجر به دگرگونی فرهنگی خواهد شد و در نهایت از قدرت فرهنگ کاسته می شود و اگر جامعه به فرهنگ دینی عمل کند و زندگی خود را با سبک زندگی اسلامی هم تراز کند، پیشرفت اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی و رشد سیاسی قطعی است.

رحیمی ادامه داد: عملیات نیروی دریایی سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز، کاری غیورانه بود و از اهمیت بالایی به خصوص در ماه آبان که سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست، برخوردار است.

وی گفت: نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود برای متوقف کردن پاسداران دریا دل انجام دادند ولی ناگزیر و ناکام میدان را ترک کردند.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی ساوه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ساوه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شورای فرهنگ عمومی ساوه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر معظم انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا این دیدار که پیش از اذان مغرب امروز (دوشنبه ۶ فروردین) آغاز شد، ابتدا تعدادی از شاعران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت‌وگو کردند. سپس نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند.

در ادامه این دیدار، که در حال برگزاری است، شعرای جوان و پیشکسوت در وصف امام حسن مجتبی (ع) و موضوعات دیگر به شعرخوانی پرداختند.

کد خبر 840794 برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از تخریب پوشش گیاهی به بهانه درست کردن هتل و حوزه علمیه: زمین خوارها در مناطق خوب شهر با شیوه های مشخص، ثروت عمومی را تبدیل می کنند به ثروت شخصی/ مسؤولین باید "عُرضه" به خرج دهند و برخورد قاطع کنند
  • زیاد النَخاله با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد
  • دیدار اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • عکس/ دیدار اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • به‌به، به‌به، به این ژن خوب... | خواندن شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب
  • بیت شعری که رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران خواندند+فیلم
  • (تصاویر) دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب